Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 16, 2024 7:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nu får det vara nog!!!
InläggPostat: mån apr 05, 2004 10:43 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 28, 2003 10:32 pm
Inlägg: 371
Ort: Cuiviénen
Tolkiens Ardas "Frågespalten" och "Magasinet" måste börja komma i tid. Enligt mig är det bättre att ni publicerar om så bara en fråga bara frågespalten kommer i tid. Att skjuta upp p.g.a för lite frågor, frågorna har inte hunnits besvaras, ej färdiglayoutat, Saurons och hans moder är helt oacceptabelt.

Bättre med ett litet magasin/frågespalt som kommer i tid än ett större som kommer försent. Det som inte kommer med kan gott och väl publiceras i kommande nummer.

Vad tycker ni andra? Har jag rätt eller skall jag kastas in i en bur med en uppretad balrog?

PS: Jag hörde att det var lite dåligt med frågor till denna veckas frågespalt. Kan det bero på att "folk" tappar intresset p.g.a. ett ständigt försenad utgivning.

PSS: Alla har vi ursäkter. Tidsbrist brukar vara den vanligaste. Men som min gamle far brukar säga åt mig: "dålig planeringen."

PSSS: Tro nu inte att jag bara är negativ. De som gör Tolkiens Arda gör ett jättearbete och förtjänar varsin Silmarill i belöning.

PSSSS: Jag vill läsa TA inte göra den. Så kom inte med några kommentarer som: "gör bättre själv."

Ordet är fritt!

_________________
Eru är givmild!!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nu får det vara nog!!!
InläggPostat: tis apr 06, 2004 10:12 am 
Klaatu skrev:

PS: Jag hörde att det var lite dåligt med frågor till denna veckas frågespalt. Kan det bero på att "folk" tappar intresset p.g.a. ett ständigt försenad utgivning.



Jag tycker att det är ofta som ens frågor aldrig blir besvarade så därför har jag tröttnat på att skicka in frågor... :?


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 06, 2004 11:56 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Det är inte så mycket att det dröjer länge tills magasinet/spalten kommer som är problemet, utan att det utlovas uppenbart helt orealistiska datum. Lova lite mindre och sätt datumen längre bort redan från början så minskar nog irritationen.

Personligen har förseningarna i och för sig inte stört mig nämnvärt. Men det kan nog bero på att jag tycker det mesta i såväl magasin som spalt är ointressant nu för tiden. Jag skummar alltid igenom dem ändå, men hittar sällan något som gör att jag fastnar och läser mer noggrant. Vet inte om det är publikationerna som blivit sämre eller mitt eget intresse som dalat. Förmodligen är det en kombination av bådadera...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nu får det vara nog!!!
InläggPostat: tis apr 06, 2004 12:22 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Undomiel skrev:
Jag tycker att det är ofta som ens frågor aldrig blir besvarade så därför har jag tröttnat på att skicka in frågor... :?


Om du väljer att inte skicka in till någon speciell expert kommer din fråga numera inte glömmas bort!. Om du dock skickar till en speciell expert är det dennes ansvar att han skickar in den/dom till Anna som sammanställer frågorna. Så om du känner att du inte får något svar efter att ha skickat till en speciell expert skicka då in igen utan att välja expert!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 07, 2004 9:18 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Undomiel skrev:
Jag tycker att det är ofta som ens frågor aldrig blir besvarade så därför har jag tröttnat på att skicka in frågor...


Precis, jag har "blivit av med" tre frågor minst.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nu får det vara nog!!!
InläggPostat: ons apr 07, 2004 11:49 am 
Mattias skrev:
Undomiel skrev:
Jag tycker att det är ofta som ens frågor aldrig blir besvarade så därför har jag tröttnat på att skicka in frågor... :?


Om du väljer att inte skicka in till någon speciell expert kommer din fråga numera inte glömmas bort!. Om du dock skickar till en speciell expert är det dennes ansvar att han skickar in den/dom till Anna som sammanställer frågorna. Så om du känner att du inte får något svar efter att ha skickat till en speciell expert skicka då in igen utan att välja expert!



okej, tack för tipset!


