Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 12:45 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: värsta drömmen..
InläggPostat: tis apr 06, 2004 8:22 am 
Offline
Snaga
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis apr 06, 2004 8:10 am
Inlägg: 1
aaah, det var ingen mardröm men ganska så konstig.
Jag och ett gäng låg i en skytte grav i skogen och kämpade en strid mot några björnar. våra vapen var smällare som kinaskott osv. många dog både björnar och av mina egna. efter många björnars fall så van vi striden.
Dom fallna människorna malde vi ner i en jätte stor köttkvarn så dom blev långa strängar med köttfärs. köttfärssträngarna använde vi som rep.
Vi la "köttfärsrepen" på en äng, repen lades så att det formade en drake som sedan flög iväg...

ganska konstig


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 07, 2004 12:08 pm 
jag drömde en gång att Frodo och Sam kom och plingade på hos mej sen när dom blev insläppta berättade dom att det var Orcher utanför, sen blev jag jagade och vaknade.... en annan gång drömde jag att jag var i Farsta med Skådespelarna från SoR men jag såg bara Sean Bean(kan ha berott på att jag såg en James Bond-film med honom kvällen innan :P)


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 08, 2004 11:14 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
alyanorno skrev:
nej... NEJ! det är väll klart, för du värkar ju vara jäkligt rik liten 15 åring.
Saurons rustning, hanske med ring, hjälm osv. osv.


jag kan ha fel, men det här luktar dubbel-alias. trist i sådant fall.

för att återankyta till den egentliga tråden så har jag haft massvis med flick-aktiga drömmar om att jag rider omkring i midgård. *suck* jag saknar hästar. men de flesta tolkien-drömmar kommer sig av mary-sue-historierna jag roar mig med att skriva, hihi. och det är inget jag skäms för.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 11, 2004 10:12 am 
Offline
Manwë
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:16 pm
Inlägg: 350
Ort: Borås
Nu när den här tråden spårat ut fullständigt tar jag och raderar alla off-topic inlägg, så hoppas jag ni kan hålla er till ämnet i fortsättningen.

_________________
Anders Karlsson - Chefsmoderator
Forumregler | Tolkiens Arda


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 2:50 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Drömde under påsken här att jag var Bilbo och bodde i en hobbithåla...
Måste ha varit för mycket påskmat... 8)

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 3:04 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons nov 19, 2003 2:17 pm
Inlägg: 664
Ort: Stockholm
Vilken härlig dröm Älva!
Jag drömde att jag ägde en liten mataffär i hobbiton. :)

_________________
"I do as I choose, and go as I please"
- Bilbo


Senast redigerad av Janna tis apr 13, 2004 3:25 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 3:14 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jo visst!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 3:51 pm 
Jag drömde en natt att jag mötte Veanne härifrån(jag har ingen aning om hur du ser ut Veanne men det drömde jag iaf) och jag skulle upp till skolan med mantel för att jag skulle spela Bödel i en teater.. när jag såg Veanne sa jag, du är hon från Tolkiensarda som hade mantel på tåget och då sa en dagisklass Harry Potter till dig... aallt detta eftersom att jag läste inlägget "hur man slipper jobbiga människor på bussen" konstigt!? :?


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 11:10 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
I förrgår natt drömde jag att jag var med om en tågolycka; en av mina bästa vänner omkom och låg där alldeles blodig... Vaknade av att jag grät. :cry:

En av de många LOTR-relaterade drömmar jag har haft är att Brödraskapet är mitt uppe i en strid med orcher; Frodo och Legolas slåss sida vid sida när de plötsligt blir nedklubbade bakifrån.
Lalalala, så ligger de avtuppade ett tag... Legolas vaknar och får syn på Frodo som ligger avsvimmad brevid honom, och plötsligt uppenbarar sig en vattenkanna av silver (inte helt olik den som Galadriel har) och Legolas verkar få en äkta Aha!-upplevelse. :idea:
Han tar kannan och häller vattnet över Frodo, som spottande och fräsande sätter sig upp och stirrar anklagande mot alven. Legolas ger honom "a look of total innocence"... :lol:

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Senast redigerad av Crumui tor jul 29, 2004 1:00 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 1:24 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Crumui skrev:
I förrgår natt drömde jag att jag var med om en tågolycka; en av mina bästa vänner omkom och låg där alldeles blodig... Vaknade av att jag grät. :cry:


usch, vad obehagligt! igår natt drömde jag en helt normal dröm, lite lagon småtråkig sådär. helt plötslig såg jag då en stenpelare framför mig, och den rämnade med ett fruktansvärt brak. satte mig upp i sängen helt kall - det åskade. sedan var jag mer rädd som vaken än jag blev i drömmen. jag är jätterädd för åskan!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 11:28 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Hade en helt sjuk dröm om att jag vaknade och vaknade och vaknade... Gång på gång så kunde jag knappt få upp ögonen och till slut så började jag fundera på om inte alltsammans var en dröm...
Gick sålunda ut på balkongen (i drömmen) och började hoppa på den vilket medförde att hela balkongen kom i gungning som en åkattraktion ungefär och så insåg jag att det var en dröm (för såå kunde ju inte en balkong uppföra sig på riktigt) och kastade mig ut för balkongräcket. Tänkte ju närmare asfalten jag for att man borde ju kunna dyka ner i den om jag drömmer och det gjorde jag... Då kände jag en hand på andra sidan asfalten/vattnet och jag visste att det var min kille, men i samma ögonblick så åkte jag upp igen som om jag skulle hoppat bungyjump och vaknade. Kände mig helskum hela dagen sen. :?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 4:49 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Natten före jag skulle gå och se ROTK första gången drömde jag tre gånger i rad att jag kom för sent och missade bion. Vaknade alldeles kallsvettig och panikslagen innan jag insåg att klockan bara var fyra... :)

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 8:53 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons nov 19, 2003 2:17 pm
Inlägg: 664
Ort: Stockholm
Det liknar en dröm som jag drömde några nätter innan jag skulle gå på premiären av de två tornen. Jga drömde att jag och min vän Siri satt på bussen på väg till bion. När vi hadde stigit in i bussen upptäckte vi till vår fasa att det satt två orcher bakom oss. Vi steg av bussen och försökte springa, men jag tror att Siri blev slagen i huvudet av ena orchen så vi hann aldrig till biografen. :)

_________________
"I do as I choose, and go as I please"
- Bilbo


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 30, 2004 11:13 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
den här nattensdröm var riktigt tolkienistisk.

var i stockholm med kata, på ringvägen plingade jag och kata på en dörr, som inte öppnades utan man skull slå en kod för att komma in på sällskapsmötet (ett tolkiensällskap så klart, vet inte vilket). Koden visade sig vara typ Tolkien eller Fëanor, kommer inte ihåg vilket. Vi kom in och så börjades det talas lite, sen skulle dansen började, och alla som var där kläde av sig nakna och hade mjöl på sig och dansade någon sorts mysko dans. Utom Kata och jag som bara stod och stirade, sen vaknade jag. Riktigt bisart.

(under vilket sällskap det var)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 30, 2004 4:13 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: fre nov 28, 2003 7:47 pm
Inlägg: 425
Ort: Stockholm
Janna skrev:
men jag tror att Siri blev slagen i huvudet av ena orchen så vi hann aldrig till biografen. :)


Varför händer det alltid hemska och konstiga saker med mig i dina drömmar? Det är inte trevligt.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010