Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:42 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: fre okt 04, 2013 3:00 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: tor okt 21, 2004 2:19 pm
Inlägg: 68
Ort: Växjö
Bild

Jag måste säga att jag gillar designen riktigt mycket! Persbrandt kommer att få utrymme för minspel och uttryck (det fanns vissa farhågor om att han skulle försvinna under makeup, alternativt att karaktären skulle vara helt CGI-aminerad). Dessutom tycker jag att det är bra att de undvek Hagrid-looken, som verkar vara den de allra flesta purister efterlyser (vilket är naturligt, eftersom de är de konnotationerna man gör när man läser boken). Hur som helst, hade de valt en karaktär med långt svart hår och skägg klädd i vadmalskläder hade PJ blivit anklagad för att kopiera Harry Potter, och enligt min åsikt känns den här designen mer tilltalande och minnesvärd. Har en känsla av att hans något speciella skäggväxt kommer att bevaras i hans björnform. Just hur de väljer att gestalta själva förvandlingen (för ja, den kommer att visas - det är Peter Jackson som regisserar och skriver manus) kommer att bli mycket intressant att se.

Många var dessutom oroliga att han skulle se för djurisk ut (typ Ron Perlman i Beauty & the Beast), vilket man fick en känsla av från den gryniga kalenderbilden som läckte ut för någon månad sedan. Nu råder det emellertid ingen tvekan om att det rör sig om en man, dock med en del djuriska drag. Bilden är hämtad från en bok som heter något i stil med The Hobbit: Desolation of Smaug Annual, eller nåt liknande. Jag saxade den från http://www.theonering.net/torwp/2013/10/04/80027-finally-see-the-human-face-of-beorn/.

_________________
Farbror Melkor, vet du vad?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: mån okt 07, 2013 8:49 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: tor mar 01, 2012 12:25 pm
Inlägg: 125
Ort: Uppsala
Jag vet att det inte riktigt skulle ha gått och göra någon variant på Hagrid, just på grund av kopiering som du sa, men jag hade nästan hellre velat att PJ skulle ha gjort det än att ha gått med det här. Jag tycker att Beorn snarare ser ut som någon blandning mellan Chewbacca och en igelkott... Nästan någonting hämtat från 80-talet... Hoppas verkligen att det ser bättre ut på filmen, för jag gillade inte alls det här :(

_________________
The Queen of Middle-earth


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: tis okt 08, 2013 5:06 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Gillar hans klädesplagg där, men jag hade tänkt honom med mer "normalt", mörkt skägg, I övrigt inväntar jag filmen.
Är det förresten inte väldigt sent att släppa första bilden på en sådan här hyfsat betydande karaktär? Han var ju inte med i trailern heller. Hur mycket kommer Persbrandt att vara med egentligen? Blir säkert en massa Legolas och Kate... jag menar Tauriel, istället...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: tis okt 08, 2013 8:27 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Jag tror filmen i alla hänseenden tjänar på att inte visa alltför mycket av Beorn. Persbrandt kan nog få till sin roll hyfsat, så länge den hålls enkel och kort. Blir det utdraget lär det inte hålla lika väl. Legolas & Tauriel kommer förmodligen att bidra till att döda den här filmen på samma sätt som den vite orchen och Radagast gjorde det i den förra.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: tis okt 08, 2013 8:52 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: tor mar 01, 2012 12:25 pm
Inlägg: 125
Ort: Uppsala
Men visst var Beorn med en liten stund i sin björn-form i trailern? Typ i två sekunder eller så?

_________________
The Queen of Middle-earth


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: tis okt 08, 2013 8:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 28, 2013 2:45 pm
Inlägg: 748
Ort: Göteborg
Mer typ en halv, men jo, det var han.

_________________
Jag finner det fortfarande oacceptabelt att dvärgarna inte sjunger om att kasta korvar hit och dit i originalet. Det är synnerligen dåligt gjort av Tolkien.

Redaktör Snöfrid – redaktör och lektör


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Första bilden (i bra kvalitet) på Beorn i mänsklig form!
InläggPostat: fre dec 06, 2013 2:05 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Ha ha! Han ser exakt ut som en kompis till mig som har polisonger. :mrgreen:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010