Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:06 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 19, 2004 10:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 22, 2003 12:31 am
Inlägg: 614
Ort: Sverige
Får nog hålla med Fëanor. Sport/idrott är roligast om man själv deltar. Jag får inte ut så mycket av att titta på tv-sända begivenheter, även om jag följer viktigare turnéer och landskamper och sånt. Plus Skövde IFK's senaste framfart i Elitserien, förstås.

Nu blir det inte så mycket organiserad idrott för min del nu för tiden. Studierna tar alltför mycket tid för sådana aktiviteter, men jag brukar försöka löpträna och även simma en del om jag hinner för att hålla kondition och styrka någorlunda. Man orkar faktisk mer och blir piggare även i föreläsningssalen om man tränar regelbundet. Höll på en del med klättring förut, men det har klingat av, tyvärr. Ingen replagskamrat... Skytte är skoj, men jag har bara ägnat mig åt det i det militära. Ren gymträning ger jag inte så mycket för. Det är stor skillnad på viktlyftarstyrka och löpbandskondition å ena sidan och "ryggsäckstyrka" och marschkondition å andra sidan, vilket märks när man kommer ut i verkligheten.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 20, 2004 8:37 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Wargen skrev:
speciellt när andra program som man väntat på utgår för att några ska springa efter en boll, typ....


Usch, hur kan du säga så? Menar du t. ex. att om det är en förlängning av en ishockeymatch att TV skulle sluta sända för att istället släppa in någon serie som ändå går året runt? Detta kommer ur djupet av min upprörda sportsjäl! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 20, 2004 9:50 am 
Offline
Vala

Blev medlem: tor sep 04, 2003 9:30 pm
Inlägg: 616
Ort: Stockholm
Sport är inte så kul att kolla på. Ser nog bara på det om det är en landskamp i fotboll. Utöva sport är desto roligare även om jag suger på det mesta. De sporter jag utövar är karate och ridning. Och det är jag väl helt okej på. I varje fall ridningen


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 20, 2004 11:11 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Rida är kul men jag har bara gjort det två gånger. Annars tycker jag inte om att behöva vänta på ett program bara för att det är sport på tv. De skulle aldrig sända en rockkonsert över tiden t.ex. :wink: Vilket är synd.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 20, 2004 5:56 pm 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 05, 2004 2:58 pm
Inlägg: 55
Ort: Stockholm
Jag älskar sport!

Jag rider och friidrottar själv, och älskar att kolla på det.
Fast ingen annan sport förståss, fotboll gör en bara arg, och i ishockey ser man ju ändå inte vad som händer!

Brännboll är kul!

_________________
Lacho calad! Drego morn!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 12:38 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: fre nov 28, 2003 7:47 pm
Inlägg: 425
Ort: Stockholm
Fy! Jag hatar verkligen all typ av sport, men beundrar dem som står ut. Fattar inte den som kom på att man måste röra sig. Sport för mig är att gå mellan datorn och köket.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:37 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
De som inte förstår tjusningen i fotboll och ishockey förstår jag mig inte på! Det är ju helt obegripligt att man inte kan tycka att sudden-death i en VM-final mellan Sverige och Finland i ishockey är spännande. (Ja, jag vet att ingen VM-final mellan Sverige och Finland har gått till sudden-death, det var ett exempel).


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:51 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: fre nov 28, 2003 7:47 pm
Inlägg: 425
Ort: Stockholm
hockey är faktiskt spännande att se på. men bara själva namnet fotboll ger mig kalla kårar.l


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:55 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag undrar varför vissa har en sådan inbyggd ovilja mot just fotboll. Det är ändå världens näst största sport så de flesta gillar ju fotboll.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:57 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: fre nov 28, 2003 7:47 pm
Inlägg: 425
Ort: Stockholm
Fy ja, det är verkligen för många som gillar det. Det är inte så att vi som inte gillar fotboll har inbyggd illvilja mot det. Det kan nog berå på att jag är så fruktansvärt dålig på det och på alll annan sport för den delen också.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:57 am 
Offline
Maia

Blev medlem: ons nov 19, 2003 2:17 pm
Inlägg: 664
Ort: Stockholm
Kanske för att vissa har alla hemska minnen av att försöka sparka på en löjlig boll som alltid rullar åt fel håll (vilket resulterar i att alla andra i laget blir sura.) :)

_________________
"I do as I choose, and go as I please"
- Bilbo


Senast redigerad av Janna lör feb 21, 2004 10:01 am, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 9:58 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: fre nov 28, 2003 7:47 pm
Inlägg: 425
Ort: Stockholm
ja det stämmer verkligen. jag brukar drömma mardrömmar om fotboll ibland.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 10:01 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jaha, jag är ingen fotbollsstjärna heller men jag är inte värdelös. Men jag älskar att titta på fotboll!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 23, 2004 3:36 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Fotboll är tråkigt. Mest på grund av att det inte händer någonting. 0-0 1-0 1-1 0-1 hur kul är det?
Ishockey är det åtminstone lite fart i och det blir lagom mycket mål. Detta kan också bero på att det inte finns några bra fotbollslag där jag kommer ifrån.

Brännboll är en klassiker. :D

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 23, 2004 3:44 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
sport är roligt att se på, tycker jag, kan inte förneka det. Håller inte på med mycket. Håll på med Kendo ett tag (japansk svärdsfäktning) men har inte hunnit fortsätta med det. Och ridit en gång i år, hos Kata, (eller okej, jag satt på hästen och Kata lede den men men jag ramlade inte av)

och med polare på stan och sånt. suck jag saknar att gå och spela baskett faktiskt. speciellt sent på kvällarna när alla berusade mäniskor kommer och försöker spela emot en, de är så idiotiska då och så lätta att klå. (sen hette jag och polaren samma sak som gjorde de ännu mer förvirade)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010