Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån nov 23, 2020 6:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 08, 2005 8:29 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Visst är det! Men jag mailade melany och fick svar så jag ska skicka lite smakprov till henne i kväll. Så vi får se om vi kan ta en tur neråt småland i såna fall. För det är småland va?

En kul grej i torsdags när min kille hängde på mig till Djurhjälpens katthem i Vaxholm var att det egentligen var jag som skulle dit och hjälpa till men så frågade dom om han var snickerikunnig och vips! så fick han frågan om att vara med och bygga den nya rastgården för katterna... Stackare... *fniss* Hoppas han inte blir rädd för att åka med neråt på mina grejer ifall han råkar på något annat "jobb". :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 12:02 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Kul att ni fått kontakt, hoppas det blir nåt! Jodå, det är Småland, och har ni lust att hälsa på är ni så välkomna. (Och jag lovar att inte be din sambo att snickra nåt! :lol: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 8:25 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Härligt! Jag har mailat bilder så då får vi se om jag får svar. Skulle va kul att råkas också!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 29, 2005 7:53 am 
Maia

Tänkte egentligen inte skriva om något speciellt..

Hur har ni det så här mitt i sommaren? Själv njuter jag enormt av att äntligen vara helt och fullt ledig. Magens storlek gör att det inte direkt går att göra några större utflykter men vad gör det när det finns böcker, trädgård och en massa goda frukter att stoppa i sig... Jag hoppas att värmen väntar ytterligare en månad men det antar jag att jag är ensam om. :)

Har du haft en utställning i Småland, Älva?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 10, 2005 5:39 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Varmt, varmt och varmt är väl tre adjektiv som beskriver min sommar rätt bra so far... :)
Har varit på stranden, firat födelsedagar, (min egen och andras) och bara haft härlig sommar hittills. Inte läst så mkt, utom snabbskummning av Harry Potter-serien för att vara redo inför släppet av bok numero sex om en vecka.
Och snart blir det medeltid i Salvestaden och Kungälv. Hoppas det blir lite svalare då... :?

När kommer bebisen Olorin?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 12, 2005 7:47 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag vill inte klaga. Tycker egentligen att det är härligt att äntligen slippa frysa, vilken tid på dygnet det än är. Har haft en underbar semester med sol, sol och sol. Och en hel del öl och livemusik, 300 mil i bil, en tappad navelpiercing samt ett par dopp.

Jag har inte hört ett dugg från tjejen i Småland så det verkar svårt att få ner grejor men jag ska nog förbi bibblan på Medborgarplatsen och snacka med tjejen som har hand om fantasysidan. Hon var ev. intresserad av att köpa några av mina verk som hon sett på Lumautställningen annars ville hon att jag skulle ställa ut där också. Min hemsida verkar faktiskt fungera fram och tillbaka, så känner ni någon som skulle kunna tänka sig att ha en utställning så kan de ju kika på den.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 12, 2005 8:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vad synd att butikstjejen inte hört av sig.
Jag kikade f.ö. in i ditt galleri och blev mäkta förtjust och inspirerad! Hade jag haft en annan ekonomi än den jag har hade jag genast lagt bud på Damm, Elven kingdom... och framför allt Light! :) Jättehärliga! Men jag kan åtminstone använda inspirationen de gav mig och damma av stafliet och leta reda på några färgtuber som inte torkat igen helt...! :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 13, 2005 12:36 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Hi hi... kul att du gillade dem. De flesta brukar gilla syrsan bäst. De flesta är till salu men Light gav jag bort till min kille eftersom han blev så förtjust i den då jag målade den. Elven kingdom är jättedyr i förhållande till de andra akvarellerna eftersom jag egentligen inte vill sälja den och den tog en helvetes tid att göra. Men Damm är till salu för under 1500 om du känner för det. :wink:

Kul att någon äntligen kommenterat min sida. Det har varit klent med respons.

Måla på! Hoppas att få se något framöver i såna fall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 14, 2005 9:11 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Då får jag väl be om ursäkt för att jag är så lat... Jag har allt också varit inne och snokat men varit för bekväm för att ta mig tid till att kommentera. Men så klart vill du veta vad besökarna tycker!
Vackert och stämingsfullt! Jag föll också för "Light" som jag gärna kunde tänka mig att ha hemma på väggen och meditera över men även teckningarna gjorde mig förtjust. "Birdharp" gav mig en direkt association till... :shock: Det slår mig nu när jag sitter och skriver: Vad betyder birdharp? Det jag hade på tungan att säga var att den gav mig associationer till klingande strängaspel och "glittrande ljud". (Flummig? Vem? Jag?) Men det kanske inte var den sortens harp titeln syftar på? Jag fick i alla fall ljudbilder i huvudet.

Och Galadriels spegel...

Och om Jackson sett den bilden på Arwen hade inte Liv varit påtänkt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 7:41 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Oh! Tack tack! Jättekul att höra det där om Arwen speciellt. För jag fick till henne nästan exakt som jag själv sett henne för min inre syn. Jag har ett par nya på Arwen som jag ska försöka lägga ut snart.

