Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön dec 15, 2019 4:19 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Julklappstråden
InläggPostat: mån dec 24, 2007 1:45 pm 
Maia
Användarvisningsbild

God Jul till er alla! Här kommer en julklappstråd. :) Vad önskar ni er, vad har ni fått? Klappar med Tolkienanknytning är förstås av särskilt intresse.

Själv har jag redan fått fyra julklappar. Choklad av mina föräldrar och en julstrumpa av Adams familj, samt en skiva och en bok av Adam. Skivan är gjord av ett ryskt folk metalband som heter Severnye Vrata. Jag har aldrig hört dem förut så det ska bli jättespännande att lyssna igenom skivan (har nämligen inte hunnit med det än, tyvärr). Boken jag fick är säkert bekant för en del här på forumet; den heter nämligen "Myth & Middle-Earth" och handlar om hur Tolkien använde sig av germansk och keltisk mytologi då han skrev The Hobbit och LotR.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 1:59 pm 
Sinda

Jag fick Hobbiten och Húrins barn av mina föräldrar så nu kommer jag nog sträckläsa lite under jullovet. Det var ett tag sedan jag läste Sagor från Midgård så jag kommer inte ihåg alltför mycket av Narn.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 2:07 pm 
Maia

Mablung skrev:
Jag fick Hobbiten och Húrins barn av mina föräldrar så nu kommer jag nog sträckläsa lite under jullovet. Det var ett tag sedan jag läste Sagor från Midgård så jag kommer inte ihåg alltför mycket av Narn.

Vad är det här för något? Tomten kommer klockan 17.00, efter Kalle Anka och middagen~!

(Grymma presenter föressten, du har synnerligen bra föräldrar som ger dig sådant)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 2:08 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag fick en extern hårddisk och Kejsar-serien av Conn Iggulden med mera.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 3:25 pm 
Sinda

Thalion skrev:
Vad är det här för något? Tomten kommer klockan 17.00, efter Kalle Anka och middagen~!

(Grymma presenter föressten, du har synnerligen bra föräldrar som ger dig sådant)

Jo, det brukar vanligtvis vara så hemma hos oss också men i år blev det att vi öppnade julklapparna tidigare och det var faktiskt inte för att jag så gärna ville börja bläddra i böckerna jag önskat mig. ;)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 3:27 pm 
Maia

Mablung skrev:
Thalion skrev:

Jo, det brukar vanligtvis vara så hemma hos oss också men i år blev det att vi öppnade julklapparna tidigare och det var faktiskt inte för att jag så gärna ville börja bläddra i böckerna jag önskat mig. ;)

Haha, lilla tolkiennörd där :wink: Jag håller på att kvävas av förväntan, en och en halv timma kvar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 6:11 pm 
Maia

Bra skörd i år. Jag fick en jävla massa kläder, två böcker, en DVD-film, en elektrisk tandborste :roll: och en ny mp3.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 9:12 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Jag har fått en vegetarisk kokbok (efter önskemål), några par strumpor (också efter önskemål), choklad, en marsipangris (något farfar köpt varje år till alla "barnen", trots att väldigt få av oss äter dem ;)), pengar och presentkort på H&M.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 24, 2007 11:44 pm 
Maia
Användarvisningsbild

I år blev det: Pengar, lite kläder, tröja och strumpor, nya ringar till örat och en till fingret :) och så äntligen nya högtalare till datorn :)

Noldo! :D :roll:

mot solnedgången och dödens gast.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 12:26 am 
Maia
Användarvisningsbild

Tauriel skrev:
Jag har fått en vegetarisk kokbok

Jag också! :)

Den i särklass roligaste julklappen för i år var en femhundralapp som pappa hade monterat mellan två lager gladpack i en stor träram. Hur kommer man på den idén? :lol: Annars var väl den stora julklappen för i år en ny mobil. En riktigt platt och lätt en, som jag från början hade upptäckt i en tidning och visat pappa därför att den var billig (inte helt fullproppad med specialfunktioner som jag inte har någon användning för) och ägde ovanstående egenskaper. Det var trevligt, men jag känner en viss ångest över att jag inom kort ska tvingas svika min trogna gamla följeslagare Nokia 3510i:an. :( :roll:

Nej, men titta! Inlägg nummer 2000! Jag börjar bli gammal och rutinerad. :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 9:18 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Haha, börjar bli :wink:

Jag har fått ett antal böcker (ingen fantasy dock), lite kläder, ett minneskort till mobilen, filmen The Departed, Foo Fighters nya skiva samt två biobiljetter och en fleecepläd till mig och min flickvän :wink: . Sedan har jag ett antal kompisar som jag ska byta julklappar med i övermorgon.

Sedan måste jag berätta om vår mentors påhitt den sista skoldagen. Alla i klassen hade köpt en liten grej och slagit in som julklapp, sedan fick vi slå tärning om alla julklappar, man fick antingen ta från någon annan, eller ge till någon beroende på vilken siffra man fick. Speciellt eftertraktad var en ca en halv kvadratmeter stor miniräknare. Jag gick därifrån med en bränd skiva och en film (Jorden runt på 80 dagar) som mentorn hade lagt i högen.
Det var väldogt roligt, för en gångs skull hade vår mentor lyckats med något...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 10:23 am 
Maia
Användarvisningsbild

9 böcker hittils och ett julfirande kvar!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 11:00 am 
Maia

Orophin skrev:
9 böcker hittils och ett julfirande kvar!!

!?!? Vilken kalender använder du? :shock:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 10:58 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

Lord of the Grey Havens skrev:
Haha, börjar bli :wink:

Sedan måste jag berätta om vår mentors påhitt den sista skoldagen. Alla i klassen hade köpt en liten grej och slagit in som julklapp, sedan fick vi slå tärning om alla julklappar, man fick antingen ta från någon annan, eller ge till någon beroende på vilken siffra man fick. Speciellt eftertraktad var en ca en halv kvadratmeter stor miniräknare. Jag gick därifrån med en bränd skiva och en film (Jorden runt på 80 dagar) som mentorn hade lagt i högen.
Det var väldigt roligt, för en gångs skull hade vår mentor lyckats med något...

Det där låter lite bekant eftersom vi hade något liknande i vår klass vid julavslutningen. Jag hade tur och fick kexchoklad och lite godis. Men min kompis bredvid mig hade dock inte samma tur :? . Han fick en rosa toalettborste :lol: .

Det var så att alla i klassen skulle skaffa en julklapp för högst 20 kr och som ni ser blev det en del skumma presenter :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 25, 2007 11:09 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Men Imrahil, vem vill inte ha en rosa toaletborste? :lol:

mot solnedgången och dödens gast.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme