Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 2:08 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 03, 2004 12:37 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Verkar helmysigt. Borde man satsa på till nästa sommar!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 05, 2004 5:06 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Ja, Hova skulle jag gärna åka till någon gång. Får försöka med det. För min del behöver det inte vara fullt så enormt som Visby, Hova skulle nog passa mig bättre.

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 05, 2004 7:09 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Bra ide Vingilot.

Då är det din tur att söka upp mej! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 06, 2004 4:18 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Så gärna så gärna! Men då vill jag se dig utklädd...! :wink: :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 07, 2004 9:31 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Okej då! Om du plockar fram nål och tråd! :wink: :) (Och dessutom följer med som moralsikt stöd.) :lol: Kom att tänka på vad barnen skulle säga. Den minsta skulle nog tycka att jag var jättefin. Mina två äldsta killar skulle förmodligen vägra följa med. En utklädd mamma. Hur pinsamt vore inte det. :lol: Faktum är att jag köpte mönster till mantel när jag var i Salvebyn. Fast en felloshipcloak räcker kanske inte?

Salvebyn var förresten riktigt mysig. Jag blev lite besviken först. Den var så mycket mindre än jag hade föreställt mej, men när jag väl accepterat storleken lyckades vi trots det tillbringa en hel dag där med behållning. Ett tips till andra föräldrar som huserar här på forumet. Storleken har ju ingen betydelse...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 09, 2004 8:22 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Storlek och mått, tack, Rosie! Jag står vid mitt ord, om du är intresserad, var bara medveten om att beställa kläder av mig är något av ett vågspel...! :?
Allvarligt talat skulle jag gärna försöka tråckla ihop något och givetvis kulle jag gå utklädd vid din sida som moraliskt stöd! :)
Skulle inte pojkarna vilja vara utklädda de med? Riddare är väl häftigt, eller är det annat som gäller i deras ålder kanske?
Tänk på Imli vars hela familj var utklädd, de hade jättekul allihop. Inte skall man skämmas inte! :D
(Vi handlade på ICA efteråt...! :shock: Där kan man snacka om pinsmahetsvarning. Men folk verkade tro att vi jobbat på Salve... :lol: Lustigt, när man väl har passerat någon slags mystiskt gräns och faktiskt visat sig utklädd bland folk, är det inte läskigt längre. :wink: )

Jag tror Salve kommer att utvecklas bra med åren. Byggnationerna forsätter.

Rosie: Du har ju ett helt år på dig att förberdea dig och familjen mentalt...! :wink:

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 11, 2004 8:57 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Plockar den här tråden till min förfrågan. Vi har iallafall mer trådar än ungarna.
Hur känns det nu när de flesta har slutat sin semester? Fick ni bara regn eller var det någon solglimt, eller tillhör ni den skaran som klokt nog tog sen semester? Jag hade semester två veckor efter midsommar just för att Roskilde är då och vi fick vår beskärda del av regn och påföljande vecka var lika illa. Så jag tog faktiskt mitt premiärdopp först i helgen då det var riktigt varmt och vi var ute med segelbåt i Ludvika.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 21, 2004 9:02 pm 
Offline
Östring

Blev medlem: mån jan 26, 2004 7:44 pm
Inlägg: 33
Jag var i Hova med min yngsta son och en vänninna och hennes son. Det var ett supertrevligt aragemang. Framför allt tornerspelet med riddare och gyklare. Enda smolken i glädjebägaren var att vänninans son fick ett tjatanfall när han inte fick ett svärd för 3500 kr annars höll sig ungarna något så när i skinnet.

_________________
jag är en bokmal


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 25, 2004 11:41 am 
Offline
Östring

Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:01 pm
Inlägg: 43
Jag erkänner att jag har varit mycket inaktiv på forumet under sommaren :oops: Nu var jag i ärlighetens namn inte glödande aktiv tidigare heller. Jag har försökt att läsa ikapp den senaste veckan och finner det minst lika intressant som när jag lät datorn gå i ide över sommaren...

Jag beklagar verkligen Wargens stora förlust och hoppas innerligt att hon kan finna ett sätt att komma tillbaka och vårda alla de minnen hon har. Alla hanterar dessa djupt tragiska händelser på sina personliga sätt men för mig har det alltid varit mina egna minnen som har fått mig att klara av en liknande tragedi. Jag tror också att man upptäcker att man har mer stöd än man tror, många gånger från oväntat håll. Wargen, följ ditt inre (sjätte?) sinne och låt det ta sin tid!

Jag har ägnat en större del av min lediga tid åt vårat hus. Måla fönster, snickra, planera om tomten m.m. Det tar sin tid. Samtidigt har jag försökt att konsekvent göra allt i ett tempo som jag tror skulle passa i Fylke. Det innebär också att om vädret var fint fick penseln, hammaren och spaden vila till förmån för familj, sol, bad och inte minst fiske. Det är fortfarande tid kvar att tillbringa ute men nu är skolor, jobb och andra rutiner tillbaka i sina banor på både gott och ont.

Sensommarsoliga hälsningar
Scytax


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 25, 2004 1:11 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Ahh... Nu börjar sommaren lida mot sitt slut och allt återgår till det normal. Kul att se ditt namn igen Scytax! Jag gjorde som du under sommaren och var bara sporadiskt inne och kollade läget någon gång ibland, men nu är det höst och dags att ta detta med Arda på allvar igen. :)

Hoppas bara att redaktionen tycker det samma...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 25, 2004 1:45 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag hängde här hela sommaren utom två veckor efter midsommar då jag hade semester... Blivit lätt beroende misstänker jag och det var kul att se Scytax igen.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 14, 2005 3:17 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Dags att damma av den här tråden tror jag. Införskaffade Roskildebiljetter i går och således så är ju åtminstone två veckor inbokade. Nerfärd, festival och ta-igen-sig dagar. Sen är det ju efter midsommarhelgen så det passar såå fint! :D

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 17, 2005 7:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Nåt medeltidsevenemang måste det bli, Hova eller nåt annat (Salve räknar jag inte, det är ju "hemma"), men det är kärvare med ekonomin den här sommaren, kanske måste jag ha ett sommarjobb under semestern för att få det att gå ihop, och då blir det inte så mkt tid till att resa land och rike runt i medeltidskläder, men något ska jag nog få till hoppas jag.
Annars hade en enkel helg i mitt gamla Göteborg varit trevligt, det kan man ju alltid klämma in. Minisemester.

Någon som har nåt riktigt stort och spännande på g? :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre mar 11, 2005 8:30 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag är sugen på att åka på Urkult, en folkmusikfestival i nedre Norrland men samtidigt så är vi lite sugna på medeltidsveckan. Vi kommer bara ha råd met ett evenemang till i sommar så... Om vi inte vinner på travet förstås. Är det någon som varit på något av de två och kan råda?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 04, 2005 7:18 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Jaha, Salve och Kungahälla blir det. Idiotiskt nog på samma helg, men det går, fredag ena stället och söndag andra. Det gäller att vara flexibel! :)
Och årets klänning är redan klar och invigd på Valborgsfirandet på Salve. Kommer att svettas som en gris om det blir sommarvarmt, men den som vill vara fin osv... :P
Hova får nog bli nästa år.

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010