Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 4:43 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 42  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 31, 2005 8:04 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
SPOILERVARNING (för den som inte såg gårdagens avsnitt)















Men tror ni inte att Danielle måste rädda Sayid från vad det än är? Och sedan följa med tillbaks till lägret. Han kan ju inte gärna stryka med nu!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 31, 2005 8:30 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag tror inte han kommer därifrån i första taget. Det skulle gå alldeles för lätt.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 31, 2005 6:04 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Älva skrev:
Ok. Jag vill att det ska vara mer mystiskt. Det går tillräckligt med reella serier som det är.
Kan du ge förslag på filmer/serier som är "mystiska"?
Gillar nämligen också sånt...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 01, 2005 5:43 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Tja, det har ju tyvärr inte gått så mycket kul på tv de senaste åren så jag kan bara luta mig tillbaka på de gamla hederliga trotjänarna Arkiv X och Twin Peaks. Det finns ju också en långfilm till respektive serie.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 01, 2005 7:21 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Arkiv X är väldigt bra, men det sista avsnittet slutade riktigt dåligt.
Vad handlar Twin Peaks om?

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 01, 2005 8:44 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Twin Peaks är en amerikansk småstad i någon av de nordligare staterna. Där verkar allt vara frid och fröjd tills en dimmig morgon då en av stadens unga kvinnor hittas mördad. Hon hette Laura Palmer och var på ytan perfekt - vacker, snäll och populär... Men när FBI-agenten Dale Cooper kopplas in visar det sig snabbt att både Laura och Twin Peaks är långt ifrån perfekta.

Dale Cooper (som spelas geninalt av Kyle MacLachlan) är inte främmande för det övernaturliga och för okonventionella metoder, vilket visar sig välbehövligt.

Det bästa med Twin Peaks är att det är så hysterikt roligt att titta på. Den är full av udda karaktärer och dråplig dialog, och en hel del b-skådespeleri. Samtidigt är den mycket bra skriven (åtminstone till en början - som med de flesta serier så går det rejält utför på slutet) och har man sett första avsnittet måste man se nästa och så vidare. Twin Peaks är skriven av David Lynch, mannen bakom Mulholland Drive, Blue Velvet, Lost Highway, The Elephant Man och min personliga Lynch-favorit (som inte alls är mystisk på något vis) The Straight Story.

Twin Peaks första säsong finns på DVD, och den kan man hyra i välsorterade videobutiker (hur länge ska vi hålla på och kalla det videobutik egentligen!). Annars finns alla avsnitt att ladda hem från nätet, men eftersom bara säsong 1 släppts, så faller kvaliteten efter avsnitt 7. Men det är nog dags att TV kör den igen, det var några år sedan sist.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 05, 2005 12:22 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
För att inte tala om alla siande damer och UFO´n som för bort folk och den mystiske "demonen" Bob som huserar lite varstans.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 06, 2005 5:50 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Nu ska ni kolla på kvällens avsnitt, och sedan nästa, för de är väldigt spännande! Precis som Danne har jag fuskat, och sett alla avsnitt fram till nummer 19 - alltså så långt de kommit i USA också. Älva blir nog inte besviken vad gäller spänning, men även jag blir irriterad på att det går långsamt framåt då och då.

Mina favoritkaraktärer är nog Sawyer, Locke och Hurley. Sawyer är oslagbar med sin macho-attityd - jag gapskrattar åt honom. Locke är enligt mig den mest spännande karaktären, och Hurley... Ja, varje serie behöver en nörd :)

Jag irriterar mig på Kate. Tycker att hon är värre än till och med Jack på att alltid vara med och peta och lägga sig i allting. Jack var väldigt jobbig i början, men någon måste ju ta tag i saker och ting. Både Shannon och Boone har jag försonats med. Dominic Monaghan spelar bra som Charlie, men jag tycker inte att karaktären är så intressant (förutom i ett avsnitt - men jag ska inte säga något). Glömde Sayid - en annan av mina favoriter. Man vet att det blir action när han är med!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 07, 2005 7:45 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: tor apr 07, 2005 7:36 pm
Inlägg: 19
Lord of the Grey Havens skrev:
Arkiv X är väldigt bra, men det sista avsnittet slutade riktigt dåligt.
Vad handlar Twin Peaks om?


