Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:08 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 02, 2008 12:38 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Líndaletaro skrev:
Beledhel skrev:
Ps. Bör det kanske vara separata trådar för The Hobbit och The Return of the King? Föreslår att RotK kan diskuteras vidare här medan The Hobbit kan få en egen tråd. (Förlåt att jag lägger mig i sådant ... )

Det spelar väl inte så stor roll?

Nej, min tanke var bara att eftersom denna tråd hittills enbart har fokuserat på RotK (bortsett från några inlägg i början som behandlade båda filmerna i allmänhet) skulle det i princip bli ett direkt byte av ämne att börja diskutera TH här, vilket kanske skulle skapa förvirring. :wink:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 03, 2008 2:57 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
Beledhel skrev:
Det jag blir mest störd på i den där RotK-versionen (har den för övrigt hemma i filmhyllan :)) är att Frodo och Sam först har all världens mödor med att kravla upp för Orodruin – "maten räcker bara i tre dagar till" – och sedan när de är framme tar Frodo på sig ringen och försvinner i en hel vecka medan Sam springer runt och letar efter honom. :shock: (Mitt minne kan vara svagt på någon punkt, men jag är säker på att jag har uppfattat detta i stort sett rätt.)
Under tiden som Frodo och Sam (uppenbarligen inte) svälter ihjäl på Orodruin utspelar sig slaget på Pelennor; var det omöjligt att få in det annars, eller?

Jo, det var en dum miss, men jag har för mig att Sam bara letade i en dag efter Frodo, inte i en vecka :shock:

Beledhel skrev:
Ps. Bör det kanske vara separata trådar för The Hobbit och The Return of the King? Föreslår att RotK kan diskuteras vidare här medan The Hobbit kan få en egen tråd. (Förlåt att jag lägger mig i sådant ... )

Visst, jag kan skapa en.

EDIT: Sagt och gjort :wink: Så ska det diskuteras "The Hobbit" så får man klicka på länken i första inlägget :)

_________________
G. K. Chesterton:
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.”


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010