Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 03, 2024 1:51 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 97, 98, 99, 100, 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 29, 2008 1:38 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Orophin skrev:
mitt favoritlag Ösk spelade 1-1 mot hammarby igår.

en liten rolig grej är att hela hammarbyklacken stod utanför arenan i protest mot någonting!


Ja bajs också att bajen förlorade (;

Protesten är emot de nya reglerna kring att bortalaget blir betalningsskyldigt

[q]
SEF:s (Föreningen Svensk Elitfotboll) regler om att bortalagen ska bekosta säkerheten för sina tillresta fans.[/q]

vilket nog kan ses som helt galet.

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 13, 2008 5:54 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Jag måste bara passa på att irritera mig lite offentligt över det idiotiska i att medaljchansen för det svenska dressyrlaget i OS just rök på grund av att huvuddomaren ramlade av sin stol när Tinne Silfven-Vilhelmson red förbi vilket såklart skrämde Carex ... :lol: Hur lyckas man?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 13, 2008 6:09 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 29, 2008 12:08 pm
Inlägg: 205
Precis, så fuktansvärt dåligt. Jäkla fåne. Domarna borde vara belagda med alkohol och drogförbud i samband med tävlandet. (heja Tyskland).


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 13, 2008 7:36 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Beledhel skrev:
Jag måste bara passa på att irritera mig lite offentligt över det idiotiska i att medaljchansen för det svenska dressyrlaget i OS just rök på grund av att huvuddomaren ramlade av sin stol när Tinne Silfven-Vilhelmson red förbi vilket såklart skrämde Carex ... :lol: Hur lyckas man?


Lite sorgligt, men jag måste säga att om jag inte vorre svensk skulle jag skrattat som fan.

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 13, 2008 9:16 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Lustigt nog varken visade eller nämnde de detta på sporten på kvällen! De visade delar av hur hon red, men inte den sekvensen. De måste väl ändå ha lämnat in en protest?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 11:22 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 29, 2008 12:08 pm
Inlägg: 205
...Och brottning verkar vara en j***a kalle anka-sport. Strongt gjort av Ara iallafall att inte klippa till nån.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 11:38 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Jag såg inte brottning där så jag vet inte riktigt hur det gick.

(Fast igår brottades jag på träningen och jävlar vad svetigit det är)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 1:08 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Fan vad protester det är överallt från svensk sida då. Rodden igår, och dressyren protesterade de också, och se Ara. Har vi bara otur eller? Lyssnade nyss på en intervju med svenska brottarförbundets ordförande eller nåt, Pelle Svensson. Han hade en lång utläggning om hur korrumperad sporten är, att domarna är mutade, att han avgår nu om det inte görs något. Pelle påstod att tre år i rad hade svenska brottare brottats mot mutade domare. Micke Ljungberg vann, men Ara har förlorat två spel nu.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 1:35 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 29, 2008 12:08 pm
Inlägg: 205
Ara har i praktiken blivit bestulen på två OSguld och det måste vara det värsta man kan råka ut för som idrottsman. Och hur ska man kunna få yngre förmågor att satsa på sporten om man ändå inte har någon chans hur bra man än är?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 4:22 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Håller med om att det var för j***igt att Ara blev diskad ut ur tävlingen, men det går inte att säga att han blev bestulen på guldet. Italienaren var inte dålig, så en 3e rond hade behövts för att avgöra matchen, och därefter får vi inte glömma ungraren som är en mycket duktig brottare.

Ingen som hört något om protesterna gjort någon nytta (i både dressyren och brottningen)?

Virre: var det på kempoträningen du brottades? Jag tränade kempo i flera år tills en knäskada förhindrade fortsatt träning. Himla rolig sport dock...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 4:49 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:27 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping
Eldalie skrev:
Ingen som hört något om protesterna gjort någon nytta (i både dressyren och brottningen)?


Tycker det är skandal detta med Ara, ryckterna börjar gå att den Italenska maffian har mutat domarna som diskar pga en anledning som ingen har sett, och sedan vägrar berätta anledningen. Vad protesten gäller blev den vad jag hörde nästan omedelbart nedslagen och kommittén funderar även på att frånta Ara sin medalj pga sin protest vid prispallen. Tydligen finns det etikregler som säger vad man får och inte får göra där, och att gå från paljen och slänga medaljen i mitten av brottarringen är tydligen något man inte får. Ara säger själv att han inte bryr sig om medaljen men ändå, tar de den från honom är det bara för mycket.
Vad gäller dressyren är jag inte lika uppdaterad vad som hänt med protesten.

_________________
/Simon Templar, Helgonet

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 5:08 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Eldalie skrev:
Virre: var det på kempoträningen du brottades? Jag tränade kempo i flera år tills en knäskada förhindrade fortsatt träning. Himla rolig sport dock...


Ja precis, var tränade du Shorinji-Kempo någonstans?

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 8:14 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
I Karlstad på 90-talet, när jag pluggade där, och sedan i London (för 7e dan sensei Mizuno!), och till sist i Göteborg. Jag lade av 2003 el 04. Jag har haft lite funderingar på att börja igen, men knät strular fortfarande ibland. Lutar mer åt att jag börjar med Aikido tror jag. (Tränade länge Tae Kwon-Do, samt lite Wing Tsun före kempon, och även brottning dessförinnan.)

I vilken klubb tränar du?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 14, 2008 10:17 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Eldalie skrev:
I vilken klubb tränar du?


I stockholm södra

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 15, 2008 5:51 am 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Var du aktiv 1999? Jag var på träningsläger på Östra Latin(?) på/nära Narvavägen (iaf nära Historiska museet) då. Träffade en massa stockholmare från 3-4 klubbar (har för mig att en sthlmsklubb var inaktiv just då), varav en del även var med på träningsläger i Karlstad senare samma år. (De flesta var från klubben Sthlm Studenter.) Så vi kanske har setts?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 97, 98, 99, 100, 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010