Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 2:52 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: tis okt 28, 2014 9:17 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: tis sep 09, 2014 12:10 am
Inlägg: 209
Ort: Glamduin, Dorthonion
Jag gillar att spela tematiskt, och försöker nu sätta samman en silvan-lek. Har du tips, Durin? Hitintills har jag Celeborn med O Lórien som bas, med allierade sm Naith Guide, Events som The Tree People och Feigh Voices.
Jag är även nyfiken på vad du föredrar att ha för kort till din Dain-Gimli-Nori-lek.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: fre okt 31, 2014 9:02 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Äntligen någon som intresserar sig för spelet!
Jag är inte expert på silvan-decks, för jag saknar the three trials, trouble in tharbad, the nin in eilph och the druadan forest, men jag gör ett försök.

Celeborn är ju ett måste, tillsammans med i Lorien. Haldir med galadhrim now och riVendell blade kan lösa fixa mycket. Sem kanske man kan ha Legolas för att få vapnen?
Noiseless movement är ett måste i ett Haldir-deck. Utöver det tycker jag att du använder många av de bästa silvan-korten, som Naith Guide. Om man har galadhron archer så kan den vara bra.
Om man inte vill ha Haldir så använde jag Legolas bara. Mirlonde kan vara bra också, tillsammans med Haldir.

I dwarf-decket använder jag enormt många dvärg-allierade, Narvik Belt och legcay of Durin är måsten, kombinationen we are not idle och lure of Moria är också bra. Sedan events som foe hammer och attachments som ring mail och dwarfodelf axe. Eftersom jag också gillar att spela tematiskt så inkluderar jag bara dvärg-kort (med undantag som recorceful), och inte ens steward's of gondor är med.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: lör nov 01, 2014 12:19 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: tis sep 09, 2014 12:10 am
Inlägg: 209
Ort: Glamduin, Dorthonion
Nej, det känns ju konstigt att ha en dvärg som rikshovmästare av Gondor. Ska tänka igenom Noiceless movement. Jag har inte Mirlonde, ej heller korten från Nin-in-Eilph. Vilken är viktigast att skaffa först tycker du? Jag brukar göra lekar av två sfärer, men att ha Legolas med Celeborn och Haldir gör att det blir tre sfärer och svårare att "dra rätt kort".


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: sön nov 02, 2014 10:02 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Förr gjorde jag alltid minna decks för att få de så starka som möjligt, så då blev Gimli Gondors rikshovmästare många gånger, men nu är jag mer strikt.

Fråga inte mig om vad som är viktigast av Mirlonde och the nin in eilph! Jag sade ju att jag saknade båda själv. Det beror på vad ditt silvan-deck behöver. I the nin in eilph finns det flera bra anfalls-kort för silvan, samt threat reduction. I the druadan forest finns Mirlonde, som samarbetar bra med Haldir, och silvan refugee, en bra quest-allierad som man får slänga om en annan person dör. Det passar inte riktigt med den vanliga silvan-strategin, men kan vara bra i kombination med Haldir.

Angående olika sorters sfärer, jag brukar använda tre, men om man bara vill ha två så kan Celeborn, Haldir och Mirlonde vara bra. Om man har errand-rider kan man lösa problemen med att spela i tre sfärer (om man tål en gondor-allierad i sitt deck).

Det vore bra att veta vilka expansioner/adventure packs du har (eller vilka du inte har, om det är kortare att skriva). Då vet jag vilka kort jag ska använda mest.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: sön nov 02, 2014 8:45 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: tis sep 09, 2014 12:10 am
Inlägg: 209
Ort: Glamduin, Dorthonion
Jag tycker verkligen det här spelet är svårt att klara. Jag tror att jag behöver Mirkwood Runner. Över lag verkar jag ha brist på allierade i min lek, och för mycket av kort som i och för sig är bra, men inte lika bra som att ha karaktärer ute.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: ons nov 05, 2014 8:34 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Ja, mirkwood runner är bra. Har du med silvan tracker? Den funkar bra.

Jag tycker att spelet inte är jättesvårt, men det beror på hur många kort man har. Och de nyare scenariona är svårare, särskilt heirs of Numenor.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: tor nov 06, 2014 2:25 am 
Offline
Sinda

Blev medlem: tis sep 09, 2014 12:10 am
Inlägg: 209
Ort: Glamduin, Dorthonion
Jag använder Journey along Anduin som testscenario. Min questing-power blir får dålig, bland annat för att de flesta av mina allierade hela tiden dödas av Treachery-kort som ger ett i skada till alla exhausted karaktärer. Silvan Tracker är en av få som överlever.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: lör nov 08, 2014 10:22 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Använder du horn of Gondor?

Den är bra i Silvan-decks. A test of will är ett måste. Använder du spirit i dina decks?
Det löser questen.

Silvan tracker gör så att fler allierade överlever, men inte om de har 1hit points.
Mirkwood runner har 2hit points, så de överlever.

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lord of the rings: The Card Game (LCG)
InläggPostat: fre dec 18, 2015 12:16 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:42 pm
Inlägg: 575
Ort: Khazad dum
Spelar du fortfarande?
Har nu mycket mer erfarenhet och inser en hel del av mina tidigare misstag...

_________________
" Baruk khazad! Khazad ai-menu! "


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010