Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons maj 06, 2026 3:35 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hmm...
InläggPostat: fre dec 12, 2003 4:05 am 
Uruk

Det sista inlägget borde varit signerat av mej, men av någon anledning så vill visst inte det här forumet att jag ska loggas in automatiskt...

/Caesar

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 15, 2003 10:56 am 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

nog tyckte jag Eddings var underhållande när jag var 13 år, men då tyckte jag också de var underhållande att lada hem recept på bomber och glöma bort att gå till skolan i två veckor (< GÖR INTE DETTA>)

Eddings böcker passar för våldsfixerade personer i tidiga tonåren (inget elakt menat mot de personer här som faller in i den ramen)...

som giftmord utan moraldiskution....

åh just de, Eddings var ju i kambodja eller något sånt med någon del i den amerikanska miltärkraften vilket förklarar en hel del om hans person (och varför jag inte tycker om honom)

väldigt väldigt dumt....

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 22, 2004 7:02 pm 
Dvärg

Angående Eddings:
Jag har bara läst sagan om Tamuli. Och tyckte nog att den var rätt bra. Bra karaktärsbeskrivningar soch sånt..

Men jag skulle inte vilja läsa några andra böckar av honom, för att bara läsa karaktärernas diskossioner om vad de hade varit med om i tidigare äventyr förstår jag att Eddings är en man som tror på att man inte skall ge upp ett vinnande koncept.

Sen var det en del andra saker som jag störde mig på.
Våldsfixseringen var bara skrattretande tycker jag, men man bara undrar hur Eddings ser på våld rent privat?!
Sen det här med den där stenen, B- nånting, den kan ju göra allting, varför använder dom inte den till att lösa sina problem?! Ursäkterna som Eddings använder tycker jag är lite lama...
Sen det där om att ALLA stycken börjar med en replik?!

Men det som retade mig mest var att en snubbe på den onda sidan hette Elron...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 22, 2004 7:35 pm 
Fiothiel skrev:

Sen var det en del andra saker som jag störde mig på.
Våldsfixseringen var bara skrattretande tycker jag, men man bara undrar hur Eddings ser på våld rent privat?!
Sen det här med den där stenen, B- nånting, den kan ju göra allting, varför använder dom inte den till att lösa sina problem?! Ursäkterna som Eddings använder tycker jag är lite lama...
Sen det där om att ALLA stycken börjar med en replik?!

Det där med stenen; då skulle det inte bli så mycket bok om stenen plötsligt kunde lösa allt. En bok utan intriger? Vad är det för bok?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 22, 2004 10:11 pm 
Östring

Jag kan delvis hålla med om kritiken av Eddings. Jag älskar hans belgarionserie att läsa om den är som att hälsa på gamla vänner, i mallorea serien finns det en del ljusglimtar, men visst känner man som läsare att det är ett försök att klämma ut mer pengar ur en ide. I de andra böckerna om polgara och belgarat är denna känsla uppenbar. Jag har även läst en del av hans andra böcker som utspelar sig på andra platser, men tycker inte att de håller samma klass som de första fem böckerna. I bland behöver nog en författare inse att inspirationen inte räcker för fler historier på samma tema och att man bör byta genre ett tag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 07, 2004 7:35 pm 
Maia
Användarvisningsbild

HAHAHA; jag måste erkänna att jag har fastnat i hans böcker. Käns rätt så skoj att säga i just det här inlägget.

Visst är det bara Tamuliserien som jag har köpt men det räcker för att jag ska fastna.

Jag kan hålla med om att Eddings bara är andra klassens fantasyförfattare men det räcker för att jag ska fastna.

Ville bara skriva detta tämtligt onödiga inlägg för att motverka denna tråds negativisering av honom...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 09, 2004 12:42 pm 
Master of Doom

Jag har alltid tyckt att Eddings är bra. Han är inte fantastisk eller så men historien håller fast en och hans personer är roliga.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 13, 2004 3:37 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Det är karaktärerna som gör Eddings, inte miljöerna eller de tunna historierna.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]