Fëanor skrev:
Personligen så skulle Jag vilja veta vart alla pengar tar vägen.
Jag med. Dock tror jag korruptionen är så omfattande att det är ofattbart. Min livsfilosfi är efter de senaste årens skandaler:
"Utgå ifrån att du blir lurad". Bilhandlarn, oljebolagen, elbolagen, televerket (eller vad f-n det nu heter), posten, hyresvärden, chefen, politikerna, alla försöker lura av dig pengar. Och det största lurendrejeriet är börsen. Uppfunnet av rika för att lura av de fattiga alla deras pengar så fort och så smärtsamt som möjligt.
Fëanor skrev:
Men ingen människa föds bättre än någon annan. En människas värde bestäms av hennes handlingar.
Amen. Dock tycker jag inte kungafamiljen är bättre än vilken arbetarfamilj som helst. Man måste också tänka på att kungafamiljen får betala ett dyrt pris för sina pengar och de har ett stort ansvar.
Minotoria skrev:
Men skulle vi ha en president eller dyl. så skulle även han/hon kosta massa pengar och bli tvungen att representera Sverige utomlands. Då kan vi lika gärna ha kvar kungafamiljen!
Så sant, så sant. Det är bättre att dela upp styrandet och representerandet på två personer. Då blir det inte lika mycket press på en.
Fëanor skrev:
Skillnaden är att Presidenten skulle arbeta för Sveriges väl. Det gör inte Kungen oavsett vad Klaatu säger.
Arbetar kungen för Sverige oväl? Nu får du allt förklara dig.
Fëanor skrev:
Det Sverige behöver är att få de där jävla hobby-borgarna som kallar sig sossar, och den där fete lismaren och hycklaren Göran Persson från makten. Då kommer allt lösa sig.
Göran Persson och Sossarna gör inte ett bra arbete. Tyvärr tror jag att alternativet är mycket värre.