Det är meningen att det ska bli flera tavlor som liknar Light. Jag har bl.a. målat en stor drasut i rött som vi ska ha i sovrummet så fort den kommit ner från utställningsväggen på söndag.

Birdharp ja... du har nog fattat det rätt. Hade en lite keltisk period där så den raka översättningen är väl fågelharpa för det är ju en harpa som sitter fast i klippan. Tänkte lite på de stora harpor som kelterna satte upp för att vinden skulle blåsa genom dem och skrämma fienden. Men den här harpan var fågelns egen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 11:58 am 
Maia
Användarvisningsbild

Lustigt!

Harpan lade jag aldrig märke till. Bilden är ju ganska liten. Det som gav mig ljudassociationerna var fågeln i kombination med de sirliga grenarna och löven i överkanten. Löven liksom klingade och plingade... Ehh... Typ... :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 12:00 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Vad roligt att du fick såna associationer. :D Själv upplever jag ofta saker tvärt om. Jag får bildupplevelser när jag hör musik!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 4:35 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ja titta, det fanns fina teckningar också! Det såg jag inte. Håller med Rosie om Birdharp. :)
Njä, det finns dessvärre inget utrymme för konstinköp i min budget, hur tjusigt och prisvärt det än må vara. Men om jag lyckas få till en hemsida nån gång kan jag ju slänga upp nåt jag gjort. (Jag har upptäckt att jag får gratis sida på Passagen, om jag bara kunde lära mig lite hemsidebyggnation... Gjorde några enkla sidor 1997 och tyckte det var urkul, men allt jag lärde mig då har jag glömt och hur som helst lär inget av det vara användbart idag nästan ett helt årtionde senare...! Det måste ju nästan bli som en annan era i nätvärlden...! :lol: )

Har varit produktiv idag, av annat slag. Sytt två små barnmantalar med huvor. Gick på ett par timmar. Ruskigt effektivt för att vara jag... :P Om en vecka är det medeltid för min del. :D
Och i morgon bitti står jag utanför bokhandeln och trycker näsan mot dörrglaset i ivrig väntan på att få inhandla mitt ex av senaste Harry Potter-boken! :lol:

Vad jag svamlar på! Jag är väl i pratsjuketråden hoppas jag...? :P

När blir det medeltid för dig Rosie? Eller har det redan varit?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 15, 2005 8:02 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Åh, jag medeltidar för fullt! Släpar med mina stackars barn på varenda medeltidshändelse jag får korn på! :) Nja, lite överdriver jag kanske, och släpa är det (ännu) inte tal om. De hänger med så villigt. Just nu sitter jag och fördriver tiden innan vi ska dra iväg till Hovas nattliga tornerspel som börjar klockan 23.00. Tyvärr så regnar det, så långklänning och mantel som jag hade tänkt smälta in i mängden med får vara. Det blir jeans och fjällrävens regnponcho istället.

Igår var vi på själva medeltidsmarknaden som tyvärr blev en besvikelse i år. Inte på grund av marknaden som sådan, även om jag nog tycker att utbudet halkat efter lite grann. Det kan väl möjligen bero på att det växer upp medeltidsevents som svampar ur jorden just nu och knallarna har mycket att välja på. Eller också beror det på att jag börjar bli lite kräsen, vem vet. Nej, anledningen till min besvikelse var att jag hade ett sällskap med mig som verkligen inte var på samma våglängd som jag. Själv kan jag glida omkring i timmar och bara njuta av miljön och titta på de som klätt ut sig. Mitt sällskap däremot travade igenom marknaden ett par gånger och sen var hon klar och föreslog käckt: "Nu åker vi till Sjötorp och spelar minigolf!" Nejmenväntahärnu, tänkte jag snopen. Vi skulle ju vara på medeltidsmarknad idag!?! Men skadan var redan skedd och barnen hade redan slagit om, och att då komma och säga att: "Nej, nu ska vi sätta oss i gräset, ta en riddarwurst och titta på barnen som leker riddare" var liksom döfött. Nästa år åker jag och barnen själva!

Sigtunas medeltidsmarknad har vi också varit på. En pytteliten marknad men det var spännande att få se Sigtuna som ju har sin vördnadsbjudande plats i historien. Dagen därpå var vi till Uppsala och kände på historiens vingslag vid Kungshögarna och Uppsala domkyrka. Kristinehamn har vi ju varit till och Arboga var väl här framöver också vill jag minnas... :?

Någon som kan förklara varför just denna typ av marknad är så himla mysig? Skinn, smide, lin och ull inbäddat i en tjockt lager grillos och semestern är räddad. Jag har lite problem att finna logiken...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 17, 2005 6:33 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Rosie skrev:
Skinn, smide, lin och ull inbäddat i en tjockt lager grillos och semestern är räddad. Jag har lite problem att finna logiken...

Vaddå? Den logiken är väl glasklar? :P
Någon slags undermedveten (och kollektiv?) längtan tillbaka till en tid vi visserligen inte längre minns men på något vis ändå känner i våra celler var bättre anpassad till oss som varelser?
Eller också bara du gillar hantverk och grillat! :P
Personligen, och för egen del, tror jag på en kombination av båda! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme