Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör apr 20, 2024 12:52 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nya numret av frågespalten
InläggPostat: sön maj 09, 2004 6:57 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
Det kommer inte förrän den 10/5. Anledningen???

Jo, jag har lyckats med att förläga mina koder och lösenord under min frånvaro. (jag har också bytt dator sedan jag var redaktör).

Så just nu kommer jag inte åt att publicera den.

Den kommer att läggas upp någon gång under dagen i morgon.

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 10, 2004 7:29 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
...eller under kvällen...

Micke är i princip klar med den nya databasdrivna frågespalten, så det nya "numret" kommer att publiceras i det verktyget i stället.

Förhoppningsvis börjar vi inmatningen 22.00 i kväll (förutsatt att teknikens gudar är med oss)

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 11, 2004 7:24 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Väntar med spänning... :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 11, 2004 2:08 pm 
Varför har ni inte ändrat datumet på när den kommer? Eller är det bara du som kan göra det..?


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 11, 2004 4:52 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Johan hade ju inte sina lösenord så han kunde komma åt TAs server och lägga in någo t och således heller inte ändra publiceringsdatumet


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Lovar runt men håller tunt
InläggPostat: tis maj 11, 2004 8:37 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: lör dec 13, 2003 1:17 am
Inlägg: 17
Ort: Falun
Jag vet att allt arbete är ideellt. Jag vet att allt arbete utförs av människor på deras fritid. Jag vet att det har varit tekniska problem. Jag vet att det är mycket jobb med nyöversättningen för Gustav. Jag vet rätt mycket helt enkelt. ( :lol: )
Men jag vet också att deadlines är viktiga att hålla och att förutbestämda publiceringsdatum endast bör ändras i absoluta nödfall. Det skapar ett förtroende och en känsla av seriositet om man håller det man lovat.
Att skjuta upp saker och ting på grund av tidsbrist (eller vad det nu kan vara) är visserligen förståeligt, men att tiden kanske inte räcker till borde man tänkt på innan man lovat saker till höger och vänster. Varför överhuvudtaget gå ut med ett publiceringsdatum om man i tre av fyra fall ändå får ändra det? Bättre då att säga att nästa nummer kommer "om några veckor", eller liknande när de flesta ändå får ett prenumerationutskick när en ny publikation kommit upp.

Jag har själv haft en internetsajt förut och vet att det är oerhört lätt att lova rätt mycket i tron (och hoppet) "att man nog hinner med det också", men om jag förstått det hela rätt vill Tolkiens Arda inte vara en hemsida bland alla andra utan en seriös, ambitiös och kunnig informationskälla och tidning. Med såna ambitioner ställs högre krav och ett av dem är att hålla det man går ut och lovar!

Det var bara det jag ville säga...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 17, 2004 11:04 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:30 am
Inlägg: 256
Ort: Kalmar
Frågespalten i sin nya form finns att läsa på http://tolkiensarda.se/fragespalten. Varsågoda! :)

(Glöm inte att skicka in Din fråga via frågesidan -- http://tolkiensarda.se/fragaoss)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 18, 2004 1:00 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:30 am
Inlägg: 256
Ort: Kalmar
Till OscarS:

Eftersom ditt inlägg legat obesvarat i ungefär en vecka nu känner jag mig manad att besvara det, om inte annat för att deklarera min åsikt.

Jag håller med dig i nästan allt du skriver. Deadlines är viktiga att hålla. Jag vet inte om jag har hela Redaktionen och läsarskaran med mig men det har känts som om vissa delar av TA inte behöver vara i publikationsform med bestämda utgivningsdatum. Därav att Frågespalten numera är en sida där frågor besvaras kontinuerligt.

Om det är så illa att 75% av publiceringsdatumen inte har hållits kan jag inte uttala mig om, men i stort sett tycker jag kritiken du framför är befogad och bör ses som en allmän uppmaning att bättring ska ske på fronten när saker och ting publiceras. Jag upplever själv det inte som att uppskjutna publikationer lett till ett utbrett missnöje över vår webbplats, men jag vill heller inte påstå att det gått obemärkt förbi. Utrymme för bättring finns alltid.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 18, 2004 4:02 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Den nya frågespalten är en bra idé tycker jag.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010