Turambar skrev:
Jag tror inte att Dumbledore blir ett spöke, med tanke på Nästan Huvudöse Nicks ord i ootp - när Harry frågar om Sirius kunde bli ett spöke, och Dumbledores ord i den första boken, när Harry undrar om Nicolas Flamel skulle dö.
Nick sa att det bara var de som var rädda för att dö som blev spöken (typ) och Dumbledore verkade inte så speciellt rädd för döden ("döden är bara ett nytt äventyr", eller hur det nu var...). Läs också hans ord till lille Vollie på ministeriet, "att dö är inte det värsta som kan hända", eller hur han nu uttryckte sig.
Äsch, nu förstörde du ju min jätteperfekta teori.
Turambar skrev:
Jag tror inte heller att varken Lupin, Tonks, Bill eller Fleur kommer att försvinna från böckerna bara för att de gifter sig, så du kan nog vara lugn Crumui.
Det får vi allt hoppas...
Förresten, Snapes ed har väl upphört att gälla nu när Dumbledore är död? *blir inte kvitt den skrämmande bilden av Snape som dör pga av att han tvingas hjälpa Malfoy*
Läste alldeles nyss en teori om att en av horcruxerna finns inuti Harry själv. Vad tros om det? Är det möjligt att spärra in en bit av sin själ i en annan människa? Det skulle kunna bli en ganska gripande scen; Harry tvingas offra sig själv i samma stund som han dödar Voldemort... Men jag tror inte att Rowling kommer ta död på Harry, så jag förkastar denna teori.
Vidare satt jag och funderade över vad som kommer hända med Malfoy efter att Voldemort har fallit (för jag antar att ingen här tvivlar på att så kommer ske?), om han nu inte dör i den Stora Slutstriden. Att han och Harry plötsligt skulle inse hur otroligt mycket de har gemensamt och bli bästisar finner jag otroligt, men Malfoy tycks mig ändå som en alldeles för (av Harry) hatad person för att det bara ska sluta med: "och sedan såg han aldrig Draco igen". Och så läste jag den där teorin om att Harry är en horcrux. Tänk om Malfoy är det? Eller någon annan i Harrys närhet? The possibilities... Kanske Lupin?

Han är trots allt misstänkt mycket "sidofigur" för att inte visa sig vara viktig...