Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 1:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 19, 2006 3:28 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jag håller delvis med. Dels tycker jag att politisk korrekthet är väldigt irriterande (även om jag till viss del praktiserar det själv), det är bättre om man säger rakt ut vad man menar, dels tycker jag, som invånare i ett sekulariserat land, att det är överdrivet att vara så överkänslig när det gäller religion, eller något annat för den delen. Det skulle krävas väldigt mycket för att jag skulle döda någon för vad denne säger, så mycket att jag inte ens kan föreställa mig vad det skulle vara.
Å andra sidan så är det, som Túrin säger, onödigt att medvetet provocera folk. Och tro är ju vad folk tror på, ingen vet vem som har rätt, om någon ens har rätt. Är det då rätt att driva med folk som man tror har fel? Det är ju samma sak som att säga att "min religion är bättre än din, du har fel!", och då har vi hamnat i sandlådan igen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 19, 2006 3:33 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Älva skrev:
So what?!!! :shock: Man får inte vara så känslig, det är då det blir en massa tjafs. Annars måset alla andra rätta sig efter den som är stingsligast och då blir det sandlådan!


Man får inte vara så känslig... Det beror ju på vad folk tycker är viktigast i deras liv. Om någon sa att din mamma var prostituerad kan jag tänka mig att du skulle bli arg. Om religion spelar en stor roll i ens liv är det klart att man blir arg när någon medvetet hånar det.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 20, 2006 8:44 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag skulle inte bry mig om om folk står och ljuger. Det är deras sak, inte min. Tycker inte att en liten del av världens befolkning ska begränsa resten av världen. Politisk satir får man ju ha, varför inte religiös? För vissa är politik religion och i viss länder fotboll...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010