Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 16, 2024 7:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 13, 2010 2:33 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Egalmoth skrev:
Wood ser sig själv som en bra skådespelare fast han inte är det. Alltså kan han se sig själv i andra skådespelare och tycka att de är bra fast de inte är det.

Jag har alltid stört mig på hans röst som Frodo, speciellt hans skrik. Som på väderklint när hoberna tänt en eld för att laga mat och de senare drar sina svärd... Inte heller gillar jag hans insats allt mer de närmar sig domedagsberget (han till och med spillde en massa vatten då han drack vid ett tillfälle men det är en annan sak) ,det är nåt som blir fel där men det är svårt att säga exakt vad.

Sen den där blicken vid Grå hamnarna, han liksom ler på nåt konstigt vis innan han ska ombord på skeppet.


Jag tycker att Frodo i filmen är stundtals mesig, klantig och självisk. Men detta är väl antagligen inte Woods fel, utan regissörens eller manusförfattarnas (?). Stundtals är han också ganska bra, exempelvis vid vissa samtal med Sam där man verkligen förstår att de är goda vänner...

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Senast redigerad av Orophin tis feb 16, 2010 1:09 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 14, 2010 12:55 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
Egalmoth skrev:
Jag har alltid stört mig på hans röst som Frodo, speciellt hans skrik. Som på väderklint när hoberna tänt en eld för att laga mat och de senare drar sina svärd... Inte heller gillar jag hans insats allt mer de närmar sig domedagsberget (han till och med spillde en massa vatten då han drack vid ett tillfälle men det är en annan sak) ,det är nåt som blir fel där men det är svårt att säga exakt vad.

Sen den där blicken vid Grå hamnarna, han liksom ler på nåt konstigt vis innan han ska ombord på skeppet.


Japp, lite "don't like ya face" där :P
Nja, jag tror mest att det var manusförfattarnas fel att Frodo blev som han blev i filmen. Jag tror Wood kunde gjort bättre ifrån sig om han fått bättre instruktioner. Ärligt talat gillar jag inte den där blicken heller, han ser bara löjlig ut enligt mig.

_________________
G. K. Chesterton:
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.”


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010