Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör apr 27, 2024 5:32 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 15, 2004 10:33 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Lite förvånad blev jag över att se att Midsomer är så populär bland er ynge. Jag trodde att det var vi som var med innan de snabba klippens tid som uppskattade den. (Då menar jag filmklippen, inte börsklippen.) Den hör det till de få (för att inte säga den enda) serie jag slår på tv:n för numer. Trots detta så håller jag egentligen med er som har invändningar emot serien. Den är egentligen både fånig och svår att hänga med i med alla inblandade. Det som jag har mest problem med är att det blir lite för tydligt framlagt vem man ska misstänka när under programmets gång.

Trots detta sitter jag med fnissblandad förtjusning och myser åt den familjära stämmningen runt alla mord. Det ger mej lite grann samma känsla som att se Legolas under en oliphaunt-bestigning. Så fånigt att det blir kul. Och John Nettles (tack för namnet Kamelen) är ju så rart mysig.

Sarvi: Du har en poäng där...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 16, 2004 8:35 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Verklighetsanknytning... hm... har jag aldrig varit mycket för. Jag gillar ju fantasy! Och jag gillar Midsomer. Människor kan döda för de mest skilda saker.
Om man betänker hur vår granne en trappa upp beter sig så förstår jag att man mördar sina grannar ibland. Har god lust att strypa den subban när hon drar på sig sina högklackade och svassar runt ovanför vårt sovrum varje kväll kl 23:00.

Midsomer är mysigt och jag har inga problem med hur de bygger upp sina intriger. Gillar sån där miljöporr. Dreglar över de underbara gamla husen och mysiga pubarna...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 16, 2004 8:56 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Sarvi skrev:
Vad säger Vanja förresten, du som lever i "land of hope and glory"? Är det några bra deckarserier som går på engelsk tv nu? Bara så man vet vad man ska tjöta på svt att ta in... :)

jistanes, jag ligger helt efter här! sorry att jag inte besvarat denna fråga tidigare. vad gäller engelska deckare så brukar vi få dem så snabbt här i sverige ändå. först tänkte jag tipsa om en som jag inte minns namnet på just nu, som var en miniserie om en politiker som varit otrogen och samtidigt blir indragen i en mordhärva - men den har ju redan visats tror jag!

jag får nog återkomma när jag faktiskt är tillbaks där i höst (efter den 17e september). annars har väl folk kanske tittat på tennyson? riktigt ruggigt och blodisande nu senast.

älva: miljöporr, hahaha! :lol: fast jag förstår vad du menar. även fast jag bor mitt i idyllen sitter jag med näsan tryckt mot bussrutan eller tågfönstret. man tröttnar aldrig...

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 27, 2004 4:07 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:58 am
Inlägg: 92
Ort: Hobbiton
Orlando Bloom har faktiskt vart med i ett avsnitt av "Midsummer murders". Fast det var innan han blev känd, 1997 tror jag det var.

_________________
Go back to the Shadows!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 27, 2004 4:14 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Som alla andra deckare vore det tragedi om någon avslöjade hur det gick för den framtida Legolas. Skulle visst vara skoj att veta, bara för att veta, men man vill ju själv se vad som hände Bloom...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 27, 2004 4:14 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jaha, det hade jag inte en aning om!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 27, 2004 4:17 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:58 am
Inlägg: 92
Ort: Hobbiton
Han spelade en karaktär som hette Peter Drinkwater och avsnittet hette oroväckade "Judgement Day" Föressten hade jag fel om årtalet, det var år 2000 han var med. Men han kanske inte var så känd då heller?

_________________
Go back to the Shadows!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 27, 2004 4:20 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Men om jag inte minns fel var det just LotR som gjorde honom såååååååååååååååååååååå känd. Han hoppade av teaterskolan för att hamna mitt i alvkostymen. Eller var det inte så som det stod i böckerna?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 28, 2004 1:26 pm 
Rosie skrev:
Lite förvånad blev jag över att se att Midsomer är så populär bland er yngre.


Jag måste nog räknas som en "yngre" här på sidan.. Jag tycker om Midsomer för att det så himla mysigt plus att iaf jag aldrig kan räkna ut vem det är som är mördaren.. (Även om jag skriker om vem jag tror det är heeeela tiden, hehee)

Mord i sinnet är sjukt.. :) ville ba tillägga de..


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 28, 2004 1:30 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Undomiel skrev:
Mord i sinnet är sjukt.. :) ville ba tillägga de..

:shock: Psykologen som är så härlig. :)

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 1:59 pm 
Crumui skrev:
Undomiel skrev:
Mord i sinnet är sjukt.. :) ville ba tillägga de..

:shock: Psykologen som är så härlig. :)


j-la psykopat är iaf vad jag skriker typ heela tiden, hehe jag menar snacke med ett vattenglas???? va är de här? eller med sig själv och bara byta stol.. hur psykad får man va!? men jag tvingar mej iaf att titta på det :D nåja...


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 2:27 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Ja det är väl ungefär vad resten av familjen anser, men jag har alltid haft en viss förkärlek gentemot psykopater. :wink:
Hm, midsummer murders var det visst...

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 4:37 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag fick en idé. Varför kan vi inte logga in oss under nästa nya avsnitt och gissa vem mördaren är? Det är ju perfekt att sjunga ut sina innersta funderingar till icke-familjen. Då ser ju ännu fler personer att jag hade rätt (självklart hade jag d :) ) Och här står väl äran högt upp i rang eller?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 5:06 pm 
Arwens_vän skrev:
Jag fick en idé. Varför kan vi inte logga in oss under nästa nya avsnitt och gissa vem mördaren är? Det är ju perfekt att sjunga ut sina innersta funderingar till icke-familjen. Då ser ju ännu fler personer att jag hade rätt (självklart hade jag d :) ) Och här står väl äran högt upp i rang eller?

låter kul men vi får nog återkomma om det nästa sommar :P eftersom att det väl inte lär komma nåt avsnitt innan dess(kanske repriser).. Men ni ska inte gissa mot mej på Ett fall för Frost eftersom att de brukar gå på NRK(eller om der är DR1..?) så jag har redan sett några avsnittt.. hehe..
:twisted: hehe
((Crumui; vi kanske va l i t e offtopic då.. :P))


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 31, 2005 2:06 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Är det någon som vet när det ska börja? Borde vara dags snart.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010