Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 9:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 16, 2005 4:51 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Jag har pratat med en vän vars pappa hade tänkt slänga en gammal folkabuss, men den ska vi förhoppningsvis köra hem till en polare och måla om och inreda i sann hippiestil. Sen kan man plocka av dörrarna så har man en perfekt bil till studenten, förhoppningsvis fylld med diverse baktakstoner också.

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 22, 2005 7:31 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Inte för att jag tar studenten än, inte förrän 2 år, men det ska ändå bli jäkla skönt med sommarlov nu... Men varför ska lärarna alltid lägga allt jobb sista två veckorna?! Lovet kommer komma som en befrielse, den saken är klar :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 22, 2005 8:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Meriadoc skrev:
Men varför ska lärarna alltid lägga allt jobb sista två veckorna?!


För de har glömt bort att lära elever saker på grund av att de bråkar med varandra och annan personal fram till den sista månaden eller så.....

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 22, 2005 10:31 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Tog studenten förra året. Studentdagen började med att vi samlades i en park runt 10 tiden på morgonen och hade champagnefrukost. Vår mentor hade givetvis sagt att folk som var fulla i skolan riskerade att bli portade från själva studentcermonin, något som av uppslutningen på champagnefrukosten att dömma ingen brydde sig om. Enda restriktionen jag satt upp för mig själv var att jag skulle vara tillräckligt nykter för att kunna uppträda bra på min egen mottagning för släkt och vänner (något jag självklart höll). Dagen flöt på enligt planerat med hemtransport från skolan genom vår kära huvudstad. Ett hett tips till er som ska åka flak genom Stockholm... gör iordning vattenballonger, de kan behövas som försvar mot angrepp från diversa andra ekipage. Dessutom tacksammare för de ni kastar på om det är vatten de träffas av och inte diverse alkoholhaltiga drycker som kladdar ner kläder etc...(krig mellan lastbilarna lär ni inte kunna undvika hur mycket ni än vill)

Avslutningsfesten på kvällen hölls på sthlm kök och bar som givetvis var helt fullpackad iom att vi var en av Stockholms största skolor. Jag ramlar dit runt 11 tiden, nu jävligt rund om fötterna. Där inne var det tokdrag, hade hur kul som helst. Vid stängning blev vi utskickade... Men vi ville ju fortsätta? vad göra? Någon kom på iden finlandsbåt! Sagt och gjort var vi ett hyfsat stort sällskap som begav oss iväg till stadsgårskajen för att ta morgonfärgan till vårt kära grannland i öst. Tyvärr var vi lite för onyktra för att få komma på båten till vår stora besvikelse...
I efterhand när man ser på saken var det nog tur att vi inte kom på... Efter den kraftsamlingen orkade vi inte samla nya krafter så alla splittrades och åkte hem till sig, förövrigt sista gången jag såg flera i klassen.

Studenten var i allafall ett minne för livet! Tänk att åka på flaket genom stan, dina kompisar är på samma flak, studenten är precis tagen, solen skiner, Per Gessle röst skrålar "Sommartider" ur högtalarna.... det kallar jag lycka. Skulle ge mycket för att få uppleva det en gång till. Jävligt avundsjuk på er!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 25, 2005 8:47 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Aderyn skrev:
Ja, du har säkert rätt. Jag skulle säkert bli friad, eftersom jag handlade på självförsvar... *hihi*


Var inte så säker på det.....

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 26, 2005 6:08 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Min lärare säger att studenten kommer förändra livet för alltid. Vilket han har rätt i. Redan nu känner jag att förändringarna tar i. Till exempel fester. Aldrig trodde jag att jag skulle festa så här mycket. På 6 veckor har jag festat 400 % mer än de förgående åren tillsammans. Helt oklokt, vill jag säga. Alkoholen har flödat, trots att stoltheten sa nej för ett år sedan (var inte oroliga, jag minns allt och har inget att skämmas över)

Så. Jag hoppas att fler av er kommer uppleva en lika rolig student (ni som har privilegiet att få uppleva en sådan)

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 26, 2005 6:29 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Min student för 5 år sedan var verkligen inte kul, eller förviso jag kommer på några trevlig saker med den...
------------------------------------------------------------------------------------
Började dagen innan med att jag klipte av mig håret, första ordentliga klipningen på tre år då. Mina klaskamrater vart ytterst förvirade när jag framkom till champangefrukosten, det här var ju på den tiden då jag fortfarande drack så det blev lite äcklig öl (simpelt jag och mina väner tänkte inte på att inhandla sånt, det brukade inte behövas heller, klassen var så faschinerade av vad vi skulle göra om vi drack....) och så in till själva avslutningssaken, iofs det ända jag kommer ihåg av det var att det var tråkigt och en av de trevligaste personerna i skolan vägrade ha på sig "studentenkläder", han hade jeans och tröja som alltid. Ut på skolgården och leta efter släkt och bekanta, inte hitta dem i någon kvart sen hitta dem och gå hela vägen hem, dvs de hela två minuter det tog (möjligen lite längre p.g.a mängden mäniskor). Sen dricka ganska stora mängder alkohål för att stå ut med släkt och vänner. Gah...