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 07, 2004 7:25 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Ang. att frågor inte blir besvarade: Jag har märkt att detta är ett stort problem, men är inte själv i den delen av administrationen som bär ansvaret. Jag har dock tillsatt Mattias som ansvarig för att se till att ALLA frågor som har något som helst värde besvaras. Om din fråga inte blir besvarad bör du alltså mejla Mattias, så tittar han på saken.

Det bör dock sägas att en fråga som skickas in på måndagen vanligtvis inte kommer med i lördagens frågespalt, utan i den påföljande lördagens.

Ang. missad dödlinjer: det är helt rätt anmärkt. Problemet med just denna frågespalt var att Johan var utarbetad och helt enkelt inte skickade vidare den till mig. Jag tror att Kamelen har rätt när han säger att mer realistiska dödlinjer skulle göra gott. Därför har jag som bekant valt att publicera ett Magasinet var tredje vecka resten av våren, och det kommer definitivt att hållas. Frågespalten har det varit en del krångel med, och i nuläget så ser det ut som att vi behöver en ny redaktör. Med en fungerande sådan och en Mattias som håller örnkoll på processen så finns det inget som säger att det inte kommer funka.

Det var väldigt trist att höra att du tappat lite intresse för Magasinet, Kamelen. Kan detta vara något som fler känner, månntro? Om det vi skriver är tråkigt, vad ska vi skriva istället? Om ingen kommenterar så kan vi ju inte bli bättre ...

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 07, 2004 8:50 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Gustav skrev:
Det var väldigt trist att höra att du tappat lite intresse för Magasinet, Kamelen. Kan detta vara något som fler känner, månntro? Om det vi skriver är tråkigt, vad ska vi skriva istället? Om ingen kommenterar så kan vi ju inte bli bättre ...

Jag vet inte om du behöver ta åt dig så mycket, Gustav. Jag har tappat en del i intresse för allt vad Tolkien heter de senaste månaderna. Tror att det har mycket att göra med att jag blev rejält besviken på tredje filmen. Jag repar mig nog så småningom (hoppas jag!).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 08, 2004 3:48 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Kamelen: Hoppas det, det är en glädje att ha dig som besökare!

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 9:36 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag stör mig inte nämnvärt på förseningarna. Man blir bara mer förväntansfull. Men det är klart... skulle det dröja månader så skulle man väl ledsna ur. Fast de klarar det ganska bra ändå.

Kämpa på. :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 5:11 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Det är lite jobbigt tycker jag. Det känns som om det inte händer något nytt; men inte tröttnar jag på TA i första taget! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 14, 2004 6:06 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Det verkar som att många tycker att det är nästa lika viktigt att det kommer nummer på utannonserad tid som att de är fylliga. Jag ska försöka prioritera tidpassningen hårdare.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 14, 2004 8:58 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons nov 19, 2003 2:17 pm
Inlägg: 664
Ort: Stockholm
Jag föredrar fylliga nummer framför nummer som kommer på utsatt tid. Det gör inte så mycket om de inte är i tid, bara de blir bra (och det blir de alltid, åtminstonde de som jag har läst) :)

_________________
"I do as I choose, and go as I please"
- Bilbo


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 15, 2004 10:01 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag håller med dig Janna. Hellre välfyllt än ett par rader bra för att hålla tidspressen.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Nu får det vara nog!!!
InläggPostat: fre apr 16, 2004 9:37 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön aug 24, 2003 3:39 pm
Inlägg: 306
Ort: Täby
Klaatu skrev:

PS: Jag hörde att det var lite dåligt med frågor till denna veckas frågespalt. Kan det bero på att "folk" tappar intresset p.g.a. ett ständigt försenad utgivning.



Jag tror att det kan bero på forumet. Många kanske väljer att ställa sina frågor här istället, då får man snabbare svar (annars får man ju inte svaret förens nästa lördag)

_________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010