Beledhel skrev:
Jag tillbringar också mycket tid tillsammans med min pojkvän Adam, som här på forumet är mer känd under namnet Túrin Turambar.
Måste bara få fråga, nyfiken som man är, om ni träffade varandra innan eller efter ni blev medlemmar på forumet? Skulle vara häftigt, och fint för den delen, om ni träffades tack vare Tolkien
Kan ju i samma veva ta och återpresentera mig, för ska försöka att vara aktiv nu när det börjar vankas ny film. Albin heter jag iallafall, är 18 år och bor i Hemavan, en turistort i södra Lappland med knappt 250 invånare. Ödsligt? Ja. Har varit medlem här sedan 2006 men ledsnade eftersom och hade fram till för någon dag sedan inte skrivit här sedan januari 2008. Men nu är jag back in business!
Mina intressen är skidåkning (alpint), fågelskådning, naturen i allmänhet och så lite Tolkien på ett hörn såklart. På senare tid har det också blivit mer och mer musik (rock av alla dess slag), och jag har börjat spela gitarr på fritiden. Går på skidgymnasium i Tärnaby så under vintern är det en hel del resande mellan olika tävlingar som gäller, och är det inte resor på tapeten så är det träning eller skola. Så det är under den snöfria delen av året som jag har tid att ägna mig åt mina andra intressen, och då blir det en hel del vara ute i naturen, ringmärka fåglar, läsa böcker mm.
Jag ser med spänning fram emot att "Bilbo" ska släppas, och hoppas även på fortsatt filmatisering av Tolkiens verk. Nu är det över 3 år sedan jag läste något av honom senast så ska så snart som möjligt ta tag i den saken och plöja igenom Silmarillion och övriga verk i systematisk ordning, vid närmare eftertanke kanske jag börjar redan ikväll