Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 2:19 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hultsfred?
InläggPostat: sön jun 27, 2004 4:15 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Var det någon på forumet som var på Hultsfred i år? Isåfall vad tyckte ni?

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 6:02 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
eftersom jag inte gick har jag väl inte rätt att uttala mig, men om jag hade gått hade jag sett...

pixies
bright eyes
erlend öye
four tet
air
CDOASS

ja, det var väl allt. kanske förklarar varför jag inte gick... det och det faktum att det alltid är så jäkla jobbigt på hultsfred. i år kom jag ihåg varför jag avskyr tältfestivaler. alltid fryser man på natten och kokar upp på morgonen (klockan 10-citat från kompis: "det regnar... inifrån mig och ut"), alltid äter man torra nudlar, alltid stöter man på pinsamma gamla bandvänner... och om det är riktigt illa kysser man någon kille som påstår sig heta sofie.

festivalutbudet är för jäkligt i år. emmaboda har grötat ned sig så totalt i indieskikten att man inte ens vill tänka på att gå (jo, vi kan boka bob hund, men bara om de sjunger på engelska under annat namn...) och accelerator the big one... ja, okej, den kan man väl gå på då.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hultsfred?
InläggPostat: mån jun 28, 2004 8:38 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 20, 2003 1:30 am
Inlägg: 331
Fëanor skrev:
Var det någon på forumet som var på Hultsfred i år? Isåfall vad tyckte ni?

Självklart var jag på hultsfred! För egen del så var det klart roligaste året hittills. Favoritkonserten var nog PJ Harvey, och efter det Pixies. Det var även kul att se Mats Jonsson.
Vad tyckte herr Fëanor själv om festvalen, om du var där alltså?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 8:55 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Jag och Mina kompisar kom ned redan på lördagen veckan innan. Vi var dock inte först. Ett gäng från Halmstad hade varit där sedan torsdagen. Det var lite synd, för vi träffade en fotograf som höll på med en bok om festivalen och hade vi varit först så skulle vi ha kommit med i den. Han tog några bilder dock. Jag tror inte Jag är med dem dock, Jag brukar vara rysligt duktig på att undvika sådant. På det drygt hundra bilder som Min kompis tog på Hultsfred så är Jag med på typ 7. Mitt ansikte syns på en, men det är bara halva ansiktet. Jag ligger och sover i en stol. http://multrummet.no-ip.com/multbilder/ ... 0_0026.jpg Vill ni se Min gamla frisyr så finns den här (av en mystisk slump så täcks dock hela Mitt ansikte): http://multrummet.no-ip.com/multbilder/ ... 0_0026.jpg

Det var väldigt trevligt på Hultsfred. Vi fick tyvärr inte igång musiken förrän på tisdagen. Vi behövde el för den och de satte upp elen senare i år. Det var också på tisdagen som folk började komma på allvar.

När det gäller musik så gick Jag endast på 6 grejer. Kris Kristofferson på torsdagen, för att höra Me and Bobby McGee. På fredagen blev Jag, av en flicka Jag träffat, medsläpad på Peaches, Sahara Hotnights, Randy (där vi var nära att bli omkullknuffade och förmodligen ihjältrampade) och HIM (där det förövrigt också förekom mycket knuffande och vi lyckades tappa bort varandra). På lördagen var Jag, iklädd sopsäck som skydd mot regn ( http://multrummet.no-ip.com/multbilder/ ... 0_0083.jpg Jag är killen i stolen), tillsammans med några kamrater, på några hobbynegrer vid namn Promoe. De sög. På kvällen kom så Hultsfreds stora huvudnummer, Morrissey, som var det enda Jag hade tänkt se när Jag åkte ned. Jag sket i honom dock, för en flickas vackra ögon.

De som vill kan läsa Min kompis Hultsfredloggbok när den har lagts upp på hans hemsida. www.Multrummet.Tk Det kommer nog dröja åtminstone en vecka dock. Själv förekommer Jag inte så mycket i den då Jag tröttnade på Mina tältkamrater redan på måndagen och sedan mest sprang omkring på ängen. När det gäller hemsidan och loggen så bör Jag dock påpeka att Min kamrat har dyslexi. Jag erbjöd Mig korrigera loggen men som han sade så skulle det inte vara lika charmigt.

A propos ingenting: om någon är intresserad så finns det redan en logg på hemsidan, från när Mina kamrater köade till Konungens Återkomst i vintras. Jag förekommer ej. Loggen är dock inte lämplig för barn. Eller vuxna. Fan, den är nog inte lämpad för någon.


Hursomhelst, det var en mycket lyckad festival. Visst Jag blev förkyld efter att ha sovit utomhus, fick stryk, ådrog Mig diverse småsår över hela kroppen, skadade axeln (Jag har fortfarande ont), och knät (det har dock gått över). Jag misstänker även att Jag drogades på lördagskvällen. Ena minuten satt Jag tillsammans med en flicka som Jag träffat (och som Jag tillochmed blev kär i!), och vips! så vaknar Jag i en hängmatta 9 timmar senare. I bilen på vägen hem så hallucinerade Jag hela dagen och hörde musik hela tiden trots att vi inte spelade någon. Och väl hemma, när Jag stod i duschen så hörde Jag röster ur avloppet.

Ingen dålig första festival. Jag längtar redan till nästa år!

Morningstar skrev:
Självklart var jag på hultsfred!


Förresten, herr Morningstar, var någonstans bodde ni?

