Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:21 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tolkiens Arda i communityguide
InläggPostat: fre jan 16, 2004 10:30 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: ons dec 31, 2003 5:49 pm
Inlägg: 3
Hej!
Jag gör som fritidsprojekt en guide över communityn av olika slag och har där tagit med Tolkiens Arda. Skicka gärna synpunkter, speciellt om det är något jag missat eller missuppfattat.

"Tolkiens Arda presenteras som Sveriges största sajt om J.R.R Tolkien och hans värld. Detta är en mycket seriös sida. Bland annat finns det ett omfattande artikelmaterial samlat i Magasinet Tolkiens Arda som kommit ut med jämna mellanrum. Här kan man läsa om vilka fel som finns i den gamla översättningen av boken. På sidan finns även möjlighet att ställa frågor bland annat om seder och bruk hos hoberna, samt ett kalendarium och en länksamling. Forum enligt standarddesign (phpBB), som inte har så speciellt många medlemmar om man ser till det enorma intresse som filmerna som bygger på trilogin om härskarringen har fått, men diskussionen såväl om filmerna, böckerna och de olika figurerna i Tolkiens värld är ytterst livlig och engagerad.
Mycket sparsamma profiler. Möjligt att skicka privata meddelanden och att bläddra i en medlemslista som kan sorteras alfabetiskt. Helt okej sida om Tolkien. Synd att jag inte kan ge den mer poäng. "

Hela guiden finns på http://www.motmakt.nu/communityguide


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 17, 2004 2:43 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Tilläggas kan väl att Härskarringen inte är en trilogi, samt att vi trots vårt ringa medlemsantal har en mycket hög aktivitet här (över 10 000 inlägg på sex månader)

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Vaddå inte Trilogi?
InläggPostat: sön jan 18, 2004 12:19 am 
Offline
Snaga

Blev medlem: ons dec 31, 2003 5:49 pm
Inlägg: 3
Det där med att Härskarringen inte är en trilogi får du förklara för mig. Jag trodde att det var precis det den var ( Ja + Bilbo då förstås!) och att det därför var fel av mig att skriva "boken"?

Hög aktivitet? Ja det kanske man skulle kunna nämna....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 18, 2004 8:08 am 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Härskarringen är en (1) enda bok, som av trycktekniska och ekonomiska anlednignar brukar tryckas som tre böcker.

Men det är ingen trilogi för det!

En sak till: vi har ca 500 som prenumerarar (dvs regelbundet läser) både Tolkiens Arda - Frågespalten och Tolkiens Arda - magasinet.

Vi har också ung. 1 000 besökare om dagen, många av dessa är inte med i vårt forum.

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 18, 2004 2:50 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: ons dec 31, 2003 5:49 pm
Inlägg: 3
Ja men då får det väl stå boken då :-)

Men annars blir det alldeles för mycket detaljer.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010