Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån jan 18, 2021 8:51 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 4:02 pm 
Maia

Nerloth skrev:
Túrin Turambar skrev:
Älva skrev:
Jag kontrar med att bilda en utbrytargrupp i sann Luthersk anda!

Det är ju egentligen inte så att man ska be mindre enligt Luther...

Varför är ni vänsterpack alltid de första att angripa kristendomen samtidigt som ni är de första att försvara islam? Det är så uppenbart att ni inte har någon grund bakom era åsikter, utan enbart anpassar dem efter vad som för tillfället passar in i erat syfte. Förstår ni inte att detta gör att ni aldrig, någonsin, kan bli tagna på allvar? Men det är ju iofs inte heller ert syfte, eftersom ni riktar er till samhällets lägsta avskum som är för korkade för att förstå bättre.

Och med samhällets lägsta avskum menar du journalister och andra väl representerade yrkesgrupper bland vänsterröstarna..? :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 4:30 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Om du ser upp till journalister och "andra väl representerade yrkesgrupper" är det något du får stå för. Återigen ett bevis på vänsterpackets inkonsekvens - när det passar in i er propaganda säger ni er anse att alla är lika, men om det för tillfället passar er bättre att värdera någon grupp högre så ändrar ni blixtsnabbt åsikt. :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 5:16 pm 
Maia

Oh, jag ser verkligen upp till flera som röstar på vänstern, precis som jag ser upp till ett antal människor som föredrar högern. Man skulle kunna säga att alla som klarar att se saker ur andras synvinklar, som kan heja på sitt eget lag utan att hata alla andra lag, förtjänar min respekt. Det enda jag har riktigt svårt för är de som drar alla över en kam.. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 5:48 pm 
Maia

Kanske lite ot där..?

Jag tror att Älva menade att själva utbrytandet var lutherskt (spika upp teser o så), medan bedjandet var islamskt.

Jag går i alla fall med i din utbrytargrupp, Älva! Bålen kan man kanske diskutera (blir det inte lite väl hedniskt (typ haradrim-aktigt)?), men resten verkar helt ok. Örnar borde vara heliga djur, och "A Elbereth Gilthoniel" kan vara huvudbönen.

Borde inte 22 september vara helgdag också? (så många helgdagar som möjligt ;) )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 5:54 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Turambar skrev:
Borde inte 22 september vara helgdag också? (så många helgdagar som möjligt ;) )

Var det då Sauron störtades eller?

Alla dagar som det hände något speciellt på ska vara helgdagar.
Exempel: Eärendils framkomst till Aman, när Beren tog silmarillen ur Morgoths krona, när Turín dödade Galurung osv osv osv :D Det blir ett par stycken till slut!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 6:08 pm 
Maia

Ulmo skrev:
Alla dagar som det hände något speciellt på ska vara helgdagar.
Exempel: Eärendils framkomst till Aman, när Beren tog silmarillen ur Morgoths krona, när Turín dödade Galurung osv osv osv :D Det blir ett par stycken till slut!

Inte att glömma 25 mars :wink:

Edit: Mitt 500:e inlägg :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 6:21 pm 
Maia

Ulmo skrev:
Var det då Sauron störtades eller?

:shock: HÄDELSE!!! (;)) Det är ju Bilbo och Frodos födelsedag :roll: (;)) Sauron störtades, som Tyarime sa, den 25:e mars.

Den 25:e December kan vara helgdag också, det var då brödraskapet gav sig av från Riftedal. Onsdagar kan vara en extra helgdag varje vecka (Det var då Bilbo hade kalas för dvärgarna) När Bilbo hittade ringen måste vara en helgdag också :)
Hade de någon slags "söndag" i midgård?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 9:08 pm 
Master of Doom

Nerloth skrev:
Túrin Turambar skrev:
Älva skrev:
Jag kontrar med att bilda en utbrytargrupp i sann Luthersk anda!

Det är ju egentligen inte så att man ska be mindre enligt Luther...

Varför är ni vänsterpack alltid de första att angripa kristendomen samtidigt som ni är de första att försvara islam? Det är så uppenbart att ni inte har någon grund bakom era åsikter, utan enbart anpassar dem efter vad som för tillfället passar in i erat syfte. Förstår ni inte att detta gör att ni aldrig, någonsin, kan bli tagna på allvar? Men det är ju iofs inte heller ert syfte, eftersom ni riktar er till samhällets lägsta avskum som är för korkade för att förstå bättre.

Wtf? Hur angrep jag kristendomen och hur försvarade jag islam? Jag sa bara, vilket var fullt riktigt, att Lutheranismen (Protestantismen) inte hade något med färre böner att göra... Detta ser jag inte som ett negativt uttalande överhuvudtaget. Det är inget fal att be till en gud man tror på, även om jag personligen inte tror på Gud.

Resten tänker jag inte svara på för då tar vi det här forumet till en pajkastningsnivå som IMO är betydligt mer störande för forumets kvalitet än de faktafrågor från nya medlemmar som du tidigare har angripit.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 10:12 pm 
Sinda

Haha, svårt att ta lätt på diskussionen, Nerloth? Varför är alla vänstervridna personer pack?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 10:48 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 24, 2006 8:58 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 10:56 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Finarfin skrev:
Jag skulle vilja påstå en sak.

Ni har ingen religiös tro på Tolkien.

Men man måste ju få ha roligt ibland också. Och vem vet, jag kanske startar en sekt här i kvarteret som ber till Illúvatar varje dag. Och intresset kanske sprider sig så pass att den till slut accepteras som världsreligion. Fast det är bara en vild tanke :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 24, 2006 11:12 pm 
Sinda

Fan Finarfin, du avslöjade mig!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 25, 2006 2:06 pm 
Maia

Ulmo skrev:
Finarfin skrev:

Men man måste ju få ha roligt ibland också. Och vem vet, jag kanske startar en sekt här i kvarteret som ber till Illúvatar varje dag. Och intresset kanske sprider sig så pass att den till slut accepteras som världsreligion. Fast det är bara en vild tanke :roll:

Jag är med dig, Ulmo! :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 25, 2006 3:25 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Tyarime skrev:
Ulmo skrev:
Finarfin skrev:

Jag är med dig, Ulmo! :wink:

Jag med :D
Det här verkar kunna bli något kul :P

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 29, 2006 7:39 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Turambar skrev:
Kanske lite ot där..?

Jag tror att Älva menade att själva utbrytandet var lutherskt (spika upp teser o så), medan bedjandet var islamskt.

Jag går i alla fall med i din utbrytargrupp, Älva! Bålen kan man kanske diskutera (blir det inte lite väl hedniskt (typ haradrim-aktigt)?), men resten verkar helt ok. Örnar borde vara heliga djur, och "A Elbereth Gilthoniel" kan vara huvudbönen.

Mer helgdagar åt folket! Man måste ju ha tid att helga Valar. 8) Dagarna måste ju naturligtvis byta namn liksom månaderna. Skall man anamma den alviska kalendern och ha sexdagarsvecka eller vilken kalender ska vi gå efter? Förslag?
Vallfärdsorter borde var Oxford för att besöka profeten Tolkiens grav.
Träd är naturligtvis heliga och får endast huggas ner i nödfall. Och då måste ett nytt planteras för att reparera skadan.

Ulmo: Finarfin skrev faktiskt att vi ville ha en sån religion som en kul grej. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme