Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 7:13 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 14, 2005 8:15 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Gwaihir skrev:
Den/de som skriver flest inlägg behöver inte vara passande som moderator, snarare tvärtom.


Det är ju inte svårt att fatta vinken där. Jag har sagt det förut: Jag kanske inte är lämpad som moderator? Ta gärna bort mig om det sticker i ögonen på folk.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 14, 2005 12:59 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Älva skrev:
Gwaihir skrev:
Den/de som skriver flest inlägg behöver inte vara passande som moderator, snarare tvärtom.


Det är ju inte svårt att fatta vinken där. Jag har sagt det förut: Jag kanske inte är lämpad som moderator? Ta gärna bort mig om det sticker i ögonen på folk.


Men nu är vi där igen och lägger oss på försvar istället för att skriva någonting vettigt till svar. Allt jag vill ha är lite konstruktiv respons på mina inlägg, någonting som verkar omöjligt att få. Om du kollar i moderatorlistan så är de 3 med flest inlägg moderatorer. Min mening du citerat är till viss mån riktad till dig men inte bara. 99% av alla här verkar tycka du är en jättebra moderator, så varför ställa din plats till förfogande för att en person kommer med synpunkter? Att kunna hantera kritik verkar inte var din starkaste sida...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 15, 2005 8:09 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Nej, det är det inte. Jag har aldrig fått lära mig. Det var inte någonting som skolan hade på schemat direkt. Och jag är sån att är inte det jag gör 100% så kan det kvitta.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 16, 2005 7:28 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: ons jul 06, 2005 7:17 pm
Inlägg: 983


Senast redigerad av [Inaktiv användare] sön okt 29, 2006 11:25 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 17, 2005 8:29 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
GwaihiR skrev:
Allt jag vill ha är lite konstruktiv respons på mina inlägg, någonting som verkar omöjligt att få.


Jag tycker nog att min respons (och flera andras) kvalificerar sig som konstruktiv.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 18, 2005 8:13 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:02 pm
Inlägg: 236
Ort: Stockholm
Gustav skrev:
GwaihiR skrev:
Allt jag vill ha är lite konstruktiv respons på mina inlägg, någonting som verkar omöjligt att få.


Jag tycker nog att min respons (och flera andras) kvalificerar sig som konstruktiv.


Absolut, i den frågan du besvara har jag inte mkt att klaga på. Dock väntar jag fortfarande på en vettig kommentar angående grupperna...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 19, 2005 2:57 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Tycker flera har giviet ett mycket bra svar!

Nämligen att de gamla ville ha en grupp där de kunde ha sina diskutioner och då får de ha det. Vad är så fel med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: ...
InläggPostat: ons okt 07, 2009 5:14 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: ons okt 07, 2009 2:01 pm
Inlägg: 1
Ni administratörer/moderatorer borde se till att rensa bort oseriösa svar samt OT-inlägg. Det ger ett dåligt intryck av forumet.

Likväl som man vill ha aktiva användare så stjälper det mer än det hjälper med massa tramsiga inlägg i var och varannan tråd.
Har man inget svar som hör till trådens ämne och frågeställning att göra så bör man inte heller skriva. Och sker det ändå, bör inlägget raderas.
Man tappar lätt lusten att engagera sig på dåligt modererade forum, och jag är ändå en stor Tolkienfantast.

Självklart är det sedan ideellt, det finns dock många andra forum som också är det som håller mycket högre klass. Men det är ju upp till er själva om ni vill ha många användare eller ej.

Utöver det så tycker jag detta är ett forum som man kan hitta mycket intressant info på. Keep up the work!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ...
InläggPostat: ons okt 07, 2009 6:47 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Anonym skrev:
Ni administratörer/moderatorer borde se till att rensa bort oseriösa svar samt OT-inlägg. Det ger ett dåligt intryck av forumet.

Likväl som man vill ha aktiva användare så stjälper det mer än det hjälper med massa tramsiga inlägg i var och varannan tråd.
Har man inget svar som hör till trådens ämne och frågeställning att göra så bör man inte heller skriva. Och sker det ändå, bör inlägget raderas.
Man tappar lätt lusten att engagera sig på dåligt modererade forum, och jag är ändå en stor Tolkienfantast.

Självklart är det sedan ideellt, det finns dock många andra forum som också är det som håller mycket högre klass. Men det är ju upp till er själva om ni vill ha många användare eller ej.

Utöver det så tycker jag detta är ett forum som man kan hitta mycket intressant info på. Keep up the work!
Hej, och tack för responsen! Hoppas du vill återkomma, och gärna då med lite inlägg i olika trådar, eller att du skapar nya.

Vad gäller dina synpunkter är det nog flera här som håller med dig, men vad gäller den form av censur du förespråkar håller jag inte med dig. Vem ska avgöra vad som är tramsigt eller osakligt? Ibland kan det vara en balansgång där, och då kan det vara synd om det sitter några domare som helt och hållet styr. Det händer ganska ofta på det här forumet att de som spårar ur i en diskussion, och kommer väl långt från ämnet, blir påminda om det, och även att sådana trådar lyfts ur originaltråden för att bilda egna trådar. Jag tycker det är viktigt att ett forum med en sådan bred publik som detta, ändå har utrymme för mångas olika smaker.

Kom gärna med fler konstruktiva förslag på hur forumet som helhet, eller delar av det, skulle kunna förbättras.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010