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 11:04 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Fëanor skrev:
Ena minuten satt Jag tillsammans med en flicka som Jag träffat (och som Jag tillochmed blev kär i!)

man blir alltid kär på festival... varade kärleken? min senaste festivalkärlek har varat (och emellanåt varat sig...) i över tre år nu. suck. det kanske är dags att gå på en ny festival...

har du alltså självlockigt (eufemism eller vad?) hår, eller gjorde du någonting med det, i bilden från förr?

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 11:39 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
vanja skrev:
man blir alltid kär på festival...


Inte Jag. Jag insåg dessutom faktiskt att Jag aldrig varit kär på riktigt förut. Jag har endast trott att Jag har varit kär.
"Å! Så det är så det känns!" (Något som ni skulle finna makalöst kul om ni sett filmen Amadeus bedrövelse, som Mina vänner och Jag gjorde som projektarbete i skolan.)


vanja skrev:
varade kärleken?


Nej. För det första så däckade Jag, alternativt blev Jag drogad. När Jag vakande sent på söndagen hade hennes läger redan stuckit till bussen/tåget. Dessutom så bor hon uppe i de norrländska urskogarna.

vanja skrev:
har du alltså självlockigt (eufemism eller vad?) hår, eller gjorde du någonting med det, i bilden från förr?


Jag har äkta krull. Jag har blivit kallad Afro åtskilliga gånger.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 1:16 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 20, 2003 1:30 am
Inlägg: 331
Fëanor skrev:
Hursomhelst, det var en mycket lyckad festival. Visst Jag blev förkyld efter att ha sovit utomhus, fick stryk, ådrog Mig diverse småsår över hela kroppen, skadade axeln (Jag har fortfarande ont), och knät (det har dock gått över). Jag misstänker även att Jag drogades på lördagskvällen. Ena minuten satt Jag tillsammans med en flicka som Jag träffat (och som Jag tillochmed blev kär i!), och vips! så vaknar Jag i en hängmatta 9 timmar senare. I bilen på vägen hem så hallucinerade Jag hela dagen och hörde musik hela tiden trots att vi inte spelade någon. Och väl hemma, när Jag stod i duschen så hörde Jag röster ur avloppet.

Ingen dålig första festival. Jag längtar redan till nästa år!


He he, det låter som att du hållt igång denna festival :D Riktigt så villt gick det inte till för min del, men jag tappade totalt kontrollen en del kvällar (tre liter vin på en kväll sätter ju sina spår), var på väg att åka på stryk två gånger, var nära att bli nerdrogad, var åskådare av nakenfotboll, fick min sovsäck stulen och dristade mig till saker som är alltför pinsamma att snacka om..

Några polare kommer att lägga upp etyt festivalgalleri på deras hemsida snart, så jag kan ju änka till några bilder när galleriet åker upp.

Fëanor skrev:
Förresten, herr Morningstar, var någonstans bodde ni?

Vi bodde vid skogsområdet som ligger brevid träsket. Vart bodde ni?

Blir det några fler festivaler i år för er andras del då? Själv planerar jag sticka till emmaboda.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2004 2:22 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Morningstar skrev:
He he, det låter som att du hållt igång denna festival


Jodå.

Morningstar skrev:
(tre liter vin på en kväll sätter ju sina spår


Rött eller vitt? Jag ska ha vin med nästa festival. Man är lite less på öl liksom. Jag vill aldrig mer se en Sofiero i hela Mitt liv.

Morningstar skrev:
dristade mig till saker som är alltför pinsamma att snacka om..


Det hör ju liksom till. Vänta bara tills våran loggbok kommer upp.

Morningstar skrev:
Vart bodde ni?


Vi bodde i träsket. I ett stort grönt militärtält bredvid ett staket, med en stor grön presenning utanför. Vi hade även en banderoll som det stod "Lions Vårmarknad" på.

Morningstar skrev:
Blir det några fler festivaler i år för er andras del då? Själv planerar jag sticka till emmaboda


Förmodligen inte. Nästa år skall Jag dock till Roskilde också. När är Emmaboda?

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 13, 2004 9:55 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Åker aldrig mer på Hultsfred. Sista gången var -95.
Var dock på Roskilde som är en festival som jag älskar och återkommer till när jag kan.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 24, 2004 4:54 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör jan 24, 2004 1:32 pm
Inlägg: 221
Ort: Stockholm
lyckliga, lyckliga människor! Jag ville gå, men mina föräldrar har den obotliga "på-hultsfred-förlorar-man-oskulden-och-prövar-droger-och-super-sig-redlös-och-blir-rånad-och-mördad"-sjukdomen. Ack, att vara omyndig blir min död. Jag hade gärna velat se Pixies (återförening för Guds skull!) och PJ Harvey, och Morissey och Snook m.fl. Som plåster på såren kunde jag väl fått gå på Arvika(Patrick Wolf), men nejdå, nejnejnej. Bättre då att jag sitter hemma och stickar och bakar scones till mina stackars föräldrar. Sen skulle jag gå på Blow up a Panda (last days of April), men min mamma ångrade sig...igår, och nu får jag inte gå. Jag är fruktansvärt besviken. :cry:

_________________
Let no foot mark your ground
Let no hand hold you down


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 26, 2004 10:41 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Ja det är alltid tråkigt när ingen litar på en men du kan ju konfrontera din mamma med hur hon vet om allt det där farliga som hon varnar dig för! :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 01, 2006 7:06 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Ni som sett blind guardian där och tycker om dom sök på ticnet dom har konserter på gång


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 06, 2006 10:05 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Vi är redan ganska många som har biljetter... Jag undrar om de inte börjar ta slut nu?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 06, 2006 5:31 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Inte sist jag kollade


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 06, 2006 5:37 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Nu däremot, börjar det bli gult hos ticnet.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010