Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:35 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 10, 2006 5:22 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 18, 2004 6:38 pm
Inlägg: 249
Ort: Stockholm/Hithlum/Lyrön
Nu har jag så slutligen sett den och jag håller med ARUCARD, den var rejält mycket bättre än jag trodde. Kändes, faktiskt, bättre än böckerna, de hadde fräschat upp den lite gran och gjort de fyra huvudrollsinnehavarna mer komplicerade. Tappade mycket på slutet, vilket väl främst får lastas på Aslan och hans alltför många likheter med en judisk herre som föddes i Betlehem för drygt 2000 år sedan....
Bra ensembleinsats, mycket imponerad av de fyra barnskådisarnda, särskillt hon som spelade Lucy.

_________________
Tappa inte sugen!
Världen är full av tappade sugar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Narnia
InläggPostat: tis feb 12, 2019 10:06 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: mån okt 30, 2017 1:35 pm
Inlägg: 66
Kom förra veckan på att jag kunde lyssna på ljudböcker när jag jobbar och nu 5 dagar senare har jag lyssnat klart på Narnia och jag är helt lamslagen. HUR kan Lewis göra så mot oss läsare?! Syftar förstås på slutet av Den sista striden. Han kan inte bara lämna mig som läsare med den tomheten, blir att lyssna om Den sista striden igen imorgon och se den med den nya faktan som gavs i slutet. Är det någon mer än jag som blev helt paralyserad av slutet?

_________________
Ta hänsyn till stavning och grammatiska fel då jag är för lat för att korrigeringsläsa ;)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Narnia
InläggPostat: tis feb 12, 2019 11:05 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Jag hatade Den sista striden som barn. Jag läste om Narnia-böckerna gång på gång, men efter de första två(?) läsningarna skippade jag alltid den sista. Jag har fortfarande inte läst om den sedan dess, även om jag inte längre minns varför jag tyckte så illa om den. Kanske var jag helt enkelt för ung för den.

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Narnia
InläggPostat: tor feb 14, 2019 7:56 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 07, 2003 12:13 am
Inlägg: 447
Ort: Östergötland
Tror aldrig jag läste den sista boken, den fanns inte på mitt skolbibliotek så efter att ha famlat i mörkret ett tag hittade jag någon obskyr bok om någon borttappad ring och små nissar med håriga fötter...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010