Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:39 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 12, 2005 7:40 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Cyklade åter till jobbet idag. Inte lika jobbigt som igår. Hoppas på att det ska gå lättare och lättare. (Och att det inte står någon galning och väntar i det gröna på söder...)

Måste lämna in mina skor till skomakaren idag. Fattar inte varför jag helt plötsligt saknar skor. Roskilde är förmodligen den stora boven. Ett par Converse i tvätten och ett par tofflor som jag fick slänga. :roll: Resten har jag slitit ut.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 12, 2005 6:15 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Virre: En kompis hade en kod som gör att man kan få fram ä, å & ö, men den fukade inte...men i vilket fall, kopiera kan jag ju alltid gora for att logga in, men det blir jobbigt i langden om jag skall kopiera varje gang jag vill anvanda mig av ö, ä, å.

Tack for tippset, nu behover jag inte vara aftonstja:rnan mer :D

(vet att det ar off topic, beklagar)

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 14, 2005 3:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Ha, i min brevlåda däpade mitt antagningsbesked in, tillsammans med alla räkningarna. Dagen blev räddad, tack vare det enkla brevet. Och snart kan ännu ett kapitel i mitt liv inledas - Daniels Studenttid. Gud, vad jag längtar efter att få prova på lyckan på egen hand.

Nån mer som har fått turen att ha blivit antagen för högskolepluggning?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 14, 2005 7:05 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
London... Vilken grym stad, Nyss hemkommen därifrån efter ett par dagars semester med Oasiskonsert som höjdpunkt (detaljerad beskrivning i annan tråd) Av terrordåden märktes ingen större skillnad förutom den ökade mängd ordningsvakter i tunnelbanan och att ett antal stationer var avstängda. resterande dagar spenderades till shopping. Ett par Reebok Classic för 27£ nedsatta 50%. En Henry Lloydskjorta
även den riktigt billig för 35£ samt en Hackettpiké för 50£. Någon mer än jag som är riktigt klädintresserad?

Resterande tid gick i den Engelska pubkulturens tecken, även det riktigt lyckat, men inte så mycket att förtälja om här.

Dissade förövrigt högskolan i år, får bli till nästa år som jag söker. Vart kom du in någonstans?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 14, 2005 8:42 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag? Kristianstad :D Psykologilinjen :!: . Vilket ifs är en liten förlust, då ett möte med en psykolog (vilket, kortfattat, innebar en förnedrande fel-"diagnos") fick mig att tappa förtroendet för psykologin. Dock får jag kämpa vidare, då psykologi är mycket mer än att låta sina egna psykiska problem gå ut över de andra medmänniskorna (kunde inte låta bli att dra skit över dem :evil: )

Nåväl. Då du frågar mig en sak, känner jag mig inbjuden att fråga dig en sak. :twisted: :arrow: Gick engelskan bra? DU kunde alltså kommunicera väl med dem? Och är england (och storbritanien, för den delen) värt ett besök från undertecknad?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 7:27 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
England och London är underbart. Särskilt om man är intresserad av gothkläder för det är banne mig inte lätt att få tag på snygga här hemma. Det mesta är punkinspirerat eller trashigt.

Igår var jag på bibblan på Medborgarplatsen. De har ju ett speciellt fantasyrum där om någon har varit och tittat? och de var intresserade av att jag ställer ut mina tavlor där. Utställningen ska börja 5:e september och avslutas 16:e oktober. De var också eventuellt intresserade av att köpa också efter att ha sett mina tavlor på Luma bibliotek! *hoppas*

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 7:28 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
jag vet inte riktigt ännu om jag kommit in. Men jag bör ha gjort det av antagningstatisiken att säga. I sånna fall blir det borås och information-
och biblioteksvetenskap vilket blir bättre en tidigare försök till högskolestudier. Förhopningsvis vet jag på måndag. Fast idag ska jag åka iväg... (Men till Stockholm kommer jag nog inte förren på måndag tyvär. Mor är inte hemma så det blir bo hos farföräldrar i Nynäshamn).

Tapade bekräftelsebrevet när jag gick från jobbet för att hämta brevet igår, fick gå tillbaka och leta, och som tur är hade det blåst in mot ingången till smärtenheten så jag fick tag i det igen.

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 18, 2005 6:18 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Nå, för att liva upp denna tråd...

Inte för att skryta - men då jag ögnade igenom min egna exemplar av den nya National Geographics, upptäckte jag en intressant sak i insändarsidan; MIN insändare hade publicerats! Tack, NG-redaktionen! Jag är bara proppfull av glädje, vilket jag hoppas att ni förstår. Fickkniven ska väl komma någon gång nästa vecka, gissar jag. Men vi får se om jag har rätt.

Har någon av er råkat ut för samma, glada ting? Och tror ni att läsare från andra länder får läsa om min fundering?

ps. Min insändare handlade om giftet. Visst, det kunde bli litte bättre skriver, med några detaljjusteringar här och där. Men i det stora hela, är det en insändare att vara stolt över.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 18, 2005 6:25 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Finns den på nätet, så man kan läsa den utan att ha tidningen?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 18, 2005 6:32 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Det vet jag tyvärr inte. Men googla upp NG.se, och kolla...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 19, 2005 8:00 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag fick mitt brev publicerat i 91:an en gång. Fick inget för det dock. Idag ska vi åka 30 mil till min killes föräldrar. Ska bli skönt att komma iväg. Vi har inte åkt någonstans sen vi kom hem från Roskilde och det börjar krypa i kroppen!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 20, 2005 12:02 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tis dec 16, 2003 7:29 pm
Inlägg: 688
Ort: Vänersborg
I onsdags började jag på gymnasiet. Känns fortfarande inte som att sommarlovet är slut dock. Bra klass blev det iaf, så man hjälps åt att hitta klassummen! :wink:

_________________
Stone by stone I wall you in
Stone by stone
I'll always be with you


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 20, 2005 9:04 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 10:56 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 20, 2005 9:06 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Har ont i hela kroppen :( efter att spenderat gardagen pa en massa skakiga amerikanska berg-o-dalbanor :D Ar allmant seg o gor inget speciellt idag...

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 20, 2005 9:25 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Tyarime skrev:
I onsdags började jag på gymnasiet. Känns fortfarande inte som att sommarlovet är slut dock. Bra klass blev det iaf, så man hjälps åt att hitta klassummen! :wink:

Hoppas att du hittar några snälla kompisar som gillar Tolkien! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010