Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 4:00 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vem skulle du vilja träffa ?
InläggPostat: ons okt 24, 2012 8:04 pm 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 23, 2012 6:44 pm
Inlägg: 53
Ort: Oslo
Tack så mycket! :)

För att han tilltalar mig extremt mycket, på något vis. Det känns som att han skulle kunna ha vilken roll som helst, och ändå göra det bästa av situation och det bästa för sina medmänniskor(eller vilken ras det nu må vara). Hade han varit en enkel bonddräng från Hobbiton så hade han ändå gjort det bästa av situationen! Att just han skulle bli Gondolins kung och High King gav honom bara större chans att visa hur grym han är! :D

Och att få hänga en dag med honom hade varit en ära :D

(även om man kanske skulle haft det snäppet roligareen kväll, häftigt berusad, på gröna draken)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vem skulle du vilja träffa ?
InläggPostat: tor okt 25, 2012 11:39 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3815
Ort: Göteborg
Bra motivering! :)

Tror jag måste läsa om Silmarillion endera året, för att friska upp minnet av alla dessa storslagna alver och (över)människor. Senaste gången var trots allt när Ingvar Carlsson var statsminister (första gången)...

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vem skulle du vilja träffa ?
InläggPostat: lör nov 24, 2012 6:21 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: lör maj 26, 2012 12:58 pm
Inlägg: 114
Turukáno skrev:
Tack så mycket! :)

För att han tilltalar mig extremt mycket, på något vis. Det känns som att han skulle kunna ha vilken roll som helst, och ändå göra det bästa av situation och det bästa för sina medmänniskor(eller vilken ras det nu må vara). Hade han varit en enkel bonddräng från Hobbiton så hade han ändå gjort det bästa av situationen! Att just han skulle bli Gondolins kung och High King gav honom bara större chans att visa hur grym han är! :D

Och att få hänga en dag med honom hade varit en ära :D

(även om man kanske skulle haft det snäppet roligareen kväll, häftigt berusad, på gröna draken)


Håller faktiskt med om att Turgon förmodligen skulle vara roligast att träffa, mest av anledningen att jag avgudar Gondolin över alla andra ställen i hela midgård. Också för att han nästan alltid är rättrådig och vänlig, mot alla som har ett snällt inre! Annars tror jag att det skulle vara otroligt trevligt med en pratstund med Aragon och framför att Glorfindel, som jag tycker bäst om förutom Fingolfin! Glorfindel, så sjukligt cool snubbe!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vem skulle du vilja träffa ?
InläggPostat: tor jan 31, 2013 9:03 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 16, 2011 5:19 pm
Inlägg: 269
Med eventuellt undantag av Galadriel Círdan vore den jag helst skulle träffa.
Bortsett från Fëanor (vem jag betraktar som en skitstövel som person, oavsett hans skicklighet i hantverk av fysisk eller psykologisk art och inte vore intresserad av att träffa i person pga den person han var) har han träffat eller varit inblandad i historierna om i princip alla riktigt framstående personer genom de tre Åldrarna och deltagit i många av de viktigaste händelser som skett under denna tid. Han är en av de Vise, vän med Valar och Mair etc, med främst förmåga i Midgård att förutse framtiden osv.

_________________
Where there's a wip - there's a way!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vem skulle du vilja träffa ?
InläggPostat: tor jan 02, 2014 9:00 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Turgon, Finwe och Voronwe är några som man gärna skulle träffa. Dock så blir svaret Durin Dödlöse, han är en av de rikaste/ mäktigaste personerna i Midgårds historia. Han levde länge för att vara dvärg, och bara det gör honom speciell. Dessutom gillar jag dvärgar, och han var ju en av de mäktigaste som jag redan nämnt. Att den som skapade honom nästan dödade honom fast inte ville göra det är också en bra sak med honom. Alltså, Durin Dödlöse!

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010