Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 1:17 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Revidering av moderatortruppen
InläggPostat: ons aug 03, 2005 10:03 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Efter en ofrivillig med högst nödvändig sex månader lång bortavaro är jag nu stegvis på väg tillbaka till Tolkiens Arda-världen. Det har ställts en del frågor inom området, men ett kort svar på undringar om inaktiviteten är att mycket få gör något på TA om inte jag organiserar (tycks det). Vem som helst är välkommen att ta tag i saken; själv kan jag i alla fall utlova att inom kort se till att *något* händer. För mer om detta, se senaste Angående Tolkien: http://tolkiensarda.se/new/nummer/tspalt29.php#at

Man har sagt mig att det är behövligt med en omstrukturering av moderatorerna här på forumet (högst sannolikt!). Kan någon med mer forumerfarenhet från den senaste tiden än jag föreslå nya moderatorer samt rada upp gamla som är inaktiva och lämpligen kan utgå? Efter förslag samt ev. diskussion kan jag genomföra det administrativa arbetet.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 03, 2005 11:28 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Gött är allt jag säger... :D Välkommen tillbaka Gustav/Gandalf vi har varit lite som de åtta under färden från Moria till Lorien ett bra tag nu.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 05, 2005 12:26 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Théoden Ednew skrev:
Gött är allt jag säger... :D Välkommen tillbaka Gustav/Gandalf vi har varit lite som de åtta under färden från Moria till Lorien ett bra tag nu.


Jag ska göra så gott jag kan. :) Men till skillnad från Gandalf är jag inte en änglavarelse utan blott en enkel dödlig. Om jag är lite seg nu i början beror det på att jag har många lösa trådar att plocka upp efter att ha varit fängslad med översättningen i sex månader, samt att jag under augusti har lite sommarlov mellan varven.

Hittills har Nerloth anmält sig som moderatoraspirant.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 05, 2005 10:13 am 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Jag anmäler mig också.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 13, 2005 11:42 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Det verkar inte finnas några fler moderatoraspiranter. Det kanske lutar åt att de båda som anmält sig går in.

Men vilka gamla ska vi plocka bort? Vilka har inte modererat på evigheters evigheter? Jag har inte alls så bra koll -- enklast vore om någon kunde tipsa ...

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 12:53 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Bara att kolla när respektive person skrev sitt senaste inlägg.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 9:09 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Vilka är det som har varit moderatorer egentligen?

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 9:41 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag kan kanske också tänka mig att vara moderator men jag tror att de två tidigare anmälda är bättre än jag som moderatorer om et val måste göras.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 2:59 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Jag vill i det här skedet inte lägga mig i väljandet av nya moderatorer allt för mycket, och låter gärna de som ägnat mer tid åt forumet på sistone avgöra. För att någon ska bli moderator bör nog denne ha ett relativt heltäckande stöd av övriga användare. Nu har två personer kontaktat mig och tyckt att Nerloth inte passar som moderator, och då kan det kanske vara bra om andra personer väljs (om sådana finns, och det verkar ju finnas sådana nu).

Jag vill som sagt inte vara ensam avgörande faktor i detta, och lyssnar jag på kommentarerna lutar det åt Túrin och Théoden i nuläget.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 4:48 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Någon sorts omröstning för att tillsätta nya moderatorer kanske skulle behövas?

Jag skulle också kunna tänka mig att ställa upp. Frågan är om jag är/kommer vara tillräckligt aktiv, och har tillräckligt med kunskap om vad jag kommer behöva göra...

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 5:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Gustav skrev:
Nu har två personer kontaktat mig och tyckt att Nerloth inte passar som moderator, och då kan det kanske vara bra om andra personer väljs (om sådana finns, och det verkar ju finnas sådana nu).

På vilka grunder? Varför väger dessa två personers röster än resten av forumets? Forumets "lurkers" uppskattar säkerligen mer att läsa på ett seriöst forum än än den ett forum med den förslappade lekstugeattityden de som protesterade mot mig står för.

Jag har både modererat och administrerat forum tidigare, och kan ju säga att de forum som håller högst nivå är knappast de vars stadgar förfaller under populasens enfaldiga vilja, utan de vars ansvariga är idealister som håller hårt på reglerna och ser till att de seriösaste formbesökarna trivs bäst. Om sedan några imbeciller som utan att ha läst reglerna snubblar in på forumet och gör 10 inlägg med frågor som "vem är gimlis pappa?" och inte tycker det passar är det bara bra, då blir man av med dem. Det jag står för.

Men det är upp till dig, Gustav.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Senast redigerad av Nerloth sön aug 14, 2005 6:12 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 6:05 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Alla i grupperna Redaktionen och Ainu är för tillfället moderatorer.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 8:41 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Älva borde kanske vara moderator igen, hon har ju varit det innan, och är ju inne på forumet rätt ofta.
Jag tycker annars som Líndaletaro, jag skulle kunna tänka mig att vara moderator, men jag vet inte exakt vad man ska göra, och jag vet inte om jag är inne på forumet tillräckligt ofta, så...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 14, 2005 9:32 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:14 pm
Inlägg: 210
Ort: Näsbypark
Det behövs en mogen, lyhörd och rättvis person. Enkla men tydliga krav som jag fått intrycket av att Älva uppfyller.

Älva har mitt fulla stöd, om hon kan tänka sig att bära ansvaret.

_________________
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 15, 2005 7:46 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
de mest effektiva som moderatorer har väll varit Älva och jag. (Åtminstone de sista månaderna. även om mitt användande gått i vågor).

Men vem har varit huvudmoderator med alla rättigheter egentligen?

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010