Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån maj 25, 2020 6:20 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1441 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 10, 2010 9:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Eldalie skrev:
treebeard skrev:
jag har inte sett filmen men jag tycker det verkar som om de har gjort Sherlock och Watson en otjänst det som är så bra i Sherlock Holms böckerna är att det inte måste vara så mycket pang pang, dessutom så är jag ganska osäker på Sherlock Holms som långfilm det känns som det kan vara mycket utfyllnad som inte har att göra någonting med fallet att göra
Instämmer. Jag är mycket tveksam till den här versionen av Holmes/Watson.

Jag såg "Lornas tystnad" på bio igår. En mycket bra, men mycket tragisk film av bröderna Dardenne. Det var inte deras bästa, men å andra sidan har jag sett fem andra riktigt bra filmer av dem, så de håller en jämn hög klass.

Självklart jag håller med, men om man särställer filmen och böckerna så får man otroligt bra böcker (självklart) men också en väldigt underhållande film.

I filmen har man lånat tiden och miljön samt drag ur karaktärpersonligheterna. I övrigt har dessa kanske inte så mycket gemensamt. Filmen har nog också tjänat på att heta "Sherlock Holmes" eftersom det är ett namn som folk känner igen, vilket har gett filmen draghjälp. Jag påstår dock fortfarande att det är en väldigt bra film.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1441 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme