Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis maj 03, 2011 11:16 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Det är nog egentligen bara lite sunt för mig att ha hållit mig härifrån då jag fortfarande verkar ha flest inlägg trots min långvariga frånvaro... :mrgreen:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån maj 30, 2011 5:52 pm 
Offline
Dvärg
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 23, 2003 5:03 am
Inlägg: 85
Ort: Norr
Tänkte att det kunde vara dags att titta förbi här igen. Jag har varit och nosat på startsidan då och då för att kolla så inte forumet försvunnit, men nu kändes det som en bra idé att logga in också :mrgreen:

Dags att skriva en ny presentation kanske? Lite mer kortfattat än förra gången... XD

Intressen: Rita, läsa, skriva, spela tvspel, surfa på nätet, pyssla med polymer-lera (cernit, fimo, sculpey), anime/manga, etc.
Favvoförfattare: Terry Pratchett, Tolkien.
Favvoserier: Nemi, ElfQuest, Discworld, Sandman.

Jag är en samlare som samlar på nostalgi :mrgreen:



Hoppas forumet vaknar till liv nu när det är en ny film på gång!

_________________
Soot


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån maj 30, 2011 6:41 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Grymt kul när gamla användare från forumets barndom dyker upp igen. :D Välkommen tillbaka, Soot!

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån maj 30, 2011 7:53 pm 
Offline
Dvärg
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 23, 2003 5:03 am
Inlägg: 85
Ort: Norr
Tack tack! :D

Jag är en sådan där som aldrig riktigt försvinner, jag bara försover mig i några år då och då :mrgreen:

_________________
Soot


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön mar 18, 2012 12:40 am 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 05, 2009 11:18 am
Inlägg: 521
Ort: Göteborg
Har varit borta några år här och känner att jag behöver redogöra för vad som har hänt sedan sist.

Kommer ni ihåg mig?

Heter Emelie och bor i Göteborg, studerar nu sista året på gymnasiet på Naturvetenskapligt program för ungdomar med Aspergers syndrom (en av anledningarna till att jag är konstig :roll: ) I klassen går även min pojkvän, han är också intresserad av fantasy, vi träffades faktiskt när stadsbiblioteket anordnade en fantasyvecka, nördigt värre :P Har lyckats få in honom i det lokala Tolkiensällskapet, Mithlond heter det om någon inte visste, men inte hit ännu. Jaja, det ska väll gå tillslut :wink:

Förutom Tolkien och övrig fantasy gillar jag musik, pojkvännen har nyss fått mig att få upp ögonen för metall (Blind Guardian :!: ) musicerar även lite själv, har varit med i kör och spelat lite av både det ena och det andra, inte så bra dock :roll: men man gör väll så gott man kan.

Hoppas att jag kan få lite gensvar här på saker och ting, det känns som om det är för lite folk aktiva. Tycker det är synd.

_________________
Ja, jag är konstig, men det är väl inget konstigt med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: sön mar 18, 2012 6:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Vad trevligt med en ny presentation (jag kommer ihåg dig, Cotume :) )! Det känns som att folk börjar hitta tillbaka hit till forumet nu inför Bilbofilmerna – det hoppas jag att jag också kommer att göra, även om jag fortfarande mest tittar in för att rensa lite spam då och då.

Citera:
Förutom Tolkien och övrig fantasy gillar jag musik, pojkvännen har nyss fått mig att få upp ögonen för metall (Blind Guardian :!: ) musicerar även lite själv, har varit med i kör och spelat lite av både det ena och det andra, inte så bra dock :roll: men man gör väll så gott man kan.

Vilken bra pojkvän du har! Blind Guardian har varit mitt favoritband sen jag var elva år. :wink: För övrigt måste jag säga att jag håller helt med om din signatur. Inte f-n är det konstigt att vara konstig! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tor mar 22, 2012 10:30 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 05, 2009 11:18 am
Inlägg: 521
Ort: Göteborg
Yay! Jag hann inte bli helt glömd!

