Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 9:31 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny Berättelse
InläggPostat: fre feb 04, 2005 6:35 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Theo skrev:
Bergskedjans majestätiska rötter började så smått skymta fram i den tidiga morgondimman. Hade hon inte upplevt det tidigare hade hon säkert tappat andan, men nu var det en allt för välbekant syn. Hon gäspade till medan hon huttrade i den kyliga luften, hösten hade kommit allt närmare och det enda som minde om sommaren var överblommade örter som rörde sig i den kyliga brisen och kvittrande fåglar som ännu inte lämnat landet för varmare trakter. Samtidigt som hon började göra sin morgontoalett i den kyliga springkälla som bröt ut vid bergets fot, för att sedan ringlande ta sig ut över ängsmarken nedanför berget, så funderade hon på vad hon skulle ta för sig under dagen. Matförråden började sina och hon behövde ett stort förråd för att kunna genomföra sin årliga vandring till grönare och varmare nejder; samtidigt skulle grottan rustas upp ordentligt för att klara vintern.

Hon suckade till, varje höst var det likadant, det var så mycket som skulle göras och hon var alltid så sen att göra det. Nåväl inte gick det snabbare om hon stod still. Hon hade ännu mat för att klara sig i grottan en vecka, så hon tänkte först lägga sin energi på att rusta upp grottan. Berget hon bodde intill var huvudsakligen av ett poröst stenmaterial och underjordiska källor hade i miljontals år eroderat gångar inne i berget. Det var i en sådan för länge sedan torkad kanal som hon nu bebodde.


En ny berättelse, ge gärna era synpunkter i den gamla kommentartråden eller starta en ny. samma regler som förra gången och det är fritt för vem som helst att fortsätta, lycka till.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Senast redigerad av Théoden Ednew lör feb 05, 2005 2:30 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 04, 2005 9:52 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 18, 2004 12:12 pm
Inlägg: 936
Ort: Onsala
Aiwendil skrev:
När hon var klar med sin morgontoalett så såg hon en vacker ekorre sitta och äta en nöt, hon närmade sig försiktig ekorren men ekorren skuttade uppför ett träd när hon kom. Så hon började gå tillbaka till grottan istället. Hon gick långsamt och för varje steg hon tog så andades hon in den ljuva morgonluften men så småningom kom hon fram till grottan. I grottan så fanns det en eldstad där hon lagade sin mat, en bädd där hon sov om nätterna, ett bord med stolar där hon antingen åt eller arbetade och en bokhylla med böcker som hade alla möjliga olika titlar. Hon var inte den enda personen som bodde inne i berget utan många andra bodde där även varelser som inte var mänskliga men alla var vänligt inställda till varandra och man utnyttjade varandras egenskaper.

Hon suckade återigen hon hade inte lust att rusta upp grottan just nu så hon bestämde sig för att hälsa på några vänner, jag kan ju börja med upprustningen imorgon istället tänkte hon och så begav hon sig längre in i grottan. Hon gick i cirka tio minuter och sedan vek hon av åt höger och fortsatte hundra meter fram i den gången till ett grottrum som hon stannade utanför och ropade: "Är någon hemma?" Varpå en annan röst svarade: "Jag kommer" och sedan mumlade: "jag ska bara göra detta först" och mycket riktigt kom personen som svarat hennes fråga ut till henne, det var en vacker ung kvinna med vackert hår och en välklingande röst: "Snart är det väl dags för din resa eller hur, min vän?" sa hon.
"Jo, det stämmer" svarade flickan
"Och ifall jag känner dig rätt så har du inte börjat med upprustningen av grottan och så kommer du och väcker mig så här tidigt på morgonen" sa kvinnan med låtsad ilska
"Nej, det har jag inte och ursäkta att jag väckte dig" sa flickan generat hon glömde ofta bort att de som sov längre in i grottan inte gick upp förrän solen nått sin högst punkt på himlen.
"Det gör ingenting" sa kvinnan glatt, "Kom så går vi och rustar upp din grotta" och så gav de sig iväg mot flickans boning.

_________________
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Arthur C. Clarke


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010