Kvällen blev bara ett besök på ett cafe tyvär, flickan som jag då hade ett förhållande var ett år yngre och nyss hemkomen från språkresa i England, vi skulle inte fått biljetter båda två helt enkelt. Suck idag önskar jag så att jag gått på den där festen, då hade jag antagligen fortfarande haft kontakt med mina vänner från gymnasiet.

Dagen efter fortsatte firandet med att jag åkte till mina farföräldrar för att träffa den sidan av släkten som mor hade portförbjudit, dvs farföräldrar och kusiner på den sidan. Det var iofs någolunda trevligt.

Det trevligaste var presenten från min bror, mycket pengar i presentkort på NK (iofs NK suck...) Nåja, det vart trevliga böcker...
------------------------------------------------------------------------------------

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 12:52 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag tänkte bara säga att jag har tagit studenten. och FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!

Det är helt otroligt. Jag har inte förstått den omfattningen som den händelsen har. Mitt liv kommer aldrig vara sig likt! Nu har jag bara framtiden framför mig. Alla möjligheter ligger framför mig.

Men det var en tuff student. På grund av min bästa väns visdomsord - "Eftersom vi bara tar studenten en gång i livet ska vi festa järnet" - blev det tuffa veckor. Sista veckan - denna veckan - innehöll tre tuffa fester. Som ni säkert förstod flödade alkoholen i massor.

Jag drack alkohol under studenten. Och det var inte lite alkohol somblev intaget. En halvliten vin, lite mindre öl med mera söps in. Och det var innan jag slutade skolan, vid 15-tiden.

Det blev en studentfest på kvällen. Men jag deltog inte mycket. Festen blev för stor för mig. Alkoholen, tog två cider under en timma, gav mig en vild känsloavtrubbning. Jag kände verkligen att den hade påverkat mig för mycket. Inte så att jag hade tappat kontrollen, men avtrubbningen kändes förfärlig när jag gick hem. Tänk er själva, klockan var 12 och 50 % (minst, i alla fall enligt MIN uppfattning) av stadens ungdomliga befolkning hade druckit. Vem som helst skulle dra mig in i en mörk gränd och göra va fasen de ville (som att lämna mig nedslagen utan vare sig vin, sprit, mobil och hälsa.

Allt i allt var det en dag som betydde mycket för mig. Aldrig trodde jag att jag skulle kunna skrika så mycket. Jag längtar verkligen efter att dagen går i repris, att morgondagen egentligen är förrgårdagen (att det är studentfredag istället för efterstudent-söndag).

Nåväl. Till alla som tog studenten denna vecka säger jag bara en sak, nämligen "GRATTIS!!!!"

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 2:38 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Har ni redan slutat? Jag trodde att alla slutar nu i veckan som kommer... jaja, vi lär ju ändå inte gör så mycket i veckan ändå, så det kvittar väl.

Men grattis får man ju i alla fall säga! :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 3:12 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Meriadoc skrev:
Har ni redan slutat? Jag trodde att alla slutar nu i veckan som kommer... jaja, vi lär ju ändå inte gör så mycket i veckan ändå, så det kvittar väl.

Men grattis får man ju i alla fall säga! :)


De flesta skolor går ut 2-3 juni i Stockholm. Vet dock de som slutade så tidigt som förra fredagen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 3:53 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Lyx... alltid ska det smöras för stockholmare :( :P Jag slutar på torsdag, och de som tar studenten på min skola slutar på fredag. Sen bär det av till Hultsfred på onsdagen efter!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 5:11 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Turambar skrev:
Lyx... alltid ska det smöras för stockholmare :( :P Jag slutar på torsdag, och de som tar studenten på min skola slutar på fredag. Sen bär det av till Hultsfred på onsdagen efter!


Med tanke på att Stockholm är först med allting annat är det ju inte så konstigt att de är först med att ta studenten också :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 6:42 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag går i gymnasiet i Stockholm och treorna i min skola tar inte studenten förrän den 8:e.


Senast redigerad av Túrin Turambar sön jun 05, 2005 8:44 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 8:39 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Funderar allvarligt på att inte gå på avslutningen....

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 06, 2005 6:19 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Skolk? :shock: :P


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010