Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 1:09 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 371 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 12, 2008 4:33 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 11, 2008 7:53 pm
Inlägg: 36
Inplanerat just nu:

Edguy 4/2 - 09
Magic Circle Festival (Endast om Manowar inte dyker upp på Wacken)
Wacken Open Air


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 13, 2008 10:18 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Nedräkningen till Coldplay fortsätter. Fyra dagar...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 13, 2008 11:32 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Zibur var grymma så klart, de andra banden var så där, några var intressanta, och en gav bort en singel och grattis är ju gott så

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 06, 2008 4:56 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
I lördags var jag och Adam och såg Sabaton på Klubben (Fryshuset i Stockholm). Här kommer en personlig recension uppdelad på de positiva och negativa aspekterna, som jag hoppas kan vara intressant. :)


+
Liveframträdandet och publikkontakten. Sabaton är ett bra liveband som i Jocke Brodén har en riktigt bra och alldeles lagom sympatisk frontman. Man vet vad man får när man bestämmer sig för att gå och se dem.

Publikkören. Publiken lät faktiskt sällsynt bra. Det kändes som att andelen riktig sång för omväxlings skull vägde starkt över andelen vettvilligt tonlöst vrål.

Panzerkampf. Låten med det avgjort snyggaste soundet. Lät riktigt bra, helt enkelt.

De lugnare låtarna. De låtar med lägre tempo som spelades gav mig de mest positiva upplevelserna av musiken. Balansen mellan de olika instrumenten var generellt bättre här än på de snabbare låtarna.

Säkerhetsvakten. En kompetent man som kändes igen från tidigare konserter. Han höll t o m koll på att vi tjejer som stod mitt i trängseln inte mådde dåligt.

Min egen röst- och lungkapacitet samt andnings- och sångteknik. Jag behövde aldrig hamna i riskzonen för att svimma och det kändes oerhört tillfredsställande att kunna vråla med i alla texter utan att fullständigt överanstränga lungor eller hals.

Adam. Världens bästa pojkvän som under hela konserten stod bakom mig och höll stånd mot alla galna bärsärkar (se nedan) som försökte ta sig fram och mosa mig.

Mina föräldrar. Världens bästa föräldrar som körde till Solna för att möta oss efter att jag gjort bort mig fullständigt; se nedan.



Jag glömde biljetterna hemma! Hur sjukt dum i huvudet får man vara? Men det hela löste sig trots allt på bästa sätt; se ovan.

För trångt i publiken och brist på hänsyn. På ett sätt kan jag tycka att vi fick skylla oss själva som bestämde oss för att stå längst fram i mitten. Men ändå: Bara för att bandet spelar en låt som heter ”Panzer Battalion” betyder det inte att man själv får bete sig som en. Insikten om denna, enligt mig relativt okontroversiella, etikettsregel verkar dock bli mindre ju fler kilo man har att stångas med.

Problem på keyboardfronten. Sabaton är ett band med massor av snygga melodier, många drivna av keyboarden. Live är det dock alltid något som ska strula och den här gången var det keyboarden som under delar av konserten inte ville gå ut ordentligt i högtalarna. Problemet fick en kanske lite onödigt stor katastrofstatus av att både bandmedlemmar och crew sprang runt och såg bestörta ut istället för att försöka hålla masken; hade man gjort det är det möjligt att jag inte hade tagit lika hårt på den här incidenten. I vilket fall som helst försämrade det dock tyvärr mitt helhetsintryck en aning.


Senast redigerad av Beledhel tor aug 19, 2010 6:49 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 06, 2008 8:03 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
åh vad jag önskar att jag kunde få se Katie Melua när hon är i sverige nu i dagarna men tyvärr hinner jag inte ta mig fram och tillbaka till GBG innan provet på torsdag morgon. :cry:

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Senast redigerad av FarbrorTora mån okt 06, 2008 11:17 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 06, 2008 9:11 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Jag avundas dig verkligen, Beledhel. Jag hade verkligen viljat gå på en konsert där Sabaton spelar...

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 09, 2008 9:35 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Aargh, är Katie Melua i Sverige, där ser man. Dit borde man dra sig och flickvännen, om man hade tänkt på det innan...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 09, 2008 7:30 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Yes, det är hon. Stockholm i tisdags och göteborg idag. ÅH vad jag är avundsjuk på mina föräldrar och brorsan som var och såg henne i Stockholm!!! Pappa ringde under sista låten så jag hörde henne sjunga och jag önskade så att jag kunde åka och se henne i GBG men jag skulle inte ha hunnit dit och hem igen ordentligt med skolan. :cry: Vi får hoppas att hon spelar i Köpenhamn så kan vi åka dit och kolla på henne!!

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 11, 2008 12:05 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Ja, det får man hoppas på. Säg till om det kommer upp nåt :wink: Har ingen bra koll själv. Tre artister har jag och min flickvän sagt att vi ska se någon gång. U2, Coldplay och Katie Melua. (Och Foo Fighters för mig). Så det är synd när man hade chansen.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 11, 2008 2:25 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Vi får hålla koll tillsammans på varsitt håll och varna varandra! :)

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 28, 2008 12:51 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
På söndag ska jag på Sonata Arctica. :) Det blev hastigt inplanerat i slutet av förra veckan, då jag hade glömt bort att de skulle spela och inte återupptäckte det förrän då. :roll:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 21, 2008 2:52 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
nu har jag glömt den här tråden igen, så jag missade att säga att Zibur http://www.zibur.tk (alternativ myspace http://www.myspace.com/ziburklezmer , som är mer uppdaterad) spelade ikväll på Klubb Kalashnikov, som även utan konserten med det mycket trevliga bandet Zibur fick en att dansa och glatt promenera hem i vinternatten. Ditt ska jag igen

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 04, 2009 7:19 am 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Idag ska jag se Edguy :D Hoppas på att få höra mycket från Vain Glory Opera plattan..


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 04, 2009 8:38 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 05, 2007 12:50 pm
Inlägg: 1126
Ort: Menegroth
Härligt :)
Vart spelr dom?

_________________
Ur natten steg jag till ljusets värld
med sång under solen, med draget svärd.
Jag red tills hoppet och hjärtat brast
mot solnedgången och dödens gast.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 05, 2009 9:43 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Deathstars idag på Klubben

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 371 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010