Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 11:05 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ännu en spambot
InläggPostat: fre jan 29, 2010 3:37 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 21, 2008 9:37 am
Inlägg: 294
Ort: NsK
Läs INTE "forumlek"-tråden, då en spambot har lagt in ett inlägg som (högst troligen) är motbjudande.

Skulle uppskatta om inlägget raderades.

/Bëor

_________________
"No longer the lost, no longer the same"
Give Me A Sign - Breaking Benjamin


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 06, 2010 2:13 am 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 05, 2010 9:47 pm
Inlägg: 15
Detta är lösningen på spammandet

http://sv.wikipedia.org/wiki/Captcha

Någon Admin borde Implementera det till sajten.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 10, 2010 7:03 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör feb 24, 2007 2:19 pm
Inlägg: 243
-Nä, lösningen är att någon först och främst måste bry sig om att vilja förbättra forumet, sedan tillsätta personer som är villiga att hjälpa till. Tills dess känns tyvärr forumet mest som ett ödsligt landskap. Tomt och kallt.

Det är riktigt trist att Gustav (för det är väl han som är ytterst ansvarig för forumet och driver det?) inte vill lämna över stafettpinnen till någon annan som verkligen vill göra det här forumet till någonting riktigt bra. För att han själv inte vill, är ju så uppenbart som det bara kan bli.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 10, 2010 7:19 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
SLL skrev:
-Nä, lösningen är att någon först och främst måste bry sig om att vilja förbättra forumet, sedan tillsätta personer som är villiga att hjälpa till. Tills dess känns tyvärr forumet mest som ett ödsligt landskap. Tomt och kallt.
Det är riktigt trist att Gustav (för det är väl han som är ytterst ansvarig för forumet och driver det?) inte vill lämna över stafettpinnen till någon annan som verkligen vill göra det här forumet till någonting riktigt bra. För att han själv inte vill, är ju så uppenbart som det bara kan bli.
Jag håller delvis med dig, forumet behöver uppdateras och för det krävs att Gustav blir aktiv eller lämnar över. Men att tro att det så fort någon aktivt driver det, blir ett bra forum känns naivt. Det är de som använder forumet som ytterst formar det och gör det intressant. Spambotar och annat trams förutan, kan innehållet hållas lika bra i nuvarande skick. Det är väl snarare så att få kommer på något nytt att fråga om, eller diskutera.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 10, 2010 7:36 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör feb 24, 2007 2:19 pm
Inlägg: 243
Jag håller med dig. Men jag tycker att det är lika naivt att tro att ett forum är bra bara för att det finns användare. Trivs dom inte i den undermåliga miljö som har skapats åt dom, så kvittar det hur många vi är som trängs under ett och samma tak. Så lite går det hand i hand. Ett bra skött forum inbjuder till många användare, sedan är det upp till dom (du och jag om du så vill) att göra det till ett bra forum med ett trevligt diskussionsformat. Ta bort det ena och det faller. Osv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 10, 2010 8:39 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Det håller jag helt och hållet med om.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 20, 2010 11:01 am 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 05, 2010 9:47 pm
Inlägg: 15
SLL skrev:
-Nä, lösningen är att någon först och främst måste bry sig om att vilja förbättra forumet, sedan tillsätta personer som är villiga att hjälpa till. Tills dess känns tyvärr forumet mest som ett ödsligt landskap. Tomt och kallt.

Det är riktigt trist att Gustav (för det är väl han som är ytterst ansvarig för forumet och driver det?) inte vill lämna över stafettpinnen till någon annan som verkligen vill göra det här forumet till någonting riktigt bra. För att han själv inte vill, är ju så uppenbart som det bara kan bli.



Trist att ingen admin verkar bry sig för att det ska hända något, Jag menar vi kan diskutera saken helt öppet utan att någon admin rör ett finger.
:roll:

Men jag tycker fortfarande att det borde göras något åt botsen här är ett exempel på en gratis Capatcha:

http://recaptcha.net/

Kan någon admin få tummen ur och fixa detta så skulle jag jubla här hemma.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 20, 2010 12:01 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Admin och admin ... Visst, tala om exakt hur jag ska göra då, så kan jag ju alltid återkomma med svaret att jag inte kan göra det, eftersom jag är ganska övertygad om att jag inte har de behörigheterna ...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 20, 2010 12:58 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Jag tycker administratörerna på forumet överlag gör ett bra jobb i att rensa bort spammade ämnen och liknande. Att de sedan inte har befogenheter att genomföra de förändringar som efterfrågas är knappast deras fel.

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 20, 2010 1:31 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Danne skrev:
Jag tycker administratörerna på forumet överlag gör ett bra jobb i att rensa bort spammade ämnen och liknande. Att de sedan inte har befogenheter att genomföra de förändringar som efterfrågas är knappast deras fel.
Ett problem med de adresser som återkommer är ju också att vi inte kan stänga av dem, utan bara slänga deras skräpmeddelanden. Några fler med behörighet att stänga av användare kanske behövs? Är det någon som vet hur det går med kontakterna med Gustav, och om han kan överlåta behörigheten så att hela forumet kan uppgraderas? Har inte du kontakt med honom Danne?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 20, 2010 3:05 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Eldalie skrev:
Ett problem med de adresser som återkommer är ju också att vi inte kan stänga av dem, utan bara slänga deras skräpmeddelanden. Några fler med behörighet att stänga av användare kanske behövs? Är det någon som vet hur det går med kontakterna med Gustav, och om han kan överlåta behörigheten så att hela forumet kan uppgraderas? Har inte du kontakt med honom Danne?[/quote]

Jo, lite sporadisk. Jag kan försöka kontakta honom.

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 23, 2010 11:18 am 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Fick följande besked från Gustav: Om vi har någon bra kandidat till administratörsposten, som vi har fullt förtroende för, kan jag meddela honom detta, så ska han se till att det fixas.

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 23, 2010 11:59 am 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Danne skrev:
Fick följande besked från Gustav: Om vi har någon bra kandidat till administratörsposten, som vi har fullt förtroende för, kan jag meddela honom detta, så ska han se till att det fixas.
Det låter ju bra. Var inte Kamelen både intresserad och kompetent nog för detta? (För du vill inte ta över ansvaret Danne?) Bra att det äntligen är på gång iallafall.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 23, 2010 11:13 pm 
Offline
Uruk
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 05, 2010 9:47 pm
Inlägg: 15
Bra att ni kämpar för att det ska bli en förändring! Bild

Med det jag skrivit försöker jag bara få rätt personer engagerad i sidan så den kan genomgå den förändring som behövs, annars kommer sidan översvämmas med meningslösa spaminlägg i tid och evighet, vilket jag är övertygad om att ingen här vill.

Så jag hoppas ingen tog illa upp för det var inte meningen,
meningen var att få en reaktion överhuvudtaget (röra om i grytan lite).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 23, 2010 6:14 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: lör feb 20, 2010 1:07 pm
Inlägg: 79
Ort: fylke.
bravo :)

_________________
Gil-galad aran edhellen.
I thelegain linnar asson:
I arn vedui ardh vain a lain
Min eryd ar i aearon.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010