Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 4:03 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bok-SM
InläggPostat: sön mar 01, 2009 11:06 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: sön mar 01, 2009 10:59 pm
Inlägg: 3
Just nu pågår Bok-SM!

Bok-SM är ett samarbete mellan Piratförlaget, kapitel1.se och Aftonbladet. Den 31 mars är sista datum för att rösta i den första omgången. Folket, dvs. DU får rösta fram fem bidrag som går vidare i tävlingen. Just nu ligger fantasyromanerna Drakens dag och Darien väl till, på 7:de respektive 8:de plats av cirka 250 bidrag!

Var med och hjälp till att rösta fram en fantasyroman till vinnare! Du kan hjälpa till genom att göra följande:

1) Gå in på www.kapitel1.se
2) Skapa ett konto (länk till höger på förstasidan).
3) På den nya sidan skriver du in ett användarnamn och ett lösenord som du själv väljer, samt en fungerande e-postadress. Tryck på registrera.
4) Nu skall du ha fått en e-post från kapitel1 med en länk som du behöver klicka in dig på för att bekräfta.
5) Gå in på Darien, t.ex. genom Bok-SM:listan. Då hamnar du på en sida med mitt bokomslag, med hjärtan och en baksidestext. Tryck på knappen Läs bok.
6) Nu är du inne på själva boken. Gå ned till dess texten tar slut, klicka på knappen rekommendera!
7) Nu måste du rekommendera två till för att din röst skall gillas!

Lycka till med röstandet!
Joakim Elvesson författare till Darien


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Darien
InläggPostat: tis mar 03, 2009 10:04 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: sön mar 01, 2009 10:59 pm
Inlägg: 3
Darien handlar om en föräldralös pojke som lämnats på Facult, en akademi där man tränar unga adelsmannasöner i riddarens värv. Vid denna akademi skrivs även en del barnhemsungar in som en slags andra klassens elever. Är man därtill av utländsk härkomst hamnar man längst ned i hackordningen.

Dariens situation som sjuttonåring på Facult blir allt mera brydsam när en fientlig makt invaderar landet. Alla som är av utländsk härkomst blir föremål för förföljelser och tvingas ut ur landet. De enda som Darien har att ty sig till är vännerna Alek och Gabrius, samt mästersmeden Garibaldi. En ny och spännande vänskap gryr till en flicka vid namn Idá, som utbildas i tankens kraft på Sectae.

Darien hamnar som centralgestalt i en konflikt mellan den invaderande armén och den armé han själv blivit utbildad i. Det visar sig att Darien bär på kungablod i sina ådror, från det kungahus som nu invaderat hans hemland.

Gå in och läs - se vad du tycker!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Deadline för Bok-SM
InläggPostat: mån mar 23, 2009 11:30 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: sön mar 01, 2009 10:59 pm
Inlägg: 3
Nu börjar deadline närma sig i Bok-SMs första omgång. Den 31 mars tar första omgången slut, och då går de fem första bidragen på topplistan vidare till en andra omgång. Dessutom väljs ytterligare fem bidrag ut av de drygt 400 manusen. De tio blir semifinalister.

Jag vill tacka för allt eventuellt stöd jag fått från Ardahållet. Är du nyfiken, eller vill rösta, så gå in på www.kapitel1.se

Just nu ligger min bok Darien åtta. Min fantasykollega Jens Stenmans Drakens dag ligger på platsen efter.

Joakim


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010