:shock: Jag börjar verkligen bli gammal... Twin Peaks är nog tidernas bästa TV-serie.

Jag kan nästan vara avundsjuk på folk som inte har sett den, som fortfarande kan se den för första gången.

Jag visade den för min flickvän för ett antal år sedan (hon hade inte heller sett den), och vi gjorde inget annat än tittade på Twin Peaks, tills avsnitten var slut.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 08, 2005 8:24 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Min kille har inte sett Twin Peaks heller. Funderar på att köpa avsnitten så att han kan se dem.

De två senaste avsnitten på Lost har varit fantastiska. Nu måste man ju fortsätta kolla! Mina favoriter är Sawyer, Claire och Locke. Tycker också att Kate är lite störig...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 09, 2005 10:04 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Mina favoriter är Sayid, Charlie och Claire (kanske för att hon har varit med i Roswell...) Kate och Jack är jobbiga.
Håller med om att de två senaste avsnitten har varit väldigt bra. Vad var det som Sayid såg/hörde och vem är Ethan? Bra att det har varit lite mera (för att citera Älva :wink: ) mysrys i de senaste avsnitten.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 09, 2005 10:29 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tis dec 16, 2003 7:29 pm
Inlägg: 688
Ort: Vänersborg
Bästa avsnittet hittills enligt min åsikt.
Själv tycker jag bra om Claire, Charlie, Sawyer och Sayid. Aldrig en lugn stund med dom :wink:

Jag tror att den där Ethan kanske kan vara Alex (Rousseaus son, den där kvinnan Sayid träffade), men det är bara en teori...

_________________
Stone by stone I wall you in
Stone by stone
I'll always be with you


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 09, 2005 10:47 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Min mamma har en teori om att det finns något på ön som antingen dödar folk (piloten i, haha, pilotavsnittet) eller tar dem till fånga och gör dem till 'sina'. Det tror hon hände med Locke när han så uppenbart såg vad det än är ute i skogen i avsnitt fyra. Hon tror också att Ethan är en av de som den här varelsen, eller vad det är, har snärjt. Och att det var det som hände med Rousseuas kamrater, och att hon som sista 'icke hjärntvättade' fick lov att döda allihop.

En mycket utvecklad och intressant teori, enligt mig. Undrar om hon har rätt!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 09, 2005 3:44 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: tor apr 07, 2005 7:36 pm
Inlägg: 19
vanja skrev:
Min mamma har en teori om att det finns något på ön som antingen dödar folk (piloten i, haha, pilotavsnittet) eller tar dem till fånga och gör dem till 'sina'. Det tror hon hände med Locke när han så uppenbart såg vad det än är ute i skogen i avsnitt fyra. Hon tror också att Ethan är en av de som den här varelsen, eller vad det är, har snärjt. Och att det var det som hände med Rousseuas kamrater, och att hon som sista 'icke hjärntvättade' fick lov att döda allihop.

En mycket utvecklad och intressant teori, enligt mig. Undrar om hon har rätt!


Hmm, intressant, som sagt. Men jag tror faktiskt inte att Locke är hjärntvättad på det sättet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 10, 2005 2:09 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Tyarime skrev:

Jag tror att den där Ethan kanske kan vara Alex (Rousseaus son, den där kvinnan Sayid träffade), men det är bara en teori...

Jag funderade också på det. Kanske är han någon av "viskarna".
Intressant teori vanja! Kan mycket väl vara sant, men som sagt, Locke verkar inte vara särskilt hjärntvättad. Men varför berättade han inte för någon vad det vad han såg? Men vad har björnarna med allt att göra?

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 42  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010