Danne skrev:
Ni som inte gillar filmerna får väl acceptera att man kan vara en "äkta Tolkien-fan" och ändå tycka om Peter Jacksons version av Lord of the Rings, det är fullt möjligt. Jag är en av dem!
Har Jag påstått något annat? Om inte Mitt minne sviker Mig så har Jag endast sagt att JAG hatar filmerna, inte att ALLA måste hata dem också.
Danne skrev:
För att precisera vad jag syftade på: bl.a. jämförelsen mellan Peter Jackson och Hitler (en gnutta överdriven kanske), och den onödiga rättelsen av stavfel (även om stavfelet i sig var ganska skoj...).
Min jämförelse mellan Jackson och Hitler var inte det minsta överdriven. Båda två är människor som fått ta på sig det mesta av skulden för en sak som de definitivt inte varit ensamma om. Och tolka nu inte detta som att Jag försvarar Hitler, för det gör Jag inte. Och när det gäller stavfel; så är det Min plikt som framtida lärare att rätta sådana.
Danne skrev:
Tur att vi har vuxna dig här på forumet da!!
Så att klaga en massa betyder att man inte är vuxen? Isåfall kommer Jag att vara ett barn för alltid.
Minotoria skrev:
observara att jag skrev gämför och inte jämför
Jag tolkade det som ett slarvfel.
Lúthien skrev:
men nu har ja ändrat till en bild från filmen amélie från montmartre, känner mig mer som en liten unge som käkar hallon en än alvprinsessa för till fället!
Det var den bilden Jag menade. Flickan på bilden ser ut som en ung Liv Tyler.