Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 12:01 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 1:08 pm 
Offline
Wavemaster of the World

Blev medlem: mån apr 19, 2004 6:10 pm
Inlägg: 2010
Ort: Världen
Jag har inte haft några lotr-relaterade drömmar på ett tag... :( Men jag kan ju skriva en dröm jag hade för ett rätt bra tag sen; den var faktiskt ganska komisk.

Aragorn, Gimli, Merry, Pippin, Legolas och Frodo hade blivit tillfångatagna av orcher, vilka utmanade våra hjältar i en tävling där bågskytte, kapplöpning och hästhoppning skulle ingå. Legolas ställde upp i hästhoppningen, men orcherna hade bytt ut hans häst mot en elak pony (misstänkt lik Bill i filmen) som tvärstannade precis framför det första hindret så att Legolas flög huvudstupa ner i backen. Han blev totaldeppad av att ha misslyckats. Merry och Pippin misslyckades i bågskyttet, men Aragorn vann i kapplöpningen. :lol:

_________________
"Det har alltid varit kyrkans uppgift att försöka motverka förtryck." - präst i lokaltidningen

Ha. Ha. Ha.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 1:49 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag hade en sjuk dröm i natt. Jag var i Kina av någon anledning och skulle åka med någon sorts spårbuss. Och den gick visst jäkligt fort för vipps var vi i Sydkorea (vilket det stod på en skylt, på svenska) och jag gick av en sekund och då åkte spårbussen ifrån mig med allt bagage och där stod två människor och skrattade åt mig.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:24 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Tänk att denna tråd blev så livlig just denna dag vars morgon jag inledde med att snabbt tillverka ett Word-dokument vilket handlade om en dröm jag drömde inatt! *låtsas som att denna mening inte var särskilt konstig* :D

OBS! Drömmen handlade om verkliga personer i mitt liv, och därför har jag ändrat alla namn. Drömmen är förstås roligare om man känner till alla personerna och deras relationer till varandra, men man kan inte få allt här i världen.

Här kommer det nu:


Här har jag beskrivit en fantastisk dröm som jag drömde 27-28 juli 2004 så gott som jag minns den.
Det mest fantastiska var att nästan allt i drömmen såg fullständigt realistiskt ut! T.ex. såg mitt hus ut precis som i verkligheten, vilket det aldrig har gjort i någon tidigare dröm…

Vi var i en slags trädkoja föreställande Millenium Falcon där vi spelade levande rollspel. Men någonting i rollspelet var allvar och till och med farligt. Men när jag skulle upptäcka vad det var blev jag i rollspelet plötsligt dödad av en okänd kille som spelade ond. Då gick jag hem, och träffade på Adam. Han hade kommit hem från landet, men skulle snart åka igen. Vi gick upp till mitt rum och satte oos på golvet ganska nära dörren. Adam berättade försiktigt att han var förälskad i Beatrice och hade sovit i hennes säng några gånger. Jag svarade typ inget, bara nickade. Plötsligt kom några in i rummet, två blondiner och en tjej som liknade Cecilia. Blondinerna skrattade och försvann igen, men Cecilia-tjejen var beväpnad med en liten kniv och började slåss med Adam. Under striden dök Beatrice upp, men jag minns inte om det var hon eller Cecilia-tjejen som blev skadad av kniven i ansiktet när Adam fick tag på den. Sen försvann Beatrice och Cecilia-tjejen för en stund, men vi visste att de skulle komma tillbaka. Vi sprang ner till ytterdörren där vi möttes av ett par vänner till Adams syster som pratade lite med honom. Där ute stod två gröna kombibilar vända med bagageluckorna mot varandra, och Adam sa att de höll på att packa för att åka till landet. Jag drog med mig honom bort därifrån och övertalade honom att försöka fly från Beatrice, Cecilia-tjejen och de två blondinerna som var deras kumpaner. Han gick med på det så vi sprang nerför gatan. Sen kom vi ifrån varandra ett tag. På något sätt som jag inte minns blev Adam och en av blondinerna (eller så var det Cecilia-tjejen) intagna på en anstalt för störda ungdomar. Jag lyckades ta mig in på anstalten och sprang runt där ett tag. Det såg ut som en blandning mellen småstad och industriområde. Sen kom jag in i ett hus där jag fick tag på Adam och vi pratade i ett uppehållsrum där blondinen/Cecilia-tjejen fanns. Eftersom det var vuxna där gick inte hon till anfall. Jag blev tvungen att spela störd, vilket gick bra. Men sen kom blondinen/Cecilia-tjejen efter oss. Då kom de vuxna och gjorde så att jag och Adam tillsammans blev insatta i ett rum där vi sen skulle bo. Där fanns en dubbelsäng med blått överkast, små bord med vita spetsdukar och en bokhylla i trä. Fönstret var stort, låg nära marken och gick att öppna. Men när vi skulle fly kom ett par ryttare som hade jagat i skogen och hade tagit med sig några små blonda flickor på utflykt. Jag klappade det bruna halvblodet med bläs som stack in huvudet genom vårt fönster som vi hade öppnat. När ryttarna och barnen försvunnit stängde vi fönstret. Då tänkte vi fly, men plötsligt fick jag en bok i handen. En bok på engelska som talade om att vi inte skulle fly än, precis som om boken hade färdats till mig från framtiden där någon skrivit den sanna berättelsen om vad som hände här och nu. Jag tittade upp på Adam.
Så tog drömmen slut och jag vaknade.


P.s. Glöm bort det där med Millenium Falcon... Har bara läst lite för mycket Star wars. D.s. :oops:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:29 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Öhhh, säger jag bara. :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:34 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Om det har hänt väldigt lite i mitt liv under en period så brukar drömmarna vara mycket verkliga. Sådär att man går barfota på asfalten och verkligen känner skrovligheten under fötterna och tänker: Ja men nu kan jag bara inte drömma så här vått och otäckt kan det inte kännas i en dröm.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:40 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Det har jag aldrig varit med om, faktiskt. Ibland när jag drömmer mardrömmar kan jag t o m tänka att: Nu är det för läskigt, vakna! Och så gör jag det.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:45 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Har du någonsin vetat om att du drömmer och försökt göra en del omöjliga grejer?

Som en dröm jag hade för nån månad sen när jag stod på balkongen hemma och tänkte att: det här är inte på riktigt och i såna fall så skulle jag kunna hoppa på balkongen så att den börjar gunga precis som om den skulle varit fastsatt i ett gummiband. Den gjorde ju det och då tyckte jag att jag lika gärna kunde hoppa ut också vilket blev påföljden att asfalten inte var asfalt längre utan någon psykedelisk dimma...

Har inte jag skrivit den här drömmen i ett tidigare inlägg? Mja, för att återgå till frågan. Har du drömt och vetat att du drömt?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:48 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Det var ett tag sen nu, men en gång i tiden var mina drömmar precis som datorspel! Väldigt mysko, men jätteroligt. :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 2:56 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Nej, jag brukar inte veta att jag drömmer.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:01 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Synd. Jag brukar träna på att flyga och det går liksom bättre och bättre för varje gång.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:02 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
:lol: Det skulle vara kul om man kunde välja att fortsätta drömma ibland. :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:08 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Ja faktiskt, och då kan man välja vem man ska träffa också. Mycket användbart ibland.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:09 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Ja, ibland tror jag att något jättebra har hänt och så är det inte på riktigt. :(


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:11 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Fast om det är något hemskt man drömmer eller om man gör något man aldrig skulle gjort i vaket tillstånd så är det skönt att vakna.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 29, 2004 3:13 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Ja, iofs.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 205 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010