Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 9:02 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 113 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 16, 2004 8:44 pm 
haha. .aa Se den i Tyskland, Dubbad ;D haha

Edit: jag är ju helt *lalalalala*


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 16, 2004 8:57 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: ons jun 02, 2004 2:44 pm
Inlägg: 192
Ort: Nyköping
Jag längtar också till premiären!!!!!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 17, 2004 1:16 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
vanja skrev:
Belgarath3 skrev:
Också en av dem som längtar...blev lite sur när jag märkte att jag är borta den 19e maj och får vänta en hel VECKA mera :evil:

hur borta är du? i skogen? för det är ju världspremiär, så du kan nog se den nästan vart du än ska.


Ja men....i frankrike...den skulle säkert vara dubbad (lite irriterande) men iallfall jag såg att jag kommer två dagar innan premiären så.... :D

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 17, 2004 1:26 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Jag tror inte att de dubbar en så stor film i Frankrike (tror inte de skulle göra det i Tysklnad ens, så du kan nog vara ganska lugn...)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 17, 2004 3:41 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Min tyska korridorskamrat har försäkrat mig om att de riktigt stora filmerna visas i två versioner, och jag kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda i Frankrike. Men nu är det en akademisk fråga i vilket fall :)

På tal om det! Jag vart jättebesviken när jag såg Episode I hemma i Sverige (jag menar, vem blev inte det, men...) eftersom den gula texten som kommer rullandes i början var på svenska, och jag tror att det var fel typsnitt! Är det likadant på video och DVD?

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 17, 2004 4:10 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: ons jun 02, 2004 2:44 pm
Inlägg: 192
Ort: Nyköping
På DVD:n kan man välja om man vill ha på engelska eller på svenska(finns även på de andra nordiska språken.)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 13, 2005 7:52 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Nu är det snart bara en månad tills sista filmen har premiär och diverse förhandsgrejjer kommer fram.

Bland annat en bok av Matthew Stover som ska bygga på George Lucas screeplay, håller själv på att läsa den nu någon mer som gör det?

Sen har även trailern kommit. Tycker det verkar ganska lovande faktiskt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 13, 2005 8:00 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Jo jag gillar trailern :D

Jag har alltid haft för mig att den tredje filmen ska sluta med att anakin ska gå in någonstans och sedan komma ut med darth vader dräkten på sig samtidigt som dem spelar imperial march :D Det skulle faktiskt vara ett bra slut på den filmen..eller vad tycker ni?

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 13, 2005 8:34 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Nja, nu visar de ju när han får dräkten redan i teasern, så det lär ju inte vara själva slutscenen. Jag tror att det kommer bli ett ganska utdraget slut där man visar lite grann av det som händer med Luke och Leia som små... Många som inte hade läst LOTR blev irriterade på det långa slutet på ROTK (medan vi andra tyckte det var avhugget, haha), och jag tror att det kan bli lite samma stuk på ROTS.

Alla dessa förkortningar! :shock:

Hursomhelst både längtar och fruktar jag inför premiären. Det är väl känt för vissa att jag jobbar på en biograf... Vi får tydligen in filmen ca 6 timmar före första visningen, vilken äger rum 19/5 kl. 00.01, som sig bör med sådana här filmer. Innan dess måste en maskinist klippa ihop och kolla igenom en av de fyra kopior vi får in. Antagligen får personal som är ledig sitta med och kolla om de har lust. Sedan visas den ihopklippta kopian i två salonger genom att masikinsten drar filmen genom två projektorer samtidigt. Den ena salongen ligger någon sekund före den andra. En salong för allmänheten, en salong för personalen:D

Hehe, vi måste ju kunna prata med gäster om de filmer vi visar, hehe...

Men sedan bryter hela helvetet lös. Med samma teknik som jag just beskrev kommer Star Wars visas i 7 salonger (av 14), 4 gånger om dagen. Det blir 28 gånger varje dag. Salongerna snittar väl på 200 platser styck, så det blir... Ja... Över 5000 om dagen. Det är mer än vad som kommer per hel-helg (fre-sön) till alla 14 salonger normalt. Skulle tro att det är precis samma situation hemma i Sverige. Stackars oss...

För att avsluta ska jag be att påminna om min teori att Jar-Jar Binks skapades endast för att dödas på bästa möjliga sätt i denna film (hackad? Strimlad? Tärnad? Stekt och serverad med majonäs? Smakar gunganer som kyckling...?) till allas vår omåttliga besvikelse. *skrattar elakt*

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 15, 2005 7:41 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Fast ofta så visar teasern de mest spännande delarna och man upptäcker när man ser filmen att de flesta är i slutet.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 19, 2005 2:56 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Det närmar sig! :D Bara 30 dagar kvar :lol:

Någon som vet vad det kommer att vara för åldergräns på den på bio? För min lillebror håller på och fråga mig det hela tiden...var det inte någon härinne som jobbade på bio, Hon/ han kanske vet vilken..

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 19, 2005 3:36 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Det var jag det... Filmen har inte gått igenom censuren ännu (och kommer väl inte göra det förräns så sent som möjligt), men här i England gissar jag på PG (parental guidance - some scenes may be unsuitable for young children) eller som allra högst 12A (children under 12 must be accompanied by an adult). Jag kan ge en amatörgissning på 11 år i Sverige, och då får ju barn som är 7 och över gå in med förälder. Hur gammal är din bror?

Jag tycker inte att barn under 7 år ska få gå in på textade filmer överhuvudtaget, då det oundvikligen leder till att föräldrarna sitter och läser textremsorna.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 19, 2005 5:35 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Är det någon som har tänkt se den på premiären?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 19, 2005 5:36 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
vanja skrev:
Det var jag det... Filmen har inte gått igenom censuren ännu (och kommer väl inte göra det förräns så sent som möjligt), men här i England gissar jag på PG (parental guidance - some scenes may be unsuitable for young children) eller som allra högst 12A (children under 12 must be accompanied by an adult). Jag kan ge en amatörgissning på 11 år i Sverige, och då får ju barn som är 7 och över gå in med förälder. Hur gammal är din bror?

Jag tycker inte att barn under 7 år ska få gå in på textade filmer överhuvudtaget, då det oundvikligen leder till att föräldrarna sitter och läser textremsorna.


Vilket som är ganska irreterande. När jag gick på den tredje HP-filmen så satt det en tjej bakom mig som förklarade vissa delar för sin mamma :shock:

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 19, 2005 6:34 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Min bror är 11 år....men vad dåligt om filmen blir från 11! Då kommer inte filmen att bli så mörk och onskefull som jag hoppades att den skulle bli :( visseligen kan den vara mörk osv på andra sätt med, men jag hade hoppast på krig och inte för mycket censur! Det ska iaf bli en massa dödande och allt..och om filmen blir från 11 så måste den vara mycket censurerad! :evil: hatar censur! :D

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 113 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010