Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 5:34 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 20, 2009 7:06 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Den stegrande kamelen skrev:
Rosie skrev:
Men jag har inte varit aktiv på ett tag

Nej, det är väl det minsta man kan säga. Inte ett inlägg på nästan ett och ett halvt år. Välkommen tillbaka! Hoppas du dyker upp åtminstone en aning oftare framöver. :)

:) Vi får väl se. Men du håller ställningarna ser jag. Jag har allt varit inne och snokat i lönndom någon gång då och då.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 22, 2009 12:23 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Rosie skrev:
Men du håller ställningarna ser jag.

Nåja, det är nog för mycket sagt. Det är egentligen ingen som riktigt håller ställningarna, forumet är så sakteliga på väg att tyna bort; i synnerhet sedan Gustav övergav oss och alla uppdateringar upphörde. Men därför är det ju också extra värdefullt när rutinerade forumrävar som du dyker upp igen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 22, 2009 7:12 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Rosie skrev:
Bilbo då? Vem vill ni ha som Bilbo? Och tycker ni som en del säger att Ian Holm visst kan spela Bilbo i den här filmen oxå med motiveringen att han ju inte åldrades sedan han fick ringen i sin ägo?

Ett problem med det är väl dock att han nog, med tanke på det, var i äldsta laget redan i förra filmerna. Och tyvärr så har han nog åldrats i verkligheten.. Åtminstone sedan ringen förstördes.. :roll:


Jag tror inte heller att Holm klarar av det, även om han, för ett par decennier sedan, hade varit som klippt och skuren för rollen (vilket han ju bevisar i Ringarnas Herre). Det handlar ju inte bara om att han ser för gammal ut, han är nog för gammal för att orka med att spela en så pass fysisk roll som Bilbos. Däremot gärna ett klipp med Holm i början och slutet av filmen, som inramning, där han sitter och läser ur/skriver sin bok. Det vore trevligt!

Det har från andra håll föreslagits både James McAvoy och Martin Freeman. Jag tror nog att båda dessa skulle göra ett bra jobb.

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 22, 2009 9:01 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Ja, ja, ja, ja!!!
Martin Freeman! Älskade honom i Liftar´ns. Han skulle vara klockren! Rätt ålder och visst ser han väl ut att kunna vara lite lik en ung Holms?
(Som ni förstår har jag inte riktigt hängt med i spekulationerna.)

..
..
.. ingen annan kommer att duga åt mig nu ..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 11:43 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
För mig är det här den optimale Bilbo! Finns det någon skådis som ser ut så?

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 11:55 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Martin Freeman har jag vad jag minns aldrig sett i någonting, det är en ny bekantskap för mig. Men jag måste medge att han har ett hobbitskt utseende!

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 1:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Den stegrande kamelen skrev:
För mig är det här den optimale Bilbo! Finns det någon skådis som ser ut så?


Svårt att tro. Själv har jag lite svårt med den versionen av Bilbo. Även om jag gillar serien i övrigt. En hobbit med spikrakt hår är ju helt fel! Ju!

Har du inte sett Liftarens guide till galaxen? Den senaste versionen alltså. Det är Freeman som spelar Arthur Dent.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 2:03 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
OCH (ser jag nu när jag letade upp honom för att kolla hur gammal han är) det är ju han som spelar den timida kontorsgossen i The Office! Hur har jag lyckats ungå att göra den kopplingen??? Jag var jätteförtjust i honom i den rollen oxå.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 9:46 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Rosie skrev:
Svårt att tro. Själv har jag lite svårt med den versionen av Bilbo. Även om jag gillar serien i övrigt. En hobbit med spikrakt hår är ju helt fel! Ju!
Instämmer fullständigt. Det raka håret är fel och den "bollnäsan" känns för mycket som en karikatyr av hobbitar. Freeman har både utseendet, skådespeleriet och dialekten!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 23, 2009 10:44 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Rosie skrev:
OCH (ser jag nu när jag letade upp honom för att kolla hur gammal han är) det är ju han som spelar den timida kontorsgossen i The Office! Hur har jag lyckats ungå att göra den kopplingen??? Jag var jätteförtjust i honom i den rollen oxå.


Ja, det är överlag en av världens bästa serier! Kanske vi kan få se även Ricky Gervais i någon roll? ;)
Allvarligt talat, Gervais skulle faktiskt nästan kunna spela den slemmige Härskaren i Sjöstad.

Martin Freeman var väl även med i Love Actually, om jag inte minns fel. Han är en riktigt bra skådis, som skulle passa väldigt bra i rollen.

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 24, 2009 11:08 am 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 24, 2008 3:15 pm
Inlägg: 448
Ort: Värmland
Martin Freeman skulle passa perfekt! :D
Del Toro verkar ju inte ha bestämt sig än. Oh, det är så grymt spännande...

_________________
G. K. Chesterton:
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.”


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 24, 2009 3:45 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 07, 2003 12:13 am
Inlägg: 447
Ort: Östergötland
David Tennant är mitt förslag. 8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 24, 2009 4:36 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Danne skrev:
Martin Freeman var väl även med i Love Actually, om jag inte minns fel.

Se där, en film som jag faktiskt har sett! (Till skillnad från Liftarens guide.) Men jag minns inte Freeman i den. Han spelade "John", enligt IMDB, men det säger mig ingenting direkt. Nåja, det är inte så viktigt. Hans utseende passar förträffligt i alla fall. Och bra skådis är han säkert, det är nästan alla britter. Jag föredrar nog honom framför James MacAvoy, jag tyckte faktiskt inte att han var så bra i Last King of Scotland.

Tenderfoot skrev:
David Tennant är mitt förslag. 8)

För mig är Tennants nuna lite för hårt förknippad med den obehaglige Barty Crouch Jr i fjärde Harry Potter-filmen. Eftersom den här filmen har ungefär samma målgrupp så är det nog fler i publiken som lär göra den associationen. Utifrån den rollprestationen så skulle han nog ha blivit en riktigt bra Gollum, däremot. Men den rollen är det väl ingen tvekan om vem som får, hoppas jag.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 25, 2009 9:41 am 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Den stegrande kamelen skrev:
Se där, en film som jag faktiskt har sett! (Till skillnad från Liftarens guide.) Men jag minns inte Freeman i den. Han spelade "John", enligt IMDB, men det säger mig ingenting direkt. Nåja, det är inte så viktigt. Hans utseende passar förträffligt i alla fall. Och bra skådis är han säkert, det är nästan alla britter.


Freeman spelade mannen som jobbade som stand-in på porrfilmsinspelningar. :)

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 25, 2009 4:22 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Tenderfoot får ursäkta.. Men det verkar som om vi är ganska överens. Freeman får det bli alltså! Vem ringer man? :wink:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010