Efter att ha läst diskussionen i tråden om Harry Potter och Fenixordern om att tröttna på böcker, eller att tappa intresse, började jag fundera. Jag ville dock inte få den tråden ännu mer OT, så jag skapar en ny här. Säg till om det finns en likadan tråd någon annanstans så tar jag bort den här (eller om någon måste låsa kanske).
Hursomhelst.
Det är nu 14 år sedan jag först introducerades för Tolkien, och även om intresset inte varit glödande precis hela tiden så har det alltid legat och pyrt, och på senare dar (antagligen sedan jag hittade TA och fick en chans att prata med andra likasinnade) har det bara växt och växt.
Jag tycker att detta är helt fascinerande - att något jag tyckt om sedan jag var 8 år gammal fortfarande känns spännande. Andra saker har kommit och gått - Narnia, Belgarion, böckerna om Amber... Men det är bara Tolkien som envist klänger sig fast. Någon gång varje år (oftast på hösten - inte så underligt) börjar det klia i fingrarna och så måste jag läsa om
The Lord of the Rings igen, och däremellan läser jag HoME-snuttar och intresserar mig allmänt.
Varför tröttnar man inte på Tolkien? Och ni som varit bitna längre än mig - har ni haft svårt att hålla intresset vid liv? De som inte varit bitna så värst länge - tror ni att intresset kommer hålla i sig, eller är det bara en fas?
(Jag tror jag kan konstatera att det inte rör sig om en fas för mig...

)