Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre dec 06, 2019 4:01 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 29, 2004 5:51 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Visst är det frestande att fortsätta med Elliottråden. ...men jag lyssnar faktiskt på Túrins ord

Vad jag egentligen ska skriva om är varför jag är så trött idag. Jag drömde nämligen en mardröm. En dröm som jag inte vill återuppleva igen. Jag drömde om att några kompisar tog med sig en film. En skrämmande film. Redan då kändes det att jag skulle få en mardröm. Filmen sattes igång och jag kände mig rädd, även om det bara var mördarfåglar som spottade mördande ägg. Sen minns jag inget mer. Förutom slutet där någon man gick i en mörk gränd och överfölls av en mördare. Det värsta var att mördaren var värre än någon Jason som jag har sett. Han dödade snabbt och grymt utan nåd. Hemskt. Men det värsta var att vakna. Sett för mycket Jason- och Krugerfilmer. Hur kunde jag veta att Kruger inte sakulle hoppa upp med sina knivar? Rädd...

Jani. Det var min historia. Och självklart kom den drömmen som en beställning. Igår var jag i en fest och mötte större miffon än vad jag någonsin har träffat. Kände mig inte glad här hemma. Självklart kom stressen, som jag fick i festen, in i mig under sömnen. Därför tillbringade jag en timme uppe, för att inte drömma om en ny mardröm... uch...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 12, 2004 11:53 am 
Noldo

Jag hade en tolkienistisk dröm inatt: jag drömde att jag var på något sorts seminarium (i ett klassrum) om översättningen av ringversen, jag tror det var mest TA-människor där. Och så skulle jag komma på ett passande ord som rimmade på ruva och luva eller något sådant, men alla mina förslag förkastades (föstår inte vad det var för fel med tuva och snuva). Tyvärr hittade vi inte "the one translation to rule them all" av versen.
Jag tror jag läste lite för mycket om nyöversättningen igår.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 29, 2004 6:15 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Inatt drömde jag att jag var tillbaka på det gamla slagfältet utanför ett stort slott som ligger omgivet av trevliga butiker och caféer, inte långt från min skola. * Min familj hade avslöjat att Sauron hade återvänt och försökte sälja magiska ringar på postorder. Vi hade inrättat ett hemligt kontor i källaren (Men hjälp av en lönngång i väggen, precis som vanligt, se *) och jag hade fått i uppdrag att beställa en ring för att bevisa detta.
Med en otroligt ful ring i fickan gick jag omkring i skolan (som inrättats i slottet p g a ombyggnad av de vanliga lokalerna) under dagen. En av mina vänner pratade hela tiden om någon kille hon var intresserad av, men jag lyckades aldrig hålla mig tillräckligt uppmärksam för att komma på vem hon pratade om.
Mot slutet av dagen försökte en annan vän som tydligen hade blivit Saurons tjänare övertala mig att ta på mig ringen. När jag öppet förklarade att jag vägrade och anledningen till detta dök en tugnt beväpnad ork upp. Vi sprang ut på slagfältet och stred, men jag var snart tvungen att dra tillbaka. En jakt bland de gemytliga butikerna inleddes. Jag och en god vän flydde från ett antal orker, samtidigt som vi försökte undvika att skada någon av sjöfåglarna som hade invarderat ett par av butikerna.
Till slut lyckades jag ta mig hem och sätta ringen i säkert förvar på kontoret. Sauron avslöjades, men det strök fortfarande omkring hämndlystna orker på skolan, så dit gick jag inte på ett tag...

END 8)

*Denna plats är en av de som alltid existerar i mina verklighetsanknutna drömmar, platsen är en del av landskapet som är uppbyggt i min hjärna. Jag borde göra en karta över alltihop någon gång. :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 30, 2004 12:56 pm 
Avar

Vilken intressant dröm, Beledhel! :) Måste varit väldigt spännande. Men läskigt med alla orker...
Hehe, misstänker lite att den där babblande vännen kanske var jag? Du kommer väl ihåg vår promenad i skogen... :roll: :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 30, 2004 1:25 pm 
Master of Doom

Det rä min första lovdag idag så jag vill koppla bort skolan, men hela natten drömde jag om prov, läxor, väckarklockor och lärare. :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 03, 2004 11:10 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Drömde om en massa genmanipulerade apor som försökte ta sig in. Min sambo dödade en av kokongerna som de lagt på nattduksbordet (fast vi inte har något och apor inte lägger kokonger) innan han gick på muggen. Fick höra att han var på muggen på riktigt i natt, men några kokonger såg jag inte men jag var livrädd!

Ska aldrig läsa Koontz igen! :shock:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 03, 2004 5:16 pm 
Maia
Användarvisningsbild

sedan jag flyttade för tre veckor sedan har jag drömt om spindlar minst 12 av nätterna jag sovit här. det börjar bli påfrestande. de blir större och större och knotigare och äckligare för varje gång. snart når de väl honmonstersproportioner...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 04, 2004 8:32 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Gaaaa! :shock: Arachnofobiker som man är. Du är inte rädd för att det kanske finns spindlar dit ni flyttat?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 04, 2004 10:54 am 
Maia
Användarvisningsbild

det finns mycket spindlar i england överhuvudtaget. och eftersom klimatet är mildare här så är de större i storlek också. första dagen satt det en riktig baddare utanför fönstret - kroppen var väl ett par centimeter i diameter, och sedan kommer ju benen till... den borstade jag bort med en sopkvast, men jag har svårt att lämna fönstret öppet på natten. nu när det blir kallare söker de ju sig in :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 04, 2004 11:01 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Mjusch! Var det Newcastle du bodde? Det är ju ändå norra England.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 04, 2004 11:04 am 
Maia
Användarvisningsbild

nej, norwich. det är norr om london, men ändå i 'södra england'.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 04, 2004 11:16 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

oki

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 9:34 pm 
Maia

I natt drömde jag att jag och min kusin skulle ta en tvåvåningshiss ner.
Men när vi skulle öppna hissdörren så fortsatte hissen neråt tills den började falla. Jag trodde jag skulle dö men som tur var vaknade jag innan vi träffade bottnen.

Arthur C. Clarke

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 9:39 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Den värsta drömmen jag haft var i 7-årsåldern. Jag drömde att min bror knackade på rutan i mitt rum. Han hade klättrat upp på brandstegen som finns där. Jag vaknar ser min bror och vinkar till honom då får han ett förvånat ansiktsutryck och börjar falla bort. Jag vaknar med ett ryck och skriker nej! Helt övertygad om att min bror är död. Sedan går jag bort till rutan och tittar ner och förstår att det varit en dröm.

Detta är den tidigaste dröm jag minns.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 10, 2004 10:37 am 
Maia
Användarvisningsbild

Jag vet inte om det var en dröm eller inte men jag tyckte jag läste nånstans att det finns ett annat slut med på den förlända versionen på konungens återkomst där Aragorn och Sauron brottas.
Jag har hoppas att det var bara en dröm!

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme