Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 16, 2024 8:10 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 24, 2004 8:57 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jo det var det jag menade med att gudarna har "svårt" att gå vidare i sin tillvaro. Men vanliga människor kan ju faktiskt återfödas som gudar. Det är ju långre upp på återfödselshierarkin.

virre ser oss stenhårt nu...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 1:45 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Nu börjar tråden spåra ur lite väl mycket det var väl ändå IDOL som diskuterades här inte vad som är värt att se på TV och inte...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 1:53 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Är Idol värt att se på tv? Eller överhuvudtaget?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 3:47 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Svaret är enkelt: NEJ!

Jag hoppar över att motivera för nu är jag inte i skolan. :P

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 3:56 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3813
Ort: Göteborg
Mattias skrev:
Nu börjar tråden spåra ur lite väl mycket det var väl ändå IDOL som diskuterades här inte vad som är värt att se på TV och inte...

Man skulle väl kunna bryta ut TV-diskussionen till en egen tråd, rubricerad t ex "TV"? Förslagsvis mellan Ioreths inlägg 24/9 11:11 och Älvas 27/9 13:45. (Och därefter i så fall radera det här inlägget, som då inte har någon funktion längre!)

Virre edit: Ursäkta att jag skriver i ditt inlägg,men jag ansåg att det var dumt att lägga till ett helt inlägg för att säga att detta är gjort.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 12, 2006 7:30 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Japp på nått sett tycker folk att det är roligt att dom som inte kan sjunga får jätte mycket själv


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 12, 2006 8:01 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
:oops: Jag tillhör nog tyvärr de hemska människorna som både tittar, skrattar och pekar åt alla idolsökarna som på fullaste allvar tror att de är nästa stora stjärna när de varken kommer ihåg texterna, sjunger rent eller använder kropp eller ansikte för att fånga sin publik. Jag kan förstå de som vill testa och gör det hela som en kul grej men när man blir överraskad av juryns kritik (det är ändå tredje året) och tjafsar emot dem måste man få dra på smilbanden.

Dock vill jag ändå säga att jag önskar att juryn kunde uttrycka sig lite mildare!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 13, 2006 11:32 am 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Jag har knappt sett Idol överhuvudtaget, och det lilla jag har sett får mig inte direkt att längta efter att se mer, men jag stör mig likväl på en hel del saker i programmet.

Jag skrev så här tidigare, och det står jag fast vid:
Danne skrev:
Det som retar mig med Idol är det faktum att juryn påstår att de är professionella, och att folk får vänja sig, för den riktiga musikvärlden är tuff.

Bla bla bla, skulle jag vilja säga till detta.

I den "riktiga" musikvärlden (som jag väl får sägas vara en liten, blygsam del av :) ) är det inte särskilt vanligt att en auditionjury lägger ner massa tid och energi på att komma med med detaljerade och sårande utläggningar om varför någon "suger"; det är nämligen helt meningslöst!

Om en person inte är tillräckligt bra säger man "tack så mycket, du är tyvärr inget för oss"; det är bara de personer som det finns hopp om som man lägger ner möda på att komma med detaljerad kritik.


Och det sättet att utnyttja och förnedra människor som den första etappen i Idol bygger på är enligt min ringa mening inte roande alls, snarare oroande.

Särskilt som det går förberedande uttagare omkring i kön och gör en första bedöming. Det vore väl OK, om det nu var så att de på en gång skickade hem dem som inte kan sjunga. Nu väljer de i stället ut de bästa, och de sämsta och peppar de sistnämnda så att de ska tro att de har en chans, för att de ska göra sitt bästa inför den riktiga juryn. Allt för att det ska bli "bättre" tv...

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 13, 2006 3:15 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Det är väll inte så hemskt endå att garva . men jag tycker att dom kan säga det på ett snällare sätt liksom


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 13, 2006 4:36 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Den mogna och ansvarstagande Elisabet håller helt och fullt med Danne och skäms oerhört mycket över den ynkliga och patetiska Elisabet som ändå inte kan låta bli att finna detta program underhållande.

Vill än en gång understryka att de förlöjligande kommentarerna som mer eller mindre hånar andra människors drömmar är inget som någon av mina personligheter uppskattar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 13, 2006 4:38 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Tycker inte om Idol .. Gillar dock sebastian (från förra året) han ser bra ut och sjunger bra :lol:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010