Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 11:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 06, 2010 3:25 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Jag förnyar väl min också:

Jag heter Tony och är född i Januari 1993. Jag bor på landet lite utanför Örebro.

Jag är intresserad av sport, litteratur, historia, politik, it, musik och som många andra gillar jag att vara ute i naturen.

Jag utövar och tittar ofta på fotboll, där örebro sk och Liverpool är favoritlagen. Jag tittar även gärna på speedway, handboll och Ishockey. Jag spelar även innebandy och gitarr på skoj.

Jag läser oftast fantasy och historia, men även deckare, "klassiker", 1800-talslyrik (eller vad det nu kallas), samt annat.

Just nu läser jag samhällsprogrammet, med samhällsvetenskaplig inriktning på Jensen gymnasium i örebro och funderar på att läsa historia på något universitet senare.

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 30, 2010 9:27 am 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 04, 2010 4:02 am
Inlägg: 30
Heter David, 30 år ung, bor i Oskarshamn där jag jobbar på fabrik på nätterna
och slappar med dataspel, min musikstudio, filmer eller en bra bok om dagarna.

Ja jag festar till det ibland också och så följer mitt lag Queens Park Rangers (fotboll, London) slaviskt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: lör jan 22, 2011 1:35 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Det här kändes annorlunda, har inte varit inloggad här på väldigt länge..
Men kör en kort ompresentation av mig själv,
Jag heter Alexandra, pluggar Historisk Arkeologi i Lund.. är tidigare Stockholmare men är nu bosatt i Landskrona.
Förutom att plugga så tränar jag dans tre gånger i veckan, börjar ännu en danskurs i februari.
Lyssnar på all sorts metal förutom nu och black, favoritbanden är Blind Guardian, Avantasia, Eluveitie, Norther.. med mera.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: lör jan 22, 2011 1:49 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Välkommen tillbaka!

Det verkar välla in återvändare just nu. Jag undrar om det är en undermedveten Tolkienstickning i och med att Hobbiten filmatiseras?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: lör jan 22, 2011 2:33 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Även jag gör en ompresenttion:

Johan Sandberg, f.d. redaktör och expert i TA's frågespalt. Fantasyfantast, skriver mycket artiklar om fantasy som företeelse. Arbetar som teknisk skribent och IT-konsult, men är nu sjukskriven efter en stroke. Har afasi, stavar som en kratta, blandar engelska och svenska om vartannat. 47 år ung, fru, två barn och tre barnbarn.

Älskr Irländs kultur och har numera hiberno-english som modersmål. talar även irländska (gaeligie). Spelar och sjöng i ett irländskt folkmusic band, lyssnar på folkmusik, hårdrock/metal och klassisk musik.

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: lör jan 22, 2011 4:31 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 16, 2011 5:19 pm
Inlägg: 269
Efter en vända i forumet så bör man ju prestentera sig;

Heter Pierre, bor i Göteborg (born and raised) där jag studerar Offentlig förvaltning. Planera på att flytta till Borås när flickvännen vill plugga där snart.
Allmänna intressen; historia, litteratur (skriver själv som hobby), dataspel, sociologi och filosofi, festa och dansa.
Musikalisk allätare (by the word).

Historieintresset färgar av sig på mycket, som t.ex. förkärleken för Tolkiens verk ;)

_________________
Where there's a wip - there's a way!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: lör jan 22, 2011 4:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Välkommen Ngugi, och välkommen tillbaka Johan och Alex! :D Det är jätteroligt att ni är här allihopa. :)

Alex har jag faktiskt av en slump träffat på två gånger i år – först på en metalkonsert och sedan på pendeltåget (fast där var jag lite seg med att känna igen dig, så om du märkte att jag satt och tittade konstigt på dig var det bara därför :wink:).


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön jan 23, 2011 2:25 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Johan skrev:
Älskr Irländs kultur och har numera hiberno-english som modersmål. talar även irländska (gaeligie). Spelar och sjöng i ett irländskt folkmusic band, lyssnar på folkmusik, hårdrock/metal och klassisk musik.


Har du lyssnat något på kombinationen av irländsk folkmusik och Metal? Band som Primordial, Waylander och Cruachan med flera gör det riktigt bra.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön jan 23, 2011 11:37 am 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Tack för det tipset, Turin! Skall omedelbart kolla upp det :-) Cruachan - kungariket Connacht's gamla huvudstd, dessutom uttalas det likadant som ordet Gcruachan, vilket betyder härdad. kul ordlek :-)

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön jan 23, 2011 12:43 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons okt 13, 2010 7:41 pm
Inlägg: 833
Jag heter Pelle och jobbar med datorer i Stockholm. Läste främst Tolkien som barn/ungdom, men läser fortfarande om böckerna ibland och har också tragglat mig igenom History of Middle Earth. Intressemässigt är det musik, film, litteratur, naturvetenskap, design samt mycket annat som gäller.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön jan 23, 2011 1:17 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Har försökt logga in förut men hade som jag sa på BG-spelningen problem med inloggningen, men allt verkar funka som det ska nu.
Ingen fara Beledhel, det var trots allt ett bra tag sedan vi sågs och sen har jag ändrats uteseende mässigt sedan dess :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön jan 23, 2011 11:55 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Johan skrev:
Tack för det tipset, Turin! Skall omedelbart kolla upp det :-) Cruachan - kungariket Connacht's gamla huvudstd, dessutom uttalas det likadant som ordet Gcruachan, vilket betyder härdad. kul ordlek :-)


Om det finns något jag kan allt om så är det folkinfluerad Metal, så om du undrar något eller vill ha rekommendationer så är det bara att fråga på! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis jan 25, 2011 1:12 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Borde jag presentera om mig egentligen? Kankse inte, var inte så länge sedan jag presenterade mig.

Välkommen tillbaka allihop.

Jag tror Johan och jag har likanande musiksmak iaf till viss del.

(Fast mina irländska musik är nerpackade p.ga utrymmesbrist)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis apr 26, 2011 10:21 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Det är som ett gäng hemvändare i Norrlandsskogarna. Eller ska man kanske tala om Fangorn i det här fallet? :wink:

Jag har smugit omkring här i flera år. Inte smugit direkt med tanke på antalet inlägg gjorda. Men jag tappade bort mig själv och intresset för allt som livet hade att erbjuda för ett par år sen då jag kraschade personligen. Är tillbaka på banan igen nu med nytt friskt mod och ett nyvaknat Tolkienintresse.

Jag heter Ylva, är bosatt i Stockholm. 35 år gammal (även om det känns som en lögn varje gång jag säger min ålder). Pysslar med musik, konst, lajv, sömnad, konsert- och krogbesök på fritiden. På vardagarna sitter jag på ett kontor i centrala Stockholm och letar efter klipp med Ville Valo på You Tube mest hela dagarna. :mrgreen: Min musiksmak sträcker sig från Black Metal till Enya via gammal progg och en del vissångerskor. Säckpipa är en favorit också även om det kan bli i mesta laget under medeltidsveckan.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön maj 01, 2011 6:22 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 16, 2011 5:19 pm
Inlägg: 269
@ virre och älva

Alltid gott för oss nyblodiga (mkt skum översättning av "new bloods" det där blev) att få gamla rävar presenterade :)
Ser det som ett gott beröm till forumet att det har er kvar hos sig!

_________________
Where there's a wip - there's a way!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010