Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 5:52 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Svenssonstories på nätet
InläggPostat: ons feb 23, 2011 11:01 am 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 13, 2009 8:35 am
Inlägg: 53
Ort: terra incógnita
En gång i tiden skrev jag romanen "Stridsmiljö 2500". Nu har jag konverterat filen till e-boksformat som jag här lägger jag upp gratis:

http://hirtenfeuer.se/upl/Stridsmiljo25 ... nsson.epub

Filen är av EPUB-typen och funkar på alla läsplattor och med alla operativsystem vågar jag påstå. Vad gäller textens kvalitet kan man citera FEL förlag, som hade ett kapitel ur aktuell roman i sin antologi 2009:

Citera:
Lennart Svensson spränger sin text med testosteron i form av en rapportliknande redogörelse från ett slag bland många i ett storskaligt krig med infogade Napoleoncitat här och där samt fräcka vapen. Låter det för hard core? Inte alls! Svensson vet att underhålla och roa sina läsare lika mycket som han vet hur en militär rymdoperation kan gå till.

_________________
http://lennart-svensson.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Svenssonstories på nätet
InläggPostat: ons feb 23, 2011 6:01 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3814
Ort: Göteborg
lampros, det ser ut som om jag behöver påminna om vad vi kom fram till tidigare i tråden:

Den stegrande kamelen skrev:
Allvarligt talat lampros, det börjar räcka nu. Det här är ett Tolkien-forum, inte din privata reklamplats. Du är mer än välkommen att vara med och diskutera Tolkien i synnerhet och fantastik i allmänhet, och om någon länk till din blogg råkar slinka med i de sammanhangen så må det vara hänt, men inlägg vars enda syfte är att puffa för någon annan sida går bort.

lampros skrev:
OK, det kanske blev för mycket reklam och "tala i egen sak" här ett tag. Så jag ska sluta posta i denna tråd.

Eventuellt intresserade av mig och min ego-boosting hänvisas till min blogg, adress nedan.

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Svenssonstories på nätet
InläggPostat: tor feb 24, 2011 2:57 pm 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 13, 2009 8:35 am
Inlägg: 53
Ort: terra incógnita
Right so. Det börjar kanske bli dags att dra sin färde - lämna forumet och söka sagor i världen därute, söka tolkienska stämningar och diskussioner på annat håll.

Jag har förbrukat förtroendet här vad det verkar. Men jag behöver nog inte lämnas ensam i ett rum med en flaska konjak och en revolver, så hårt går det nog inte till på nätet. Jag tycks ha ännu ett alternativ - exil. Då väljer jag det, att lämna forumet.

Jag lämnar dock Tolkiens Arda med varma känslor. Det var till exempel roligt att diskutera Ohlmarks i tråden "Den siste swashbucklern (återfinns här på "övrigt"-avdelningen). Det gav mig en del pusselbitar. Och det där att någon här på forumet firade hans födelsedag gladde mig oerhört, jag trodde inte någon tolkienist idag ens bekvämade sig att yttra hans - Ohlmarks - namn.

Bye, kul att ses. Dags att vandra vidare - till tonerna av Led Zeps "tolkienska" "Ramble On". "Leaves have fallen all around / I must be on my way / still I'm much obliged / it's such a pleasant stay."

_________________
http://lennart-svensson.blogspot.com/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Svenssonstories på nätet
InläggPostat: tor feb 24, 2011 4:15 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 29, 2004 9:40 pm
Inlägg: 3163
Ort: Hobsala
Citera:
Svensson vet att underhålla och roa sina läsare lika mycket som han vet hur en militär rymdoperation kan gå till.

Underbar recension. :mrgreen:

(lampros, du får ju inte missa det nära förestående hundraårsfirandet. :wink:)

_________________
Be mig inte om råd, för då säger jag både nej och ja.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010