Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 16, 2024 6:46 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Forumet nere - men uppe på fem!
InläggPostat: sön feb 03, 2013 5:24 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Någon gång tidigt i morse tycks något ha gått sönder i forumet, för därefter gick det inte att ens läsa inlägg, eller än mindre skriva några. Men efter en stunds frenetiskt fumlande under huven på sidan, med benägen lösenordsassistans från Gustav, tycks problemet nu vara avhjälpt. Fritt fram att diskutera Tolkien igen!

(Att jag alls nämner detta är bara för att förekomma diverse vänliga påpekanden och frågor av typen: "märkte ni att det var nåt vajsing med forumet?" Ja, vi märkte det, och det verkar vara över nu. Ta i trä!)

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Forumet nere - men uppe på fem!
InläggPostat: sön feb 03, 2013 5:33 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 29, 2004 9:40 pm
Inlägg: 3163
Ort: Hobsala
Bra jobbat, Kamelen! Du gör ett strålande jobb som administratör och moderator. :D Och bra inlägg har du alltid gjort!

_________________
Be mig inte om råd, för då säger jag både nej och ja.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Forumet nere - men uppe på fem!
InläggPostat: sön feb 03, 2013 6:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Du gör ett riktigt bra jobb, Kamelen!

Kul att sidan fått mycket högre trafik på sistone också.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Forumet nere - men uppe på fem!
InläggPostat: mån feb 04, 2013 6:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Stort tack för berömmet, båda två! Det värmer verkligen. :D

Egalmoth skrev:
Kul att sidan fått mycket högre trafik på sistone också.

Ja, visst är det kul! Men det är en bräcklig ökning. Vi balanserar hela tiden precis på gränsen till att vara för få för att hålla igång diskussionen. Om det inte skrivs åtminstone något eller några inlägg om dagen, då finns det ingen anledning för de återkommande besökarna att titta in lika ofta längre, och då blir det en självförstärkande nedgångsspiral. Bara som exempel så har forumet i dag, fram till nu, bara besökts av fem inloggade medlemmar förutom jag själv. (Däremot kan jag inte se hur ofta dessa fem har tittat in under dagen - statistiken visar bara senaste besöket för varje person.) Och ingen har ju skrivit något inlägg i dag innan jag nu skriver detta.

För egen del har jag kämpat hårt ända sedan uppsvinget började tidigt i höstas med att inte låta nytändningen dö igen, och har därför skrivit betydligt fler inlägg än jag brukar. Jag gillar verkligen det här forumet, nämligen, och skulle tycka att det vore förtvivlat tråkigt om Sveriges sista(?) levande Tolkiendiskussion somnade in. Men mitt största intresse är som bekant översättningar, så det blir på det temat jag oftast skriver. Och i synnerhet Randalin och Ohlmarxisten har ju hakat på, så det är i den avdelningen det har varit mest aktivitet. Jag är lite rädd att de forumbesökare som inte är så intresserade av just den delen av tolkienismen skall bli uttråkade av bristen på andra diskussioner - särskilt nu när snacket kring första Hobbit-filmen har bedarrat och snacket om film två inte kommit igång än.

Så har ni något att säga - tveka inte utan skriv det! Det finns inga dumma inlägg, det är bara dumt att inte skriva inlägg. :)

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Forumet nere - men uppe på fem!
InläggPostat: sön aug 17, 2014 3:22 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Tidigare i dag (och redan i går kväll, kanske?) var det något obehagligt fel på forumet. Det gick inte att läsa några inlägg, utan man fick bara upp en sida som bl a sade:

Citera:
Table './tolkiens_xmb1/phpbb3_posts' is marked as crashed and should be repaired [145]


Jag har nu lyckats fixa det! (Jag har dessbättre kvar åtkomst "under huven" på sidan sedan förra gången det strulade.) Förhoppningsvis skall allt funka som vanligt igen. Men märker ni något konstigt med forumet så rapportera gärna det här!

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010