Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 5:34 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 10, 2004 9:12 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Vem var John Cleese?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 10, 2004 9:23 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Han var en av brevbärarna! :lol:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 10, 2004 6:20 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
En brevbärare i Fawlty Towers? (eller hur det heter. Pika mig gärna) . Hur gick det ihop då?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 13, 2004 8:56 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Arwens_vän skrev:
En brevbärare i Fawlty Towers? (eller hur det heter. Pika mig gärna) . Hur gick det ihop då?


Det var en dröm och Túrin undrade vilken roll som John Cleese hade i den.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 05, 2006 7:49 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Kul tråd .. Jag har drömt att jag blev kidnappad av brödraskapet .. Olyckligtvis faller Boromir för en .. och han släpper inte taget även om han såg att jag drägglade över Pippin hela tiden ..


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 08, 2006 11:47 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Inatt drömde jag en konstig dröm där jag höll på att äta mat med två vänner som står mig nära. Vi hade roligt och skrattade hjärligt. Men plötsligt sa en av tjejerna att "vi tycker om dig fast du är äcklig" och jag kunde därefter känna att hela min mun plötsligt var nedkladdad av någon äcklig yoghurt. Sedan gick de iväg, och jag var fortfarande nedkladdad.

Detta är ingen vanlig dröm. Men jag har självfallet analyserat alla delar av den. Till exempel fick jag reda på att en tjej som jag är intresserad av (som ibland verkar vara lite för känslig) är intresserad av nån annan kille, och att hon aktivt tar initiativ till att göra nåt av detta intresse. Jag kände mig därefter nobbad och lade stor energi på att tänka ut allt kring detta. Detta har medfört att hjärnan har haft spår av dessa djupa funderingar, och det fick mig att känna mig äcklig i drömmen - eftersom jag kände mig nobbad i vaket tillstånd.

Vidare visar drömmen att jag ska, som jag skrev i tookiga unga-forumet, fortsätta att leva för vad jag själv vill ha ut av livet, eftersom de "tycker om mig fast att jag är äcklig". Även om självkänslan fick sig en liten törn vet sinnet att jag har kvalitéer som gör mig värdefull ändå. Drömmen ger mig goda krafter.

Detta är inte den värsta drömmen som jag har drömt. Men det är inte roligt att få uppleva en liknande dröm.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 15, 2008 1:48 pm 
Offline
Östring

Blev medlem: tor mar 06, 2008 12:11 pm
Inlägg: 41
Int vet ja


Senast redigerad av bilbo tis sep 23, 2008 5:57 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 15, 2008 6:28 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
Drömde att jag och mina systrar var de enda kvar på hela Jorden, förutom ett fruktansvärt läskigt monster som tog död på oss en efter en.

_________________
G. K. Chesterton:
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.”


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 08, 2008 9:32 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Jag drömde att jag var med och stred under Turgons baner i
Otaliga tårarn slag.

Häftig upplevelse :!:

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 08, 2008 1:59 pm 
Offline
Dúnadan
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:27 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping
En av de västa drömmarna jag haft... okey here goes nothing ^^

Det hela utspelade sig på ett öppet fällt, en otroligt platt och välskött gräsmatta, ungefär sådana man ser på fotbollsmatcher. Enda skillnaden var att rakt fram sträckte sig gräsmattan så långt man kunde se. Hela världen var en enda stor platt gräsmatta. Samma var det om man tittade bakåt. Men på vänster och höger sida fanns två enormt höga betongväggar som sträckte sig högt mot skyn. Längden på dessa väggar var en sisådär 100 meters. Jag och en vän till mig stod vid ena utgången, sist i en klunga av marinsoldater som alla var klädda i ökensand-färgade marinkläder. De var så många att de tog upp hela området mellan de två väggarna fram till andra öppningen, dit alla var vända (vi var alltså sist). Alla (därbland jag själv) hade vapen av ungefär denna modell
http://world.guns.ru/smg/fn_p90_1.jpg, samt ammunition överallt på kroppen.
Efter en stund förvirring kom signalerna, på andra sidan klungan, långt borta i horisonten, välde en våg fram av enorma... kryp. Ungefär som en Zergling, om någon av er kört Starcraft
http://img.photobucket.com/albums/v489/ ... ling_2.jpg
Jag förstod direkt att vårt mål var att till varje pris hålla passagen mellan de två stora fälten innan solnedgången, annars skulle vår värld som låg bakom oss gå under. Så när de kom närmare började de första soldaterna i leden skjuta. Jag såg inget för alla personer framför mig men jag hörde när soldaternas ammunition tog slut och de blev uppätna av krypen. Då fick nästa i ledet ta hans plats osv. Efter massa skrik kom krypen allt närmare och jag som var sist fick alternativet att fly för livet... eller bli den sista som blir sönderriven... Jag kunde skymta solnedgången då himmelen fick en orange färg den brukar få när solen går ner vid horisonten. Men jag visste att om jag stannade skulle jag dö. Och så når valet var tvungen att fattas... vaknade jag. Och jag säger er, att stå där, se hur kroppsdelar slängs upp i luften, höra allt skrik och vänta på att själv dö, och på råga av allt att drömma detta när man går i fjärde klass (elva år antar jag), det är klart en av de värsta drömmarna jag har haft. Inte bara för själva drömmen, utan för att jag än idag inte är säker på vad jag skulle valt, fly eller dö...

Hade en livlig fantasi som ni hör ^^

_________________
/Simon Templar, Helgonet

All that really matters is the legacy we leave behind, echoes in the giant hall of history.
Before it too is concealed by the tide of time. –Simon Tibell


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010