Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön apr 28, 2024 2:17 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 18, 2005 6:21 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Ica-affären i Tandådalen. :)

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 19, 2005 9:28 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
OK :) Får sticka dit nån gång :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 3:31 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:49 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 4:40 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Det var en gång en rektor som skulle besöka en skolklass. Hänt som det var lyckades han överhöra skolklassens lärare, medan nämnde lärare beskylle rektorn för en extrem dumhet. Rektorn sa inget. Så blev det lektion, och rektorn steg in i lektionssalen. Där såg han på läraren, och eleverna, och sa "Jani, nu skulle jag vilja se hur bra eran lärare är. Skulle ni kunna finna platser där eventuella kommatecken skulle platsa" - medan han skrev meningen "läraren sade rektorn är en riktig tok". En av eleverna räckte upp handen och sa att han kunde hitta ett ställe där kommatecknet skulle platsa; mellan 'sade' och "rektorn". Rektorn, som förövrigt blev imponerad, sa att det var mycket bra, MEN; att man faktiskt kunde placera två kommatecken på meningen. "Två??" undrade eleverna, vilket gjorde att rektorn skrev följande mening "Läraren, sa rektorn, är en riktig tok".

Ja... jag tog den från minnet. Men jag hoppas att den är bra reciterad - ändå

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 5:12 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Finarfin skrev:
- Vet du vad som hände igår? Jag sköt en hare med gevär på hundra meter.
- Var det inte besvärligt att sikta med ett så långt gevär?
- Nej, jag menar att jag sköt en hare på hundra meter med gevär.
- Det var ingen liten hare!
- Nej, jag menar att jag på hundra meter sköt en hare med gevär.
- Tur för dig att inte haren sköt först.

Gaaaaammal, men rolig :lol:

- Vad tycker du om min nya tröja?
- Jag har sett värre.
- Vad menar du? Ta tillbaka det där!
- OK, jag har inte sett värre.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 5:33 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:48 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 6:02 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Visst är det humor alltid. Men det behöver inte betyda att alla ska följa den nya trendsättaren Finarfin med hans smak - eller ens tycka om berättelsen! Smaken är som baken: delad; och det borde du lära dig att acceptera!

Och förresten; vad skulle DU kalla den? Tragedi?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 6:09 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:47 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 6:29 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Allvarligt Finarfin. Du har skrivit i lajvtråden att lajvare bara flyr verkligheten, skrivit i HP-tråden att du har bättre saker för dig än att se filmen, nu nedvärderar du Aderyn för att ni inte har samma humor. För att bara nämna några incidenter. Var ligger det konstruktiva i dylika kommentarer, egentligen? Inse att folk tycker om olika saker! Om man absolut måste tala emot någon annans intresse (istället för att bara låta dem hållas, och gå och göra vad man själv tycker är roligt istället) behöver man faktiskt inte gå till ytterligheter som att kommentera vederbörandes intelligens m.m. - det inbjuder knappast till en intelligent diskussion, som väl är tanken med forum. För dig, som påstår dig ha funnit meningen med livet, kan det väl inte vara någon poäng med att slösa tid på sådant du inte tycker gillar. Fast det kanske är din sorts humor? Hur som haver börjar det bli irriterande nu.

'Säkta off-topicandet. Här kommer något som jag tycker är roligt för att komplettera:

"Utan tvivel är man inte klok".

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 6:44 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:47 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 10:19 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Finarfin skrev:
Jag skulle kalla den invecklad smörja som ingen orkar läsa och ännu mindre orkar roa sig åt.

Jag försöker inte sätta någon humortrend. Jag menar bara att intelligensen styr vad man tycker är roligt. Jag skrattar åt folk som skrattar.


Suck... Jag försöker visa upp alla form av tålamod som jag har jämte dig [något som du säkert har märkt att inte Fëanor gör], då jag förutsätter att ditt nuvarande skrivarbeteende styrs av att ditt liv präglas av en svår prövning just nu. Men vad blir tacken? Rena personangrepp, där jag bland annat kallas ointeligent! Visst; bland mina svagheter finns "kan inte skriva/säga/återge intressanta berättelser" inpräntat med neonskyltning, det vet jag mycket väl, men för det behöver du inte klanka ned på en inteligensnivå som du säkert inte kan förstå dig på. Så snälla; sitt ned i soffan - eller var du nu tänker bäst på - och fundera över hur livet underlättas om man bara visar leende - både fysisk, psykiskt och internetmentalt - hela tiden. Ja, se själv; har jag någonsin, i detta inlägg, klankat ned dig med någon form av personangrepp - trots att jag har, med ditt inlägg som måttstock, all rätt för det? NEJ! Och därav förutsätter jag - nej, rent av, i den högfredliga andan, ber - dig att du ska bete dig likadant mot mig!

När man ändå är on-topic på ett off-topic-inlägg; var har du, Crumui, fått 'säkta ifrån? Jag trodde att jag var ensam om att använda det [...men det är alltid skoj att se att minst en till människa skriver så :P ]

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 25, 2005 10:38 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Aderyn skrev:
När man ändå är on-topic på ett off-topic-inlägg; var har du, Crumui, fått 'säkta ifrån?

Egenhändigt uppfunnet! och i likhet med alla uppfinningar finns det naturligtvis alltid flera uppfinnare (nu ska jag sluta off-topica).

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 27, 2005 9:16 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Finarfin! Din ton och takt hör inte hemma här. Aderyns mycket kloka inlägg: smaken är som baken, är det som vi alla bör beakta. Skärpning!



(Ibland önskar jag att Fëanor vore moderator så att folk kunde få veta lite mer hut. Känner mig alldeles för snäll.)

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 27, 2005 11:47 am 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:50 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 27, 2005 11:57 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Nej, självinsikt är inte det första som ramlar på plats här i livet. Och om du ser mitt inlägg som humor så är det väl bra med det. Smaken är som sagt, olika.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010