Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 17, 2024 6:51 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 7:36 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Kommer ni ihåg att Rosseau fick skjuta alla sina medöverlevare för att de blivit "de andra"? Förmodligen samma sak som hänt Michael. Synd på Libby bara och jag tycker synd om Hurley som hittat kärleken och så mister den direkt. Varför visade de att Libby var på samma sjukhus som Hurley om han aldrig får reda på det och vi aldrig får veta varför?
Sayid miste Shannon när de blivit kära också. Kanske man inte får bli kär på ön?
Äntligen blev det lite love-action också. 8) Fast hon blev också dödad sen. Hade dock hoppats att det skulle vara Kate som låg med Sawyer.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 1:07 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Jag hoppades nog mer på Kate-Jack. De passar bättre tillsammans.

Var det någon som såg vad Michael skjöt på när programmet slutade. Var det sig själv eller?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 1:36 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör maj 29, 2004 1:19 pm
Inlägg: 1044
Ort: Göteborg
Jag uppfattade det absolut som att Michael sköt sig själv.

edit: se http://www.tv4.se/tvprogram/lost/artiklar/463276.html typ 3:e stycket. Där står det att Michael sköt sig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 2:42 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Nej nej Jack är en riktigt präktig gosse med amerikans frilla. Nej, hon passar bättre med Bad-Boyen eftersom hon själv är en bad girl.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 3:33 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Älva skrev:
Kommer ni ihåg att Rosseau fick skjuta alla sina medöverlevare för att de blivit "de andra"?

Nej, hon fick skjuta dem för att de blivit sjuka. Vad det innebär har vi inte fått veta.
Skulle gissa på att Michael skjöt sig själv i armen för att de skulle tro att Henry skjutit honom, men han ville ju överleva.
Sen tror inte jag att Libby är död. Hon blev skjuten genom en kudde, och skulle itne det vara en bra anledning till att låta henne överleva? Varför skulle hon annars gå runt med en kudde?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 3:33 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tis dec 16, 2003 7:29 pm
Inlägg: 688
Ort: Vänersborg
Jag tror att Michael har blivit hjärntvättad. Höll på att dö av spänning vid gårdagens avsnitt! Antingen så sköt han sig själv i hjärtat, eller så sköt han sig i armen för att försöka skylla allt på Henry. Liksom säga att Henry sköt alla och även Michael i armen och sen flydde. Eftersom dörren till Henry lämnades öppen så är det nog mest sannolikt att Henry skulle fly. Om de andra då skulle tro på Michael skulle de bli ännu argare på "de andra" och Henry och antagligen storma lägret som Michael ville. Då skulle ju Michael få en chans att få tillbaka Walt.

Libby var ju och hämtade filtar till henne och Hurleys pickninck, och en filt skyddar ju inte mot en kula. Hon är nog död, tror jag.

_________________
Stone by stone I wall you in
Stone by stone
I'll always be with you


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 3:55 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Tror att Libby överlever men inte Ana-Lucia, skulle kännas så konstigt att de skulle visa henne på Hurleys sjukhus annars.

Själv är jag övertygad att Michael blev tvingad av de andra att frita Henry för att han skulle få tillbaka Walt. Om han är hjärntvättad, varför då säga föråt till Ana-Lucia?
Han skjöt nog sig själv i armen och sa till Henry att fly...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 8:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Älva skrev:
Hade dock hoppats att det skulle vara Kate som låg med Sawyer.

Jag hoppades på att det skulle vara Jack. :wink:


Att Michael skulle vara hjärntvättad på något sätt känns väldigt mycket "Lost", men just därför tror jag att anledningen till hans beteende är något helt annat. Lost har ju inte rykte om sig att vara en förutsägbar serie.

Vilken tur att det är ett avsnitt kvar innan sommaruppehållet! Annars skulle jag nog dö av spänning. :P Men att de inte sänder säsongens två sista avsnitt förrän i höst är ändå inte särskilt kul. Kan de inte planera lite bättre när de börjar sända en serie?


För övrigt blev jag väldigt intresserad av det som Henry sade om Locke, att han är en "bra" människa. Några teorier om vad detta kan betyda?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 11, 2006 10:16 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Beledhel skrev:
Älva skrev:
Hade dock hoppats att det skulle vara Kate som låg med Sawyer. Jack är en riktigt präktig gosse med amerikans frilla. Nej, hon passar bättre med Bad-Boyen eftersom hon själv är en bad girl.


[quote=]Jag hoppades på att det skulle vara Jack. :wink:


Ja, för det känns som Sawyer är för Bad Boy och Kate ångrar nog mycket i sitt hemska förflutna. Så jag tycker att hon passar bättre med en riktigt präktig gosse med amerikans frilla :wink:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 12, 2006 5:50 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Jag tycker också (av någon obegriplig anledning) bättre om Jack/Kate, men i mitt förra inlägg menade jag att ville att Jack skulle ligga med Sawyer. :P


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 12, 2006 8:16 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Varför inte Charlie med Sawyer? :lol: Jack är ful och tråkig. Varför skulle snygga Kate vilja ligga med honom?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 12, 2006 3:43 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
*Ignorerar sexdiskussionen :wink: *

Ja, det där om de "goda människorna". Det har i alla fall en koppling till skärselden, de goda slipper ut och hamnar i 'himlen'. Hoppas inte det är så dock :?

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 13, 2006 5:04 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Älva skrev:
Varför inte Charlie med Sawyer? :lol: Jack är ful och tråkig. Varför skulle snygga Kate vilja ligga med honom?


Tror nog ändå att Hurley-Sawyer hade varit det bästa paret :D

_________________
Eä, världen som är.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 13, 2006 6:42 pm 
Älva skrev:
Varför inte Charlie med Sawyer? :lol: Jack är ful och tråkig. Varför skulle snygga Kate vilja ligga med honom?

En sekund här bara... Jag vet inget om Lost men, är inte Jack dendär doktorn? :P Han är ju skitsnygg :P hahaha

(här hoppar jag in som inte vet nått alls... jag ville bara känna gemenskapen :oops: :cry: ;) )


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 13, 2006 6:43 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Det finns ett LOST-forum på TV-4.se där massor av intressanta frågor tas upp och många mysterium har blivit lösta. Från och med den 5:e Maj får man också ledtrådar angående lostmysteriet. Jag har läst där att det finns en hemsida (http://www.thehansofoundation.org/) med anknytning till mysteriet och jag även varit inne där och kikat lite grand.

Så om du är Lost-fanatiker råder jag dig att gå till TV4.se och titta in på LOST-forumet.

_________________
Eä, världen som är.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010