Fast att jag hittade tillbaka hade nog inget med Bilbofilmerna att göra. Och Tolkienaktiv har jag inte slutat vara alls! Har bara haft andra nördigheter för mig.

_________________
Ja, jag är konstig, men det är väl inget konstigt med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: fre apr 27, 2012 5:57 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: tor mar 01, 2012 12:25 pm
Inlägg: 125
Ort: Uppsala
Kanske dags att presentera sig? Har smugit omkring på forumet under ett par månader och tänkte att det kanske skulle vara bra att presentera sig :) Hur som helst så heter jag Elisabet och är född 1995, dvs 16 år. Jag bor i Uppsala och går på gymnasiet, natur med extra fokus på matte och engelska. På fritiden så läser jag ganska mycket, friidrottar (favoritgrenen är diskus), läser bloggar och även spelar piano. Jag kom i kontakt med Tolkien ganska sent, för bara 2 ½ år sedan genom PJs filmer, men sedan dess har jag varit fast. Håller just nu på att läsa The History of Middle Earth och som smått plugga lite quenya (tyvärr blir det väl alldeles för lite med det... har inte riktigt tid). Musiksmaken är väldigt varierad. Alltifrån Håkan Hellström och Cornelis Vreeswijk till Enya till det tyska bandet Culcha Candela. Gillar även väldigt mycket att virka och scrapbooka ;) Har med andra ord väldigt varierande hobbysar :)

Juste, så bloggar jag ju också om Tolkien, Sagan om Ringen och lite roliga saker ;)

_________________
The Queen of Middle-earth


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån jan 14, 2013 12:35 am 
Offline
Snaga

Blev medlem: sön jan 13, 2013 11:59 pm
Inlägg: 1
Cotume skrev:
Har varit borta några år här och känner att jag behöver redogöra för vad som har hänt sedan sist.

Kommer ni ihåg mig?

Heter Emelie och bor i Göteborg, studerar nu sista året på gymnasiet på Naturvetenskapligt program för ungdomar med Aspergers syndrom (en av anledningarna till att jag är konstig :roll: ) I klassen går även min pojkvän, han är också intresserad av fantasy, vi träffades faktiskt när stadsbiblioteket anordnade en fantasyvecka, nördigt värre :P Har lyckats få in honom i det lokala Tolkiensällskapet, Mithlond heter det om någon inte visste, men inte hit ännu. Jaja, det ska väll gå tillslut :wink:

Förutom Tolkien och övrig fantasy gillar jag musik, pojkvännen har nyss fått mig att få upp ögonen för metall (Blind Guardian :!: ) musicerar även lite själv, har varit med i kör och spelat lite av både det ena och det andra, inte så bra dock :roll: men man gör väll så gott man kan.

Hoppas att jag kan få lite gensvar här på saker och ting, det känns som om det är för lite folk aktiva. Tycker det är synd.


Jodå, du fick hit mig tillslut...

Som man kanske förstår är jag ovan nämnda pojkvän. Ute i det vanliga vardagliga livet heter jag Samuel, medan jag i (i och med detta) vissa nördigare sammanhang går under Barliman. För mig är det ok med endera namnet eller förvrängningar därav, så länge jag fattar... Jag är en kille (Surprise!) på 19 år som bor i Göteborg. Jag har för att underdriva grovt ett visst fantasy-intresse, jag är en grammatik/ord-nörd (vars stavning kan lämna en del att önska...), jag lyssnar gärna på musik och jag kan nog lite mycket detaljer från fantasy. Min självbeskrivning är alltiallo-nörd, en annan beskrivning är "Mänsklig Fonograf." Jag har lättare att uttrycka mig i tal än i skrift. Öhhh, om jag missat nåt/nån vill veta mer är det bara att fråga, jag är rätt öppen.

