Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 10:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 10, 2008 7:15 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Madde av Fylke skrev:
Som t.ex. söta berättelser om Merry, Pippin och Sam som nyblivna pappor? :D (Elanors första dejt skulle ju vara intressant att läsa om :lol:)


Hm, om man gillar sånt. Det behöver ju inte vara sött bara för att det blir personligt. :twisted:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 10, 2008 10:32 am 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
Älva skrev:
Hm, om man gillar sånt. Det behöver ju inte vara sött bara för att det blir personligt. :twisted:


Jahadu :wink: Du tänker så ja.

_________________
G. K. Chesterton:
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.”


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fortsättning på boken
InläggPostat: lör apr 12, 2014 12:17 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: tor apr 10, 2014 7:51 pm
Inlägg: 21
Det skulle vara intressant att skriva om Valinor, fast det skull inte direkt bli någon spänning för i Valinor existerar ju inte döden… Annars om Legolas och Gimlis fortsatta vänskap.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fortsättning på boken
InläggPostat: lör sep 27, 2014 8:13 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Jag har väl skrivit en Dryg sida som jag inte tycker är jättebra, men den bygger på att de blå trollkarlarna har samlat en stor arme av östringar, haradrim, några få tusen orcher, de kvarvarande dunlänningarna, en drake och två balroger. Gondor blir anfallna av Haradrim men driver tillbaka inkräktarna. Dock är detta bara en skenmanöver. Draken och mängder av östringar tågar mot Minas Tirith. Så långt har jag hunnit. För övrigt har Gondor kallat hjälp från lite överallt. Minst Tirith kommer att falla och gondor besegras. Medan Rohans arme krigar i gondor intar dunlänningarna Rohan. Arenors trupper håller Isenvaden tillsammans med de kvarvarande Gondorisnerna och roherrim, men de är helt omringade. En grupp av personer beger sig iväg för att döda de blå trollkarlarna och få stopp på kriget. Dvärgarna från Erebor belägras, Dal faller och hela Mörkveden bränns ner. Lorien klarar sig mirakulöst. Beorningarna kämpar sig tillbaka över dimmiga bergen och de belägras i Vattnadal tillsammans med utbygdsjägarna, hobbitarna, de kvarvarande alverna m.m. Arenors och Bris befolkning blir instängda i Fornost och Anuminninas. Cirdan klarar sig i Hamnarna, med hjälp av dvärgar från Ered Luin. Khazad dum återbefolkas men blir snart intagna av östringarna (som förlorar enorma antal soldater).

Varning! Jag avslöjar slutet!
Det hela slutar med Trollkarlarnas och östringarnas kungs död och östringarna blir tvungna att ge upp.
Khazad dum blir återbefolkat igen. Fast ingen bor i Gondor/Rohan länge.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fortsättning på boken
InläggPostat: sön mar 08, 2015 11:07 am 
Offline
Uruk

Blev medlem: lör feb 28, 2015 7:26 pm
Inlägg: 18
Vet inte riktigt. Förmodligen skulle jag skriva ett lyckligt slut för alla i brödrarskapet. Annars så vet jag inte.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010