Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:23 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Somnat?
InläggPostat: ons nov 03, 2004 11:34 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Hur är det med oss "gamlingar" har vi inget att säga varandra längre? :(

Jag har heller inga idéer om nya samtalsämnen. Någon?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 6:33 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Nej, det är visst rejäl torka här på klubben. Kanske får man det man vill ha "där ute" numer? :wink:
Har inga bra ideer själv heller...

Rosie och jag pratade för ett tag sedan om hur kul det är att stöta på Tolkienister på stan (eller människor man tror delar ens intresse i alla fall).
Såg en tjej på ett cafe i Kalmar iklädd en ursnygg svart yllemantel med broderi längs fållen, förra helgen. Vanliga kläder under, liksom hennes polare, men jag tänkte förstås genast i Midgårdska banor. Min mor såg en tjej i fotsid klänning och sammetsmantel på en gata i Uddevalla häromdagen, hon trodde det var Ioreth, men mig veterligen befann hon sig inte i U-a då.
Jag får impulsen att gå fram och prata med människor som ser ut att kanske vara involverade i Arda/Midgård, men är väl lite för feg för att våga... :roll:
Tja, det här var väl inte något nytt riktigt ämne att diskutera precis, men det poppade upp i hjärnan och hamnade således på skärmen. :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 7:30 pm 
Offline
Avar
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 07, 2003 9:52 am
Inlägg: 193
Ort: I love Hjo :)
*skrattar* nejdu, jag var inte i Uddevalla, men jag har varit en sväng i Stockholm :)
ser folk mycket midgårdiska ut eller något kan jag ju inte låta bli att fråga :)
vad gäller samtalsämnen :)
nedräkning till Sokå SEEn? :)
eller något?

_________________
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Where do I take this pain of mine
I run but it stays right by my side

MetallicA - Load - Until It Sleeps


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 10:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Ja visst är det torka. Varje gång jag loggar in på forumet letar jag längst ner för att se om någon skrivit något i gammelklubben, men blir lika besviken varje gång. (Tack Älva. Slapp besvikelsen denna gång.) Trots det har jag inte lyckats kläcka nåt eget ämne. Tyvärr så har jag väl tröttnat litegrann på forumet även om jag inte vill. Det känns som om diskussionerna antingen är för avancerade för mig, för tjafsiga eller för... pladdriga? Grinigt låter det, men jag måste också poängtera att jag inte varit inne så mycket så de intressanta diskussionerna kan jag mycket väl ha missat. Har väl hela tiden varit något av en periodare iofs. Riktigt involverad vissa perioder för att vara åskådare, och knappt det, andra perioder. Just nu är jag väl knappt åskådare.

Detta ska dock inte tolkas om jag övergett mitt tolkienintresse. Tvärtom. Det är lika hett som någonsin. Läser just nu The Hobbit varvat med lätta Silmarillionstudier. För att inte tala om alla promenader i den ljuvliga Lothlórienlika svenska hösten. Blir lika lycklig varje gång jag går förbi mina Mallornträd... som tyvärr fällt sina gyllene löv nu. :( Får bli lycklig över Vardas stjärnhimmel istället. Satt faktiskt på vägen hem ifrån jobbet och försökte föreställa mig hur mörkt det egentligen måste ha varit för de stackars alverna i det mörka Midgård.

Vet ni vad jag har saknat förresten? En tråd där man helt enkelt pratar om vad som faller en in. Utan något speciellt ämne. Visst händer det väl att man har funderingar som man känner att man skulle vilja ta upp, men att det inte känns stort nog för en egen tråd? Hm... Fick en ide...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010