Hej på er!
Long time no see känns som en passande fras just nu. Det var längesedan jag var här inne och rumsterade om och kan nog sakna er litegrann ibland. Mitt intresse för "Den stora boken" har dock inte mattats ett dugg, istället har jag alldeles nyligen avslutat konungens återkomst... igen. Fast om jag ska vara alltigenom ärlig så var det kanske lite segt den här gången så nu får böckerna ligga ett par år... tror jag...

I alla fall lär det dröja innan jag läser dem på svenska igen, för tyvärr så är nog den nyaste översättningen lite torr i alla fall... Sagt med en stor portion tvekan eftersom jag
inte vill tycka det.

Hursomhelst: orginalet är alltid bäst.
Anledningen till att jag inte hälsar på här så mycket längre är nog mest att jag mättat mitt behov av att prata Tolkien. Jag kan till och med tycka att det finns folk som går litegrann till överdrift.

(Vadå? Att jag ägnat timmar åt att jämföra vår kalender med Shires och har allt inskrivet i min handdator så att jag inte ska missa vilken dag Gandalf faller ner i avgrunden eller Frodo tittar i spegeln? Nej hörnu, det kan väl ändå inte kallas att gå till överdrift?) Ja, jag har åtminstone inte riktigt samma behov av att
prata om galenskapen. Jag har ingen trave med Tolkien- och Tolkienrelaterde böcker brevid sängen heller faktiskt. Det ger mig lite tid att läsa annat också och det kan ju vara nyttigt.
Får se om jag skärper mig och hälsar på lite oftare framöver för även om jag inte känner samma pockande behov av att prata om just Middle earth och dess angelägenheter så är ju detta ett mysigt hörn av internet-världen.
(Förresten: Har inte Rickard Wolf ett perfekt Strider-utseende? Den mest perfekta jag kan komma och tänka på när jag nu kommer att tänka på det.)