_________________
Vad får det lov att vara?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån jan 14, 2013 3:09 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Välkommen, Barliman! Om du anser dig vara mer specifikt en Tolkien-nörd också så har du definitivt kommit rätt! :)

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis feb 05, 2013 9:20 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 28, 2013 2:45 pm
Inlägg: 748
Ort: Göteborg
Hej!

Jag är en 20-årig Tolkiennörd som älskar att läsa (obviously) och skriva och längtar efter att få diskutera Tolkien med andra som delar mitt intresse!
Jag har älskat The Hobbit och LotR länge, men håller precis nu på att gå "djupare" i Tolkiens magiska värld genom att läsa Silmarillion och andra verk också, och jag blir mer och mer trollbunden av Arda och dess historia och Tolkiens författarskap för varje ny sida jag läser. Mitt mål är att en dag kunna kalla mig Tolkienexpert precis som flera andra här, men dit har jag än så länge en bra bit... :p
Jag har på senaste tiden snöat in mig rejält på de svenska översättningarna av LotR och The Hobbit (framförallt The Hobbit), och leker just nu lite halvseriöst med att översätta den själv, och tycker självklart att det lilla jag hittills har åstadkommit är den absolut bästa översättningen ;)

Umm... ja. Det var lite om mig iaf. Om ni av någon anledning skulle vara nyfikna på mer är det bara att fråga :D

_________________
Jag finner det fortfarande oacceptabelt att dvärgarna inte sjunger om att kasta korvar hit och dit i originalet. Det är synnerligen dåligt gjort av Tolkien.

Redaktör Snöfrid – redaktör och lektör


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis feb 05, 2013 9:45 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Ännu en okynnesöversättare? Det är ju underbart! Jag visste inte att det fanns så många av oss. Välkommen in till avdelningen Översättningar! (Välkommen in i stugan, sa spindeln till flugan. :twisted:) Vi vill förstås höra allt om dina namnval, sångtolkningar och annat skoj!

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis feb 05, 2013 9:57 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 28, 2013 2:45 pm
Inlägg: 748
Ort: Göteborg
Den stegrande kamelen skrev:
Ännu en okynnesöversättare? Det är ju underbart! Jag visste inte att det fanns så många av oss. Välkommen in till avdelningen Översättningar! (Välkommen in i stugan, sa spindeln till flugan. :twisted:) Vi vill förstås höra allt om dina namnval, sångtolkningar och annat skoj!

Jag tackar så mycket! Tror nog det kommer bli intressanta diskussioner... :D

Verserna kommer jag nog lämna ifred, jag kommer verkligen inte överrens med dem... men vi får se! Just nu håller jag mest på med att råöversätta mina älsklingspassager, men mer "detaljarbete" kommer garanterat senare! (Har iofs en fråga jag tror jag ska springa iväg och ta upp i Översättningsavdelning ang namn... vi ses där!)

_________________
Jag finner det fortfarande oacceptabelt att dvärgarna inte sjunger om att kasta korvar hit och dit i originalet. Det är synnerligen dåligt gjort av Tolkien.

Redaktör Snöfrid – redaktör och lektör


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: tis sep 24, 2013 10:16 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 23, 2013 4:45 pm
Inlägg: 39
Ort: Dimmiga Bergen
Hej heter Daniel är snart 31 år älskar Katter , Läsning ( Mest ljudböcker) , Filmer :wink:

_________________
En ring att sämja dem,
en ring att främja dem,
en ring att djupt i mörkrets
vida riken tämja dem.


Senast redigerad av Smeagol sön okt 05, 2014 1:32 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: presentera er
InläggPostat: mån sep 22, 2014 10:43 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: tis aug 26, 2014 1:57 pm
Inlägg: 114
Känner att turen att presentera sig kommit till mig. Jag heter Johan och är 23 år gammal. Jag studerar på juristprogrammet. Jag är intresserad av böcker, film, konst, musik och allehanda kulturella uttryck. Har även ett stort skidintresse och gillar